ΕΥΕΞΙΑ//

Ξεχνάς Συνεχώς; Έχεις Στρες Σύμφωνα Με Το Harvard

Νέα έρευνα υποστηρίζει ότι το στρες βλάπτει και τον εγκέφαλό σου.


Στα επόμενα 3 λεπτά θα μάθεις:

– Πού οφείλεται η μνήμη χρυσόψαρου. 
– Τι φταίει και ο εγκέφαλός σου συρρικνώνεται.


Πονοκέφαλος, πόνος στο στήθος ή το στομάχι, κούραση. Κι όμως έχεις στρες και ας μην το καταλαβαίνεις! Το στρες μπορεί να προκαλέσει μία σειρά προβλημάτων στον οργανισμό σου… αλλά και στο μυαλό σου. Αν αναρωτιέσαι γιατί ξεχνάς συνεχώς, σου έχουμε νέα: σύμφωνα με νέα έρευνα, το στρες είναι βλαβερό και για τον εγκέφαλό σου. Άτομα με υψηλά επίπεδα κορτιζόλης – της ορμόνης του στρες – στο αίμα, εμφανίζουν προβλήματα μνήμης και έχουν μικρότερο μέγεθος εγκεφάλου.

Το άγχος συρρικνώνει τον εγκέφαλο

Ερευνητές από το Harvard Medical School μελέτησαν περισσότερα από 2000 άτομα με μέσο όρο ηλικίας τα 49 έτη. Πραγματοποίησαν διάφορα τεστ μνήμης και κριτικής σκέψης, πήραν δείγμα αίματος και μέτρησαν τον όγκο του εγκεφάλου τους μέσω μαγνητικών εξετάσεων.

Το φυσιολογικό εύρος κορτιζόλης ήταν μεταξύ 10.8 και 15.8 μικρογραμμάρια για κάθε 100 μιλιλίτρα. Οι ερευνητές χώρισαν τους συμμετέχοντες σε 3 ομάδες με χαμηλά, μεσαία και υψηλά επίπεδα. Τα αποτελέσματα έδειξαν ότι άτομα με υψηλά επίπεδα κορτιζόλης εμφάνισαν όχι μόνο χειρότερα αποτελέσματα σε ό,τι αφορούσε τη μνήμη και την ικανότητα σκέψης, αλλά ο εγκέφαλός τους ήταν μικρότερος σε σχέση με των υπολοίπων. Εκείνοι που δεν είχαν άγχος, δεν είχαν κανένα πρόβλημα μνήμης.

“Η κορτιζόλη επηρεάζει πολλές διαφορετικές λειτουργίες και επομένως είναι πολύ σημαντικό να γνωρίζουμε ότι υψηλά επίπεδα της ορμόνης αυτής ενδέχεται να επηρεάσουν τον εγκέφαλό μας”, υποστηρίζει ο Justin B. Echouffo-Tcheugu, επικεφαλής της έρευνας και γιατρός του Harvard. Η έρευνά μας ανακάλυψε απώλεια μνήμης και συρρίκνωση του εγκεφάλου σε άτομα μέσης ηλικίας πριν καν εκείνοι μάλιστα εμφανίσουν κάποιο σύμπτωμα. 

Το χρόνιο άγχος οδηγεί σε άνοια

Έρευνα του 2014 του University of California, ανακάλυψε ότι το χρόνιο στρες μπορεί να προκαλέσει μακροπρόθεσμες αλλαγές στη δομή και τη λειτουργία του εγκεφάλου, οι οποίες κάνουν τα άτομα περισσότερο επιρρεπή στο άγχος και στις ψυχολογικές μεταπτώσεις. Μάλιστα, η Sudha Seshadri, μία εκ των επικεφαλής της έρευνας θεωρεί ότι τα αποτελέσματα είναι ιδιαιτέρως σημαντικά, καθώς μία τυχόν εξασθένηση των γνωστικών λειτουργιών ενδέχεται να οδηγήσει σε άνοια. Το να μειώσεις επομένως τα επίπεδα κορτιζόλης στον οργανισμό σου είναι ένα πρώτο βήμα. 

Ήρθε η ώρα να διώξεις το άγχος

Όπως καταλαβαίνεις, είναι πολύ σημαντικό να βρεις απλούς τρόπους για να διώξεις το στρες: δοκίμασε να κοιμηθείς περισσότερο – μην ξεχνάς ότι η έλλειψη ύπνου και το άγχος συνδέονται – ξεκίνα να γυμνάζεσαι, υιοθέτησε τεχνικές χαλάρωσης στην καθημερινότητά σου, δοκίμασε τον διαλογισμό, κάνε μία μικρή απόδραση. Κάνε ό,τι λειτουργεί για εσένα για να αποφορτιστείς και να τονώσεις άμεσα τη μνήμη σου. Και μάλιστα πριν είναι πολύ αργά. 

Διάβασε ακόμα:

Θες Δυνατή Μνήμη; Ξεκίνα Γυμναστική

«Grounding»: Υιοθέτησε Την Τεχνική Που Διώχνει Το Στρες!

Ίσως σε ενδιαφέρει…

ΕΥΕΞΙΑ//

Διώξε Το Στρες Σε 3 Βήματα

THRIVING MIND//

Κι Όμως Έχεις Στρες!

ΕΥΕΞΙΑ//

Η Επιστήμη Σου Δείχνει 9 Τρόπους Να Μειώσεις Το Στρες

Εγγραφή στο Thrive Newsletter

Thrive Global
Μην επιτρέπεις ποτέ το μέλλον να σε προβληματίζει. Θα το αντιμετωπίσεις, αν πρέπει, με τα ίδια όπλα της λογικής που σε εξοπλίζουν σήμερα εναντίον του παρόντος.

- Μαρκος Αυρηλιος

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει πως θα έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία ως επισκέπτης. Όροι Χρήσης