ΕΥΕΞΙΑ//

Τι θα φάμε για βράδυ; 10 υγιεινές και εύκολες επιλογές για μικρούς και μεγάλους

Τι πρέπει να περιλαμβάνει ένα ισορροπημένο βραδινό;


Στα επόμενα 3 λεπτά θα μάθεις:

-Τι πρέπει να αποφύγεις για να κοιμάσαι καλύτερα.
-Πώς θα απολαύσεις το φαγητό με την οικογένειά σου.


 «Βραδινό Γεύμα» – ένα γεύμα που έχει κατηγορηθεί ουκ ολίγες φορές για ποικίλα θέματα όπως ότι παχαίνει, ότι μετά τις 8μμ. δεν πρέπει να τρώμε, ότι απαγορεύονται οι αμυλούχες τροφές, πως ότι καταναλωθεί το βράδυ εναποθηκεύεται σε σωματικό λίπος και πολύ άλλοι ακόμα ισχυρισμοί. Η αλήθεια είναι πως μετά από μια εξαντλητική ημέρα το βραδινό γεύμα συχνά φαντάζει αδύνατο να παρασκευαστεί από εμάς, με αποτέλεσμα να καταφεύγουμε στην εύκολη λύση του πρόχειρου φαγητού ή την κατανάλωση μεγάλων ποσοτήτων φαγητού λόγω της έλλειψης μικρών και συχνών γευμάτων. 

Ένα ισορροπημένο βραδινό θα πρέπει να περιλαμβάνει τροφές κι από τις τρεις πηγές ενέργειας, υδατάνθρακες, πρωτεΐνες και λιπαρά στις κατάλληλες ποσότητες. Πιο αναλυτικά, ένα υγιεινό βραδινό γεύμα συνήθως περιέχει λαχανικά, μια μικρή μερίδα αμυλούχων τροφίμων ή δημητριακά, κρέας με χαμηλή ως μέση περιεκτικότητα σε λιπαρά καθώς και πηγή καλών λιπαρών οξέων. 

Αφιέρωσε μόνο 10-15 λεπτά από το χρόνο σου, φτιάχνοντας ένα υγιεινό, γρήγορο, θρεπτικό και νόστιμο βραδινό γεύμα που θα αγαπήσει όλη η οικογένεια. Με αυτό τον τρόπο θα υιοθετήσεις νέες διατροφικές και πιο υγιεινές συνήθειες, οι οποίες θα βοηθήσουν εσένα και τα μικρότερα μέλη της οικογένειάς σου να διατηρήσετε ένα υγιές σωματικό βάρος. 

Ένα ισορροπημένο βραδινό θα πρέπει να περιλαμβάνει τροφές κι από τις τρεις πηγές ενέργειας, υδατάνθρακες, πρωτεΐνες και λιπαρά στις κατάλληλες ποσότητες.

10 Υγιεινές Βραδινές Επιλογές

1.Ομελέτα με λαχανικά – θερμιδική αξία πιάτου: 320-350 θερμίδες

2.Σαλάτα ντάκος – θερμιδική αξία πιάτου: 300-370 θερμίδες

3.Πίτσα Τορτίγια – θερμιδική αξία πιάτου: 300-440 θερμίδες

4.Γιαούρτι με φρούτα ή δημητριακά – θερμιδική αξία πιάτου: 350-400 θερμίδες

5.Σαλάτα κινόα με πρωτεΐνη – θερμιδική αξία πιάτου: 350-450 θερμίδες

6.Τορτίγια με ανθότυρο και λαχανικά – θερμιδική αξία πιάτου: 460 θερμίδες

7.Σαλάτα μαρούλι με αβγό – θερμιδική αξία πιάτου: 300-460 θερμίδες

8.Σούπα τραχανά – θερμιδική αξία πιάτου: 300-400 θερμίδες

9.Σουβλάκια κοτόπουλο με σαλάτα – θερμιδική αξία πιάτου: 400-500 θερμίδες

10.Σούπα – θερμιδική αξία πιάτου: 310-350 θερμίδες

Τι να αποφύγεις

Το αλκοόλ και την καφεΐνη όπου τείνουν να διεγείρουν τον οργανισμό και μπορεί να δημιουργήσουν πιθανά προβλήματα στον ύπνο. Αν είσαι ευαίσθητος σε αυτές τις ουσίες άφησε ένα χρονικό διάστημα τουλάχιστον 6 ωρών μεταξύ της κατανάλωσή τους και του ύπνου καθώς αυτά μπορεί να σε αποτρέψουν από το να κοιμηθείς. Τροφές και ροφήματα πλούσια σε καφεΐνη είναι ο καφές, τα ενεργειακά ποτά και αναψυκτικά με καφεΐνη, το τσάι και η σοκολάτα. 

Τρόφιμα αυξημένα σε λιπαρά κάλο είναι να αποφεύγονται αργά το βράδυ. Είναι πιο δύσκολο για τον οργανισμό να αφομοιώσει και διασπάσει αυτές τις τροφές συνεπώς μπορεί να οδηγήσει σε κακή ποιότητα ύπνου, ειδικά εάν υποφέρεις από δυσπεψία. 

Μην ξεχνάς

Απόλαυσε το φαγητό σου! Συνήθως τις βραδινές ώρες τα περισσότερα μέλη της οικογένειας είναι ήδη σπίτι. Είναι μια πολύ καλή ευκαιρία να αφιερώσετε ποιοτικό χρόνο όλοι μαζί γύρω από το τραπέζι, να μοιραστείτε σκέψεις, να μιλήσετε ξεχνώντας για λίγο την τηλεόραση, το κινητό και τις εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης. Το φαγητό πέρα από απαραίτητο είναι και απόλαυση στιγμών, γεύσεων, φέρνει την οικογένεια και τους φίλους πιο κοντά χτίζοντας υγιείς σχέσεις. 

Διάβασε ακόμα:

Υγιεινά Λιπαρά: Απαραίτητο «Συστατικό» Της Διατροφής Όσων Αγαπούν Το Τρέξιμο!

Βιταμίνη C: Ένας Ισχυρός Σύμμαχος Για Την Υγεία

Ίσως σε ενδιαφέρει…

ΕΥΕΞΙΑ//

Τελικά Παχαίνει Το Βραδινό;

ΕΥΕΞΙΑ//

Πειράζει αν παραλείπεις συστηματικά το πρωινό;

THRIVE TV SHOW//

Μήπως Δουλεύεις Περισσότερο Από Όσο Πρέπει;

Εγγραφή στο Thrive Newsletter

Thrive Global
Μην επιτρέπεις ποτέ το μέλλον να σε προβληματίζει. Θα το αντιμετωπίσεις, αν πρέπει, με τα ίδια όπλα της λογικής που σε εξοπλίζουν σήμερα εναντίον του παρόντος.

- Μαρκος Αυρηλιος

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει πως θα έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία ως επισκέπτης. Όροι Χρήσης