ΕΥΕΞΙΑ//

Σωστή Διατροφή Και Για Τις Γραπτές Εξετάσεις

Γιατί η περιεκτική διατροφή αποτελεί σοβαρό μέρος της προετοιμασίας και ετοιμότητας των μαθητών.


Στα επόμενα 2 λεπτά θα μάθεις:

– Ποιες τροφές να προτιμήσεις.
– Πώς η διατροφή ενισχύει την πνευματική διαύγεια.


Στα μέσα της δεκαετίας του ’80, ήμουν μαθητής στην Τρίτη Λυκείου… Λίγο πριν τις κρίσιμες εξετάσεις, όπως ήταν φυσικό είχα τεράστιο άγχος. Τότε ακριβώς ο μαθηματικός μας, ο κ. Γιώργος Παππάς (καλή του ώρα…), στην «τελική ευθεία» αντί να εντείνει τις επαναλήψεις, αρκούνταν στο να μας συμβουλεύει… «Παιδιά, η διατροφή παίζει πολύ σημαντικό ρόλο στην καλή εγκεφαλική λειτουργία και επομένως στην επιτυχία σας», σημείωνε με έμφαση!

Συμβουλές για τις εξετάσεις

Την ώρα που διακυβεύονται οι κόποι μίας ολόκληρης χρονιάς, θα πρέπει ο μαθητής να βρίσκεται σε πλήρη πνευματική διαύγεια. Σε αντίθετη περίπτωση θα μοιάζει με ένα αγωνιστικό αυτοκίνητο που διαθέτει όλα τα εφόδια να κερδίσει τον αγώνα, αλλά που τελικώς μένει από… βενζίνη.

Η περιεκτική διατροφή αποτελεί σοβαρό μέρος της προετοιμασίας και ετοιμότητας των μαθητών. Η κατανάλωση πρωινού – ναι πειράζει αν το παραλείπουν συστηματικά – και η καλή κατανομή των υπόλοιπων γευμάτων ασκούν σημαντική επίδραση στην πνευματική απόδοση.

Επιπλέον, υπάρχουν συγκεκριμένα θρεπτικά συστατικά που διαδραματίζουν κρίσιμο ρόλο: η βιταμίνη Α, η βιταμίνη Ε, η βιταμίνη D και τα ω-3 λιπαρά. Ειδικότερα, η βιταμίνη Α συμβάλλει στις ειδικές λειτουργίες των εγκεφαλικών κυττάρων, η βιταμίνη Ε επιτελεί κομβικό ρόλο στη διαφοροποίησή τους και η βιταμίνη D συμβάλλει καθοριστικά στη φυσιολογική έκφραση των κυττάρων της ευρύτερης εγκεφαλικής περιοχής.

Τέλος, τα ω-3 λιπαρά οξέα (ειδικά το EPA και το DHA) κατέχουν σημαντικό ρόλο για την καλή λειτουργία του κεντρικού νευρικού συστήματος και σχετίζονται με την ανάπτυξη της ικανότητας προσοχής και επίλυσης προβλημάτων.

Ποιες τροφές να προτιμήσεις

Οι τροφές που περιλαμβάνουν τα παραπάνω ζωτικά θρεπτικά συστατικά είναι πολλές και διαφορετικές (πουλερικά, όσπρια, ξηροί καρποί, αβγά, συκώτι, λιπαρά ψάρια και θαλασσινά). Ωστόσο, το σύνολο των παραπάνω συστατικών περιλαμβάνεται και στο μουρουνέλαιο.

Συμπερασματικά, η σωστή διατροφή σε συνδυασμό με την επαρκή ξεκούραση και τον ύπνο καλής ποιότητας, συμβάλλουν στην καλύτερη διαχείριση του άγχους και μεγιστοποιούν την απόδοση των μαθητών. Καλή επιτυχία σε όλους!

Αρχική δημοσίευση από τον Δημήτρη Γρηγοράκη στο www.logodiatrofis.gr

Διάβασε ακόμα:

Δίνει Το Παιδί Σου Πανελλήνιες; Οι Τακτικές Επιβίωσης Που Πρέπει Να Ακολουθήσεις

Ποτέ Μην Πιέσεις Έναν Έφηβο Να Διαλέξει Επάγγελμα

Ίσως σε ενδιαφέρει…

ΕΥΕΞΙΑ//

Κετογονική Διατροφή Για Πιο Δυνατό Εγκέφαλο

THRIVE TV SHOW//

Κωνσταντίνος Ξένος: «Η Διατροφή Είναι Ένα Μαγικό Δώρο Που Έχουμε Από Την Φύση»

ΕΥΕΞΙΑ//

Η Μεσογειακή Διατροφή Μπορεί Να Σώσει Τον Πλανήτη

Εγγραφή στο Thrive Newsletter

Thrive Global
Μην επιτρέπεις ποτέ το μέλλον να σε προβληματίζει. Θα το αντιμετωπίσεις, αν πρέπει, με τα ίδια όπλα της λογικής που σε εξοπλίζουν σήμερα εναντίον του παρόντος.

- Μαρκος Αυρηλιος

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει πως θα έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία ως επισκέπτης. Όροι Χρήσης