ΑΥΤΟΒΕΛΤΙΩΣΗ//

Υπάρχουν 4 Τρόποι Για Να Αντιμετωπίσεις Τους Τσακωμούς Και Οι 3 Είναι Τοξικοί!

Πώς να προστατέψεις τη σχέση από τους τσακωμούς.


Στα επόμενα 2 λεπτά θα μάθεις:

– Ποιος τρόπος αντιμετώπισης δεν είναι τοξικός.
– Γιατί η αποχώρηση δεν είναι καλή επιλογή.


Νομίζω ότι σε όλους έχει συμβεί να τσακωθούμε με τον σύντροφό μας. Οι τσακωμοί και οι διαφωνίες είναι στο πρόγραμμα. Τι κάνεις όπως για να λήξεις το θέμα και να τα ξαναβρείτε;

Υπάρχουν περισσότεροι από ένας τρόποι για να επιλύσεις μία «διαμάχη» και να τσακωθείς ειρηνικά. Και για να είμαστε περισσότερο ακριβείς, σύμφωνα με μία καινούργια έρευνα των Modern Psychological Studies υπάρχουν τέσσερις, εκ των οποίων οι τρεις συνδέονται και εντείνουν την ψυχολογική πίεση. Ενώ ο τέταρτος, όχι.

Στην έρευνα που πραγματοποίησε η συγγραφέας και βοηθός έρευνας στο Πανεπιστήμιο της Πενσυλβάνια, Julie Petersen, συνέλεξε online τις απαντήσεις 700 συμμετεχόντων, που είχαν σύντροφο, οι οποίοι απάντησαν σε μία σειρά ερωτήσεων που αφορούσαν στην ψυχολογική πίεση, την επίλυση διαφορών, τις σχέσεις και άλλα ζητήματα που σχετίζονται με την ψυχική υγεία.

Οι λάθος τρόποι τσακωμού

Υπάρχουν 3 στρατηγικοί τρόποι επίλυσης τσακωμών που συνδέονται με την αύξηση ψυχολογικής πίεσης και ίσως είναι λίγο πολύ οικείοι σε όλους μας:

Αποχώρηση: απομακρύνεσαι από τον σύντροφό σου σκεπτόμενος πως η καλύτερη λύση είναι η σιωπή.

Συμμόρφωση/ Υποταγή: απλά τα παρατάς, παραδίνεσαι, κάνεις ό,τι σου λένε και τέλος.

Εμπλοκή: η εμπλοκή προκαλεί φωνές και επιθετικές συμπεριφορές, πυροδοτεί τσακωμούς, ενώ φέρνει στην επιφάνεια προβλήματα που υπάρχουν στην σχέση.

Η καλύτερη όμως στρατηγική, είναι η λύση του προβλήματος με παραγωγικό τρόπο. Με απλά λόγια; Διαπραγμάτευση, συμβιβασμός και φυσικά διπλωματία.

«Σε γενικές γραμμές μία διαμάχη ή ένας τσακωμός συνδέεται με πίεση και στενοχώρια, ενώ μας κάνει να μην αισθανόμαστε καλά» υποστηρίζει η Petersen. Αντίθετα, μία παραγωγική επίλυση του προβλήματος δεν σχετίζεται με την ψυχολογική πίεση και θα μπορούσαμε να πούμε πως εξουδετερώνει κάθε είδους αρνητικά συναισθήματα που ανακύπτουν σε μία διαμάχη.

Κλινικοί ψυχολόγοι ωστόσο, υποστηρίζουν πως ένας τέτοιος τρόπος διαχείρισης του προβλήματος απαιτεί πλούσια συναισθηματικά αποθέματα ή να έχεις την δυνατότητα να μπορέσεις να καταλάβεις την πλευρά του συντρόφου σου και να μιλήσεις με τέτοιο τρόπο που να μπορεί να καταλάβει αυτό του λες.

Είναι πολύ σημαντικό να συνειδητοποιήσουν όλοι τους διαφορετικούς τρόπους με τους οποίους μπορείς να επιλύσεις μία διαμάχη, υποστηρίζει η Petersen. Έτσι αν είσαι από τη φύση σου υποχωρητικός, ίσως θα πρέπει να κάνεις μεγαλύτερη προσπάθεια για περισσότερους συμβιβασμούς και διαπραγματεύσεις αντί να πυροδοτείς έναν τσακωμό.

Διαφωνίες στις σχέσεις υπάρχουν και θα υπάρχουν πάντα. Γι’ αυτό επειδή είναι πάντα θα εμπλέκεσαι σε τσακωμούς, καλό θα είναι να μάθεις και τον καλύτερο τρόπο να τους αντιμετωπίζεις.

Διάβασε ακόμα:

8 Βήματα Για Αποτελεσματικότερη Επικοινωνία

Μάθε Πώς Μπορείς Να Αντιμετωπίζεις Μία Μη Αποδεκτή Συμπεριφορά

Ίσως σε ενδιαφέρει…

ΑΥΤΟΒΕΛΤΙΩΣΗ//

Ήξερες Ότι Υπάρχουν 2 Είδη Ανίας Στη Δουλειά;

ΑΥΤΟΒΕΛΤΙΩΣΗ//

Μάθε Πώς Μπορείς Να Αντιμετωπίζεις Μία Μη Αποδεκτή Συμπεριφορά

ΑΥΤΟΒΕΛΤΙΩΣΗ//

Όλα Τα Αντίδοτα Στην Αγένεια

Εγγραφή στο Thrive Newsletter

Thrive Global
Μην επιτρέπεις ποτέ το μέλλον να σε προβληματίζει. Θα το αντιμετωπίσεις, αν πρέπει, με τα ίδια όπλα της λογικής που σε εξοπλίζουν σήμερα εναντίον του παρόντος.

- Μαρκος Αυρηλιος

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει πως θα έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία ως επισκέπτης. Όροι Χρήσης