THRIVING BUSINESS//

Σίσσυ Ηλιοπούλου: «Η περίοδος που βιώνουμε κάνει την κοινωνική συνεισφορά πιο αναγκαία από ποτέ»

Η Public Affairs, Communications & Sustainability Manager της Coca-Cola, Greece, Cyprus, Malta, εξηγεί γιατί η ενσυναίσθηση αποκτά μεγαλύτερη σημασία τώρα.

Ως εταιρεία στο παρελθόν έχετε αναπτύξει σημαντικές δράσεις στον τομέα της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης. Πιστεύετε ότι η πανδημία που δοκιμάζει αυτή την περίοδο τον πλανήτη και τη χώρα μας κάνει την κοινωνική προσφορά “επιβεβλημένη”; 

Η περίοδος που βιώνουμε κάνει την κοινωνική συνεισφορά πιο αναγκαία από ποτέ. Είναι πολύ σημαντικό, οι εταιρίες αυτή την κρίσιμη περίοδο που βιώνουμε, να αναλάβουν τον ρόλο τους ως μέρη των κοινωνιών στις οποίες δραστηριοποιούνται και να προσφέρουν τις υπηρεσίες τους για την αντιμετώπιση αυτής της πρωτόγνωρης κρίσης. 

Σε παγκόσμιο επίπεδο, η The Coca-Cola Company μαζί με τους Εμφιαλωτές της και το Ίδρυμα της Coca-Cola (The Coca-Cola Foundation) συνεισφέρει πάνω από 120 εκατομμύρια δολάρια σε μη κερδοσκοπικούς οργανισμούς για την ανακούφιση των ανθρώπων που πλήττονται περισσότερο από τον COVID-19. 

Στη χώρα μας, το Ίδρυμα της Coca-Cola (The Coca-Cola Foundation) υποστηρίζει το πρόγραμμα που υλοποιεί το Ίδρυμα Μποδοσάκη για την ενίσχυση του Εθνικού Συστήματος Υγείας και την υποστήριξη των ευπαθών ομάδων, προσφέροντας 2 πλήρως εξοπλισμένες Μονάδες Εντατικής Θεραπείας και αντιδραστήρια για την υλοποίηση 12.000 διαγνωστικών ελέγχων κορoνοϊού. Παράλληλα, υποστηρίζουν από κοινού το πρόγραμμα «Βοήθεια στο Σπίτι Plus» του Δήμου Αθηναίων, μέσω της κατ’ οίκον παράδοσης αγαθών πρώτης ανάγκης για την κάλυψη των αναγκών χιλιάδων πολιτών, που ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες. 

Στο ίδιο πλαίσιο, ως Coca-Cola στην Ελλάδα (Coca-Cola Hellas και Coca-Cola Τρία Έψιλον) προχωρήσαμε στη δωρεά 1 επιπλέον πλήρως εξοπλισμένης Μονάδας Εντατικής Θεραπείας και 3 αναπνευστήρων για την κάλυψη επιπλέον αναγκών των μονάδων εντατικής θεραπείας. Παράλληλα, έχουμε διαθέσει δωρεάν 447.000 προϊόντα σε περισσότερους από 19.000 γιατρούς και νοσηλευτές της χώρας μας, σε εργαζόμενους στον τομέα της καθαριότητας του Δήμου Αθηναίων και σε Κοινωνικά Παντοπωλεία σε όλη την Ελλάδα, ενώ συμβάλλουμε ενεργά και στην καθημερινή διανομή των αναγκαίων αγαθών προς τους επωφελούμενους του προγράμματος «Βοήθεια στο Σπίτι».

Πέρα από το ευρύτερο κοινωνικό σύνολο, πιστεύετε ότι αυτές οι δράσεις εταιρικής κοινωνικής ευθύνης έχουν θετικό αντίκτυπο και στο εσωτερικό της εταιρείας και τους εργαζόμενους;

Ναι, έχουν πολύ θετικό αντίκτυπο, καθώς ενισχύουν μία υπεύθυνη φιλοσοφία, δημιουργούν ένα αίσθημα υπερηφάνειας, αλληλεγγύης και ενότητας και ενισχύουν την εικόνα της εταιρίας για την προσέλκυση ταλαντούχων εργαζομένων μιας κι όλες οι σχετικές έρευνες καταδεικνύουν τη σημαντικότητα που παίζει η κοινωνική συνεισφορά μια εταιρίας στη διαδικασία επιλογής εργοδότη. Ως Coca-Cola λάβαμε άμεσα πρωτοβουλίες τόσο για την κοινωνία, όσο για την ασφάλεια των ανθρώπων μας. Συνεχίσαμε να δουλεύουμε όλοι μαζί και να είμαστε συνδεμένοι, έστω και αν βρισκόμαστε μακριά για να προφυλάξουμε την υγεία μας. Με βάση τα παραπάνω, αλλά και με δεδομένες τις αξίες και τις αρχές της Coca-Cola, πιστεύουμε πως δουλεύοντας μαζί με τους ανθρώπους μας, τις τοπικές κοινωνίες, την Πολιτεία, τους πελάτες και καταναλωτές δουλεύουμε καλύτερα, ερχόμαστε πιο κοντά και έτσι κάνουμε τη διαφορά!

Ως Coca-Cola λάβαμε άμεσα πρωτοβουλίες τόσο για την κοινωνία, όσο για την ασφάλεια των ανθρώπων μας. Συνεχίσαμε να δουλεύουμε όλοι μαζί και να είμαστε συνδεμένοι, έστω και αν βρισκόμαστε μακριά για να προφυλάξουμε την υγεία μας.

Ποιοι είναι οι στόχοι σας μέσα αλλά και πέρα από την προσφορά στο κοινωνικό σύνολο;

Από την πρώτη στιγμή της έναρξης της πανδημίας του κορονοϊού στη χώρα μας, η υγεία και η ευημερία των εργαζομένων, των πελατών και των κοινωνιών, στις οποίες δραστηριοποιούμαστε αποτέλεσε τη βασική προτεραιότητά μας. Οι βασικότεροι στόχοι μας μέσα και πέρα από την κοινωνική συνεισφορά, είναι να διαθέτουμε προϊόντα που καλύπτουν όλες τις προτιμήσεις των καταναλωτών, να συμβάλλουμε ουσιαστικά όπου μπορούμε, να δρούμε συνεργατικά και να μπορούμε να κάνουμε τη θετική διαφορά στους τομείς που εστιάζουμε. Οι τομείς αυτοί είναι τα Απορρίμματα και η μείωση τους μέσω των βέλτιστων πρακτικών βιωσιμότητας και κυκλικής οικονομίας, η εξοικονόμηση του Νερού, η ενδυνάμωση της απασχόλησης των Νέων και των Γυναικών και η υποστήριξη του ελληνικού τουριστικού προϊόντος. 

Ένα από αυτά τα βιώσιμα προγράμματα που υλοποιούμε τα τελευταία χρόνια είναι το Zero Waste Future, μέσα από το οποίο φιλοδοξούμε να παρέμβουμε, να εκπαιδεύσουμε και να αλλάξουμε τη συμπεριφορά των πολιτών απέναντι στα απορρίμματα, την ανακύκλωση και την κυκλική οικονομία. Παράλληλα, τόσο σε παγκόσμιο όσο και σε τοπικό επίπεδο, υλοποιούμε προγράμματα για το Νερό, στοχεύοντας στην προστασία του και πραγματοποιούμε προγράμματα για την επανένταξη των νέων στην αγορά εργασίας και τη στήριξη της γυναικείας επιχειρηματικότητας. Ακόμη, υποστηρίζουμε έμπρακτα την προώθηση του ελληνικού τουρισμού συμβάλλοντας στην προσπάθεια ανάδειξης της χώρας σε κορυφαίο τουριστικό προορισμό, με όχημα τα συλλεκτικά μας μπουκάλια και την υποστήριξη σημαντικών καμπανιών προώθησης της χώρας μας σε παγκόσμιο επίπεδο.

Θεωρείτε ότι ο σύγχρονος εργαζόμενος αναζητά μία εταιρεία με πιο ανθρώπινο πρόσωπο; Πόσο μετράνε οι δράσεις μιας εταιρείας στον τομέα της ΕΚΕ στην γενικότερη στάση και δράση των εργαζόμενων της;

Η κοινωνία και οι άνθρωποι περιμένουν από τις σύγχρονες επιχειρήσεις να είναι κοινωνικά και περιβαλλοντικά υπεύθυνες, δραστήριες και ευαισθητοποιημένες. Έτσι, τα τελευταία χρόνια προσπαθούμε να θέτουμε στόχους και να πραγματοποιούμε δράσεις που θα κάνουν την καθημερινότητά μας και τις κοινωνίες μας πιο βιώσιμες. Με τον ίδιο τρόπο σκέφτονται και λειτουργούν και οι άνθρωποί μας, οι οποίοι μοιράζονται τις ίδιες αξίες, στόχους και ιδανικά, δουλεύοντας όλοι μαζί για ένα καλύτερο μέλλον.

Κατά την άποψή σας, η ενσυναίσθηση απέκτησε μεγαλύτερη σημασία τώρα; Γενικότερα μπορούμε να μιλάμε για ενσυναίσθηση στο επαγγελματικό περιβάλλον; Και πόσο σημαντικό είναι να υπάρχει ένα κλίμα προσφοράς και αλληλεγγύης;

Ναι, γιατί όλοι μας αποτελούμε μέρος ενός μεγαλύτερου συνόλου και πάνω απ’ όλα μέρος του οικοσυστήματος αυτού πλανήτη που όλοι μοιραζόμαστε. Οπότε, η ενσυναίσθηση ειδικότερα σε περιόδους κρίσης όπως αυτή που βιώνουμε, αναδεικνύεται περαιτέρω και διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στο να επιτευχθεί μία σχετική κανονικότητα. Είμαστε πάνω απ’ όλα άνθρωποι και εστιάζουμε τις προσπάθειές μας στο πως μπορούμε να κάνουμε τη διαφορά για τους εαυτούς μας, τους συναδέλφους, τους συνεργάτες, τους συμπολίτες μας και στο σύνολο των κοινωνιών μας, οπότε είναι ιδιαίτερα σημαντικό να υπάρχει και να ενισχύεται ένα κλίμα συνολικής αλληλοκατανόησης, προσφοράς και αλληλεγγύης. Η πανδημία απέδειξε ότι ο άνθρωπος δεν είναι παντοδύναμος. Απέδειξε τη σημασία που έχει η οικονομική δραστηριότητα να σέβεται τον πλανήτη και να συμβαδίζει αρμονικά με το ευρύτερο οικοσύστημα. Ανέδειξε τη σημασία της ατομικής υπευθυνότητας και την ανάγκη της συλλογικής συνεργασίας. Όλες αυτές οι νέες αξίες οφείλουμε να είναι οι βασικές αξίες της «νέας κανονικότητας» που μάλλον είναι η μόνη κανονικότητα η οποία έχει «παραμεληθεί» και η πανδημία την επιφέρει ξανά στο προσκήνιο για να επέλθει η ισορροπία που χρειάζεται για τη ζωή επάνω σ’ αυτόν τον πλανήτη.

Η πανδημία ανέδειξε τη σημασία της ατομικής υπευθυνότητας και την ανάγκη της συλλογικής συνεργασίας.

Σε ατομικό επίπεδο, πιστεύετε ότι η προσφορά μας κάνει εκτός από καλύτερους ανθρώπους και πιο αποδοτικούς;

Η προσφορά σίγουρα βοηθάει και στην αποδοτικότητα, καθώς ο εθελοντισμός, η συνεργασία και η αλληλεγγύη δημιουργούν πολύ θετικά συναισθήματα και μας δίνουν ώθηση να συνεχίσουμε να κάνουμε τον κόσμο μας καλύτερο. Ως Coca-Cola, πιστεύουμε πως οι εταιρίες είναι σημαντικό να έχουν επίγνωση του κοινωνικού τους ρόλου, λειτουργώντας πάντα με υπευθυνότητα προς την κοινωνία στην οποία δραστηριοποιούνται και ενισχύοντας τόσο τη διάθεση για συλλογική, όσο και για ατομική προσφορά. Το παράδειγμα άλλωστε της συμμετοχής των ανθρώπων μας στο εθελοντικό πρόγραμμα που υλοποιούμε αυτήν την περίοδο για την αντιμετώπιση της πανδημίας είναι η περίτρανη απόδειξη.

Η στρατηγική ΕΚΕ της εταιρείας σας περιλαμβάνει και δράσεις με απώτερο στόχο τη βελτίωση της ευεξίας;

Όλες αυτές τις δεκαετίες, η Coca-Cola λειτουργεί με υπευθυνότητα και σεβασμό στον άνθρωπο και το περιβάλλον. Με οδηγό μας την καινοτομία και την κοινωνική καινοτομία, αναζητούμε συνεχώς νέους δρόμους, όχι απλώς για παράγουμε προϊόντα, αλλά για να κάνουμε τη διαφορά, αναλαμβάνοντας την ευθύνη που μας αναλογεί. Με αυτό τον τρόπο, θέλουμε να εμπνεύσουμε ένα κίνημα που θα αφήσει στις επόμενες γενιές έναν καλύτερο, βιώσιμο κόσμο.

Στο πλαίσιο αυτό, τα τελευταία χρόνια, εξελιχθήκαμε σε μία total beverage εταιρεία, δηλαδή σε μία εταιρεία που προσφέρει μία ευρεία γκάμα ροφημάτων και αναψυκτικών για όλες τις στιγμές της ημέρας. Έπειτα, ανταποκρινόμενοι στις σύγχρονες καταναλωτικές τάσεις για έναν πιο υγιεινό τρόπο ζωής, έχουμε προχωρήσει στη δημιουργία προϊόντων χωρίς ζάχαρη, αναζητώντας διαρκώς εναλλακτικές λύσεις, όπως η χρήση φυτικών γλυκαντικών.

Προσφορά, νόημα, όραμα – αξίες. Τι σημαίνουν αυτές οι λέξεις για σας; Τι κερδίζετε και τι προσφέρετε μέσα από αυτές;

Με οδηγό την καινοτομία και την κοινωνική συνεισφορά, αναζητούμε συνεχώς νέους δρόμους για να κάνουμε τη διαφορά. Σημεία αναφοράς για εμάς είναι οι τοπικές κοινωνίες, στις οποίες δραστηριοποιούμαστε σε όλον τον κόσμο και οι άνθρωποι που ζουν και εργάζονται σε αυτές. Έτσι, λειτουργώντας με έναν υπεύθυνο και βιώσιμο τρόπο, η προσφορά μας, το όραμα και οι αξίες μας είναι πρωτίστως στραμμένες στην δημιουργίας μίας καλύτερης πραγματικότητας για τους ανθρώπους και το σύνολο των τοπικών μας κοινωνιών, ώστε η λειτουργία μας να έχει πραγματικό νόημα και να δημιουργεί αξία που μοιράζεται. 

Η πανδημία του κορονοϊού επηρέασε τον τρόπο λειτουργίας πολλών επιχειρήσεων. Σε τι βαθμό επηρέασε τη δική σας;

Όπως κάθε κρίση, έτσι και η πανδημία του κορονοϊού έχει σημαντικό αντίκτυπο στη δομή και τη λειτουργία των επιχειρήσεων παγκοσμίως, οι οποίες χρειάστηκε να αναπροσαρμόσουν άμεσα τους στόχους και τις προτεραιότητές τους. Σε αυτό το πλαίσιο κινήθηκε και η Coca-Cola, διασφαλίζοντας την υγεία και την ασφάλεια των ανθρώπων και των συνεργατών της και λαμβάνοντας όλα τα απαραίτητα μέτρα για να συνεχιστεί η ομαλή τροφοδοσία της αγοράς και να εξασφαλιστεί η επάρκεια προϊόντων. Μεγάλη έμφαση δόθηκε επίσης στη στήριξη των κοινωνίων που λειτουργούμε ώστε να βοηθηθούν στην προσπάθεια αντιμετώπισης της πανδημίας με πρωτοβουλίες που εστιάζουν στην ενίσχυση του συστήματος υγείας, τη στήριξη όσων βρίσκονται στην πρώτη γραμμή αλλά και των ευάλωτων κοινωνικών ομάδων.

Με οδηγό μας την καινοτομία και την κοινωνική καινοτομία, αναζητούμε συνεχώς νέους δρόμους, όχι απλώς για παράγουμε προϊόντα, αλλά για να κάνουμε τη διαφορά, αναλαμβάνοντας την ευθύνη που μας αναλογεί.

Λάβατε μέτρα και για την υποστήριξη των εργαζομένων σας στις δύσκολες αυτές συνθήκες; Θεωρείτε ότι απέκτησε μεγαλύτερη προτεραιότητα η μέριμνα για την ευεξία των εργαζομένων σας ως συνέπεια της πανδημίας;

Η ασφάλεια των ανθρώπων μας αποτελεί ανέκαθεν ύψιστη προτεραιότητά μας. Από την αρχή, ακολουθήσαμε πιστά τις οδηγίες των αρμόδιων φορέων, ενθαρρύναμε την κοινωνική αποστασιοποίηση και εφαρμόσαμε εξ αποστάσεως εργασία για τους εργαζομένους μας, υλοποιώντας ένα ευρύ πλάνο εσωτερικών δράσεων για να διατηρήσουμε την αισιοδοξία, την ευεξία μας, την επικοινωνία και την καλή διάθεση των ανθρώπων μας σε υψηλά επίπεδα. Παράλληλα, σε στενή συνεργασία με τον εμφιαλωτή μας, λάβαμε όλα τα απαραίτητα μέτρα προστασίας για τους ανθρώπους μας στους χώρους παραγωγής, διανομής και μεταφοράς των προϊόντων μας.

Πιστεύετε ότι με βάση τη νέα πραγματικότητα θα αλλάξουν οι δομές καθώς και οι στόχοι των επιχειρήσεων;

Η νέα πραγματικότητα φέρνει στο προσκήνιο την ανάγκη για μία γενικότερη αναδιάρθρωση του τρόπου λειτουργίας, των αναγκών, των στόχων και των προτεραιοτήτων των επιχειρήσεων, σε παγκόσμιο επίπεδο. H ανάπτυξη σταρτηγικής και δραστηριότητας με βάση ένα μοντέλο ηγεσίας που στηρίζεται τόσο στον εταιρικό ανώτερο σκοπό (purposeful leadership) όσο και στη βιώσιμη ανάπτυξη καθώς και τον ψηφιακό μετασχηματισμό (digital transformation) αποτελούν τις μεγαλύτερες τάσεις. Αυτή η νέα πραγματικότητα, βέβαια, θα δημιουργήσει και νέα δεδομένα, τα οποία θα δοκιμάσουν τις αντοχές του επιχειρηματικού κόσμου συνολικά, τόσο των μεγάλων όσο και των μικρομεσαίων επιχειρήσεων, οπότε για να καταφέρουμε να ξεπεράσουμε μαζί και αυτή τη δυσκολία, η συμβολή όλων μας, μέσα από συνεργασίες και συλλογικές δράσεις, είναι πιο απαραίτητη από ποτέ.

Διάβασε ακόμα:

Τζώρτζια Σταυροπούλου: «Είναι απαραίτητο να βρισκόμαστε δίπλα σε όσους βιώνουν τις συνέπειες της εξάπλωσης του κορονοϊού στη χώρα μας»

Ιωσήφ Ερρέρα: «Προβήκαμε σε άμεσες κινήσεις που στόχο είχαν τόσο να αυξήσουν την ασφάλεια των συναδέλφων και των πελατών μας»

Ίσως σε ενδιαφέρει…

THRIVING BUSINESS//

Αλεξία Μπρη: «Ο ρόλος των επιχειρήσεων είναι καθοριστικός, αφού μπορούν να επηρεάσουν θετικά την εξέλιξη της κοινωνίας»

THRIVING BUSINESS//

Νικόλ Ιωαννίδη: «Οι εργαζόμενοι είναι οι πιο σημαντικοί μας κοινωνικοί συμμέτοχοι.»

COVID-19//

Social distancing: πόσο εύκολο είναι τελικά;

Εγγραφή στο Thrive Newsletter

Thrive Global
Μην επιτρέπεις ποτέ το μέλλον να σε προβληματίζει. Θα το αντιμετωπίσεις, αν πρέπει, με τα ίδια όπλα της λογικής που σε εξοπλίζουν σήμερα εναντίον του παρόντος.

- Μαρκος Αυρηλιος

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει πως θα έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία ως επισκέπτης. Όροι Χρήσης