ΑΥΤΟΒΕΛΤΙΩΣΗ//

Τα Έξυπνα Βήματα Για Να Μαλακώσεις Τις Συγκρούσεις

Πώς να αλλάξεις το δυναμικό μιας σύγκρουσης.


Στα επόμενα 3 λεπτά θα μάθεις:

– Τι κρύβεται πίσω από τις συγκρούσεις

– Πως να μην ξεφεύγεις από τα όρια

Λεκτικές διαμάχες, ψυχολογικές αντιθέσεις, εντάσεις και διαφωνίες. Μέρος της καθημερινότητας. Έχεις αναρωτηθεί ποτέ όμως; Τι ρόλο παίζουν στη ζωή σου οι συγκρούσεις; Πόση από την ενέργειά σου κλέβουν; Πώς υπονομεύουν την ψυχική σου ισορροπία; Μπορείς να κάνεις κάτι γι αυτό;

Αιώνες πριν ο Αριστοτέλης προσδιόρισε τη φύση του ανθρώπου ως βαθιά κοινωνική. Ο άνθρωπος ως κοινωνικό ον έχει ανάγκη την επαφή με άλλους ανθρώπους. Μαζί με αυτή την κοινωνικότητα όμως συνυπάρχει και η διεκδικητική τάση, αλλά και η κυριαρχική από την εποχή που ο άνθρωπος των σπηλαίων έψαχνε το θήραμα του για να επιβιώσει.

Η κυριαρχική αυτή τάση έφερνε συχνά τον καθένα από εμάς σε σύγκρουση με άλλους ανθρώπους. Με τον σύζυγο, με τους συναδέλφους ή τους συνεργάτες, με τους φίλους. Και αυτό βέβαια δημιουργεί ψυχολογική ένταση, ανασφάλεια, άγχος, στενοχώρια.

Πιθανόν επομένως να έρχεσαι κι εσύ αντιμέτωπος με αυτά τα συναισθήματα. Τι μπορείς όμως να κάνεις μπροστά σε μια τέτοια κατάσταση; Μπορεί κάποιος να σε βοηθήσει να αλλάξεις το αποτέλεσμα; Φυσικά! Ο ίδιος σου ο εαυτός. Αν δεχτείς ότι από εσένα εξαρτάται η έκβαση και το αποτέλεσμα μιας σύγκρουσης, ακόμη και το αν θα είναι σύγκρουση τελικά, τότε ναι, μπορείς να αλλάξεις πολλά πράγματα.

Πώς να “μαλακώσεις” τις συγκρούσεις;

1.Άλλαξε τον τρόπο που σκέφτεσαι. Η ρίζα της αλλαγής βρίσκεται στην αλλαγή της αντίληψης.

2.Βάλε όρια. Κάνε ξεκάθαρα τα «θέλω» σου και τα «όχι» σου!

3.Διεκδίκησε αποτελεσματικά και στοχευμένα, όχι επιθετικά και εγωιστικά.

4.Διεκδίκησε έχοντας στόχο, όχι απλά για να διεκδικήσεις ή για να συγκρουστείς.

5.Αποδέξου αυτόν που έχεις απέναντί σου και μην ασκείς κριτική.

6.Εστίασε στο πρόβλημα, όχι στο πρόσωπο.

7.Μάθε να ελέγχεις τις αυτοματοποιημένες αντιδράσεις σου όπως ο θυμός και οι φωνές που αποτελούν τροχοπέδη στην εξομάλυνση μιας σύγκρουσης.

8.Καλλιέργησε προσωπικές δεξιότητες όπως αυτοέλεγχο, ευγένεια, υπομονή, σεβασμό.

9.Κάνε «αναπλαισίωση». Δημιούργησε δηλαδή ένα νέο πλαίσιο μέσα στο οποίο θα δεις την κατάσταση. Όταν αλλάξεις το πλαίσιο, η σημασία που είχε ένα γεγονός μπορεί να επανεκτιμηθεί.

10.Καλλιέργησε κοινωνικές δεξιότητες όπως ικανότητα επικοινωνίας, διαλόγου, συνεργατικότητα, ενσυναίσθηση, ενεργητική ακρόαση.

11.Επικεντρώσου στις λύσεις. Στο «πώς» και το «τι» της κάθε κατάστασης ή του όποιου προβλήματος. Πώς δηλαδή θα λυθεί, κι όχι στο γιατί συνέβη ή ποιος φταίει.

Τι να θυμάσαι!

Από τη δική σου αντίδραση εξαρτάται, κατά το μεγαλύτερο μέρος η έκβαση και η διευθέτηση της σύγκρουσης. Με βάση όσα διάβασες, προσπάθησε την επόμενη φορά να εκπλήξεις ευχάριστα αυτόν που έχεις απέναντί σου αλλά και τον ίδιο τον εαυτό σου.

Διάβασε ακόμα:

Ο Θυμός Είναι Σαν Το Παγόβουνο! Δες Τι Κρύβεται Από Κάτω

Θυμός Στο Γραφείο; Τα 5 «Μη» Και Τα 3 «Να»

Ίσως σε ενδιαφέρει…

ΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑ//

Συναδελφικές Συγκρούσεις: Γιατί Δεν Είναι Απαραίτητα Κακές

ΑΥΤΟΒΕΛΤΙΩΣΗ//

Άνοιξε Την Καρδιά Σου

ΑΥΤΟΒΕΛΤΙΩΣΗ//

Φίλοι «Βαμπίρ». Μήπως Έχεις Και Εσύ;

Εγγραφή στο Thrive Newsletter

Thrive Global
Μην επιτρέπεις ποτέ το μέλλον να σε προβληματίζει. Θα το αντιμετωπίσεις, αν πρέπει, με τα ίδια όπλα της λογικής που σε εξοπλίζουν σήμερα εναντίον του παρόντος.

- Μαρκος Αυρηλιος

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει πως θα έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία ως επισκέπτης. Όροι Χρήσης