ΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑ//

Τι Πρέπει Να Σκεφτείς Για Να Βρεις Τον Ιδανικό Υποψήφιο

Όλα όσα πρέπει να γνωρίζεις πριν προσλάβεις κάποιον, ειδικά για πωλήσεις.


Στα επόμενα 3 λεπτά θα μάθεις:

– Τι είναι η «καταλληλότητα» και γιατί είναι το κλειδί για την κάθε πρόσληψη.
– Γιατί, πέρα από τα τυπικά προσόντα, η προσωπικότητα του κάθε υποψηφίου έχει μεγάλη σημασία.


Έχει καταστεί συνηθισμένη πρακτική σε όλους τους κλάδους να αναζητούνται θεωρίες που θα συμπυκνώσουν τη συνολική ή προσωπική πρακτική εμπειρία. Οι θεωρίες ωστόσο, παρά τη γοητεία και την απήχηση που έχουν, συντηρούν το κλασσικό σφάλμα που υποπίπτουν οι άνθρωποι: Την αδυναμία να εναρμονίσουν τα λόγια με τις πράξεις!

Η μεταφορά θεωριών ανάμεσα στους ανθρώπους μπορεί πολύ εύκολα να διαδώσει γνώση κόποις κτηθείσα, χωρίς όμως τα απαραίτητα λειτουργικά χαρακτηριστικά που συνθέτουν το παζλ επιτυχίας της συγκεκριμένης πρακτικής. Ας σκεφτούμε περιπτώσεις, ανά την ιστορία, όπου η ίδια θεωρία δεν θα μπορούσε να εφαρμοσθεί από άλλους ανθρώπους αν κάποιο χαρακτηριστικό τους διέφερε του πρωτοτύπου. Ίσως λοιπόν η εκπαίδευση δεν είναι το μόνο εφόδιο για την επιτυχία αλλά απαιτείται η κατάλληλη εκπαίδευση σε κάθε άτομο. Σκέψου ένα ακατέργαστο διαμάντι το οποίο παλεύουμε να τρίψουμε ή να σκουπίσουμε, ενώ η σωστή επεξεργασία που είναι απαραίτητη για το επιθυμητό αποτέλεσμα είναι μονάχα μια! Όλοι οι άνθρωποι, ακριβώς γιατί είναι ένα σύνολο στοιχείων και όχι μηχανές παραγωγής, δύνανται να προσφέρουν τα μέγιστα σε εαυτούς και αλλήλους μέσω της εργασίας τους, αν έχουν την «κατάλληλη επεξεργασία».

Για να αποφευχθεί ωστόσο ο κίνδυνος να πέσουμε σε σχετικισμούς, ας συνοψίσουμε στο εξής: Κάθε άνθρωπος έχει ένα μοναδικό συνδυασμό χαρακτηριστικών, δυνατοτήτων και προοπτικών που του επιτρέπει να ανταπεξέλθει στο μέγιστο με μια βέλτιστη αναλογία παραγωγικότητας και προσπάθειας. Απλούστερα, αυτό σήμαινει, πως η ανάληψη της ακριβώς ανάλογης εργασίας από το κατάλληλο άτομο βελτιώνει εκθετικά την παραγωγικότητά του και κατά συνέπεια αύξανει την αποτελεσματικότητα του με τη λιγότερη δυνατή προσπάθεια.

Το κλειδί για αυτή την ιδανική κατάσταση υπάρχει και λέγεται καταλληλότητα!

Υπάρχουν ωστόσο ορισμένες παράμετροι για να επιτευχθεί η παραπάνω κατάσταση, τις οποίες πρέπει να σκεφτείς και να ορίσεις πριν ξεκινήσεις την αναζήτηση του κατάλληλου υποψηφίου. 

Τι πρέπει να ρωτήσεις τον εαυτό σου για να εντοπίσεις το σωστό άτομο για τη σωστή θέση

-Ποιες είναι οι απαιτήσεις της συγκεκριμένης εργασίας; Συγκεκριμένα, τι απαιτείται να κάνει ο ιδανικός υποψήφιος και με ποια χαρακτηριστικά μπορεί αυτό να αντιστοιχηθεί;

-Ποιο είναι το προφίλ προσωπικότητας που θα μπορούσε να τα καταφέρει;  Κάποιες εργασίες απαιτούν συγκεκριμένα ψυχολογικά και συναισθηματικά χαρακτηριστικά για να είναι επιτυχημένες. Π.χ αν θέλεις να πραγματοποιήσεις βαριές εργασίες στο τεχνικό κλάδο, τότε οπωσδήποτε η φυσική και μυϊκή διάπλαση του υποψηφίου σε ενδιαφέρει. Αν ωστόσο θέλεις να εντάξεις στο δυναμικό της επιχείρησής σου έναν πωλητή, τότε αυτό που ψάχνεις είναι ένας πολυπλοκότερος συνδυασμός.

-Ποια χαρακτηριστικά ευνοούν την μεταξύ σας συνεργασία; Οι σχέσεις εργοδότη-εργαζόμενου σε πολλά επαγγέλματα αποδεικνύονται στην πράξη πιο πολύπλοκες από όσο νομίζουμε. Οι συνεργάτες σας θα πρέπει να ταιριάζουν με το δικό σου χαρακτήρα πλην κάποιων υποχωρήσεων. Μη ξεχνάς ότι πρέπει να δημιουργείς συνεχώς μια win-win κατάσταση, οπότε υποχωρήσεις για το κοινό όφελος δεν είναι απλά θεμιτές αλλά και επιβεβλημένες. Αν έχεις ενδοιασμούς, σκέψου πως μακροπρόθεσμα τα αυστηρά προσωπικά σου οφέλη μεγιστοποιούνται από αυτή τη διαδικασία. Πολύ απλά δεν προσπαθείς μόνο εσύ για την επιτυχία σου αλλά και κάποιος άλλος που επίσης έχει να κερδίζει από αυτήν. 

Τι πρέπει να αναλογιστείς όταν ψάχνεις για πωλητή

Αν κοιτάξεις την πλειοψηφία των εργαζόμενων στις πωλήσεις θα συνειδητοποιήσεις  ότι η προώθηση των προϊόντων έχει μετατραπεί σε «διαγωνισμό ομορφιάς».  Αυτό έχει συμβεί επειδή η προώθηση έχει ταυτιστεί με τη διαφήμιση και είναι απόλυτα θεμιτό ο εργοδότης να θέλει να επιλέγει πως να εμφανίζει το προϊόν ή την υπηρεσία του. Από την άλλη πλευρά όμως, η προώθηση ως πώληση και όχι ως απλή παρουσίαση είναι πολύ πιο σύνθετη, και τα στοιχεία που απαιτούνται στο προφίλ του υποψηφίου είναι περισσότερα. 

Η παρουσία π.χ. είναι οπωσδήποτε ένα επιθυμητό στοιχείο αλλά δεν είναι το πρωτεύον. Απαραίτητα στη περίπτωση πολύπλοκων πωλήσεων είναι η άνεση με τον πελάτη, η ευγένεια, η ευφράδεια λόγου και η ευστροφία. Σημαντικότερο στοιχείο όλων όμως είναι η πειθώ. Ένας τέτοιος υποψήφιος, που τα συνδυάζει όλα αυτά και το καταλαβαίνεις επειδή μπορεί να σε πείσει ότι πρέπει να συνεργαστείς μαζί του, θα γίνει σχεδόν σίγουρα καλός συνεργάτης σου. Με τον ίδιο τρόπο θα μπορεί να πουλήσει και το προϊόν ή την υπηρεσία σου.

Αναμφίβολα λοιπόν ο ιδανικός συνδυασμός πρέπει να συνδυάζει πολλά στοιχεία, πράγμα που τον κάνει δυσεύρετο. Στόχευσε λοιπόν στη καταλληλότητα ιεραρχώντας τις απαιτήσεις σου και μην ανησυχείς, η καλή επιλογή είναι εγγυημένη!

Αρχική δημοσίευση στο epixeiro.gr.

Διάβασε ακόμα:

Πώς Να Κάνεις Την Αναζήτηση Εργασίας Πιο Αποτελεσματική

Πώς Να Ξεχωρίσεις Ως Εργαζόμενος

Ίσως σε ενδιαφέρει…

ΑΥΤΟΒΕΛΤΙΩΣΗ//

Γιατί Οι Εργαζόμενοι Γονείς Δυσκολεύονται Να Βάλουν Όρια Στα Παιδιά Τους

ΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑ//

5 Συμβουλές Για Να Μην Παρασυρθείς Από Τη Φοιτητική Ζωή

ΑΥΤΟΒΕΛΤΙΩΣΗ//

Γιατί Περιμένεις Τόσο Καιρό Μέχρι Να Κάνεις Το Σωστό;

Εγγραφή στο Thrive Newsletter

Thrive Global
Μην επιτρέπεις ποτέ το μέλλον να σε προβληματίζει. Θα το αντιμετωπίσεις, αν πρέπει, με τα ίδια όπλα της λογικής που σε εξοπλίζουν σήμερα εναντίον του παρόντος.

- Μαρκος Αυρηλιος

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει πως θα έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία ως επισκέπτης. Όροι Χρήσης