ΕΥΕΞΙΑ//

Σίδηρος Και Απώλεια βάρους

Ο σίδηρος είναι ένα μεταλλικό στοιχείο, απαραίτητο συστατικό της διατροφής.


Στα επόμενα 3 λεπτά θα μάθεις:
– Πόσο σίδηρο χρειάζεσαι την ημέρα.
– Πώς θα βάλεις περισσότερο σίδηρο στο πιάτο σου.


Ο σίδηρος βρίσκεται σε όλους τους ζωντανούς οργανισμούς και παίζει σημαντικό ρόλο σε πολλές βιολογικές διαδικασίες. Εκτός των άλλων συμμετέχει στο σχηματισμό της αιμοσφαιρίνης, συμβάλλει στην παραγωγή ενέργειας μέσω αυτής, καθώς και στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού συστήματος. Επίσης, επιτελεί σημαντικό ρόλο στη διατήρηση της ενδοκρινούς λειτουργίας, καθώς είναι σημαντικό συστατικό πολλών ενζύμων.

Σχέση επιπέδων σιδήρου και μεταβολισμού

Για τη σωστή λειτουργία του μεταβολισμού είναι απαραίτητη η παρουσία οξυγόνου.
-Ο οργανισμός για να οξυγονωθεί επαρκώς έχει ανάγκη από σίδηρο, ο οποίος μέσω του αίματος μεταφέρει το οξυγόνο στα κύτταρα.
-Η έλλειψή σιδήρου σημαίνει έλλειψη οξυγόνου και κατά συνέπεια φρένο στο μεταβολισμό.
-Συνεπώς, ο σίδηρος τίθεται ουσιαστικά στην υπηρεσία του μεταβολισμού. Και, ως γνωστόν, καλός μεταβολισμός σημαίνει απώλεια βάρους.

Ποιες είναι οι ανάγκες μας σε σίδηρο;

-8-10 mg για τους ενήλικες άνδρες και τις γυναίκες μετά την εμμηνόπαυση.
-15-18 mg για τις γυναίκες πριν την εμμηνόπαυση και είναι ζωτικής σημασίας για ένα καλό  μεταβολισμό, ένα καλό  ανοσοποιητικό σύστημα, για την ανάπτυξη του εγκεφάλου και τη συγκέντρωση.

Τα κυριότερα συμπτώματα της έλλειψης σιδηρού

Τι γίνεται όμως όταν έχουμε έλλειψή σιδήρου; Ποια είναι τα κυριότερα συμπτώματα; Kόπωση, λιποθυμία, ταχυκαρδία, εξάντληση, πονοκέφαλος, ζάλη, γαστρεντερικά προβλήματα, ωχρότητα δέρματος, έλλειψη συγκέντρωσης είναι μόνο μερικά από τα πιο συχνά συμπτώματα που σχετίζονται με την έλλειψη σιδήρου.

Πώς μπορείς να βάλεις περισσότερο σίδηρο στη διατροφή σου;

-Κατανάλωσε τρόφιμα πλούσια σε σίδηρο ταυτόχρονα με τρόφιμα που είναι πλούσια σε βιταμίνη C και κιτρικό οξύ.
-Απόφυγε την κατανάλωση τροφών με υψηλή περιεκτικότητα σε ασβέστιο και σε ψευδάργυρο μαζί με καλές πηγές σιδήρου, καθώς δρουν ανταγωνιστικά και εμποδίζεται η απορρόφηση των μετάλλων.
-Μείωσε την κατανάλωση καφεΐνης, καθώς επιβραδύνει το ρυθμό της απορρόφησής του.
-Κατανάλωνε συχνά μπρόκολο, ντομάτα και πράσινα λαχανικά που συνδυάζουν βιταμίνη C και σίδηρο.
-Καλές πηγές αιμικού σιδήρου θεωρούνται κυρίως τα κόκκινα κρέατα και έπειτα τα ψάρια και πουλερικά, ενώ καλές πηγές φυτικού σιδήρου θεωρούνται τα σκούρα φυλλώδη λαχανικά, τα όσπρια και οι ξηροί καρποί.

Ο σίδηρος αποτελεί απαραίτητο στοιχείο για την εύρυθμη μεταβολική λειτουργία του οργανισμού.

Συμπληρώματα σιδήρου: Πότε είναι απαραίτητα;

Πότε όμως είναι απαραίτητη η λήψη συμπληρώματος σιδήρου;
-Σε όλες τις περιπτώσεις ανεπάρκειας σιδήρου
-Στη σιδηροπενία
-Στην έμμηνο ρύση
-Σε έφηβα κορίτσια ειδικά εάν αθλούνται
-Σε άτομα που δεν λαμβάνουν την απαιτούμενη ποσότητα σιδήρου με τη διατροφή τους
-Πριν τη σύλληψη (περίπου 1-3 μήνες)
-Στην εγκυμοσύνη & στον θηλασμό
-Σε ηλικιωμένα άτομα
-Σε αθλητές ή άτομα με έντονη σωματική ή πνευματική δραστηριότητα

Τι σκεύασμα να επιλέξω;

Επίλεξε σκεύασμα σιδήρου που χρησιμοποιεί τη Σουκροσωμική Τεχνολογία για τη μεταφορά και απόδοση του σιδήρου και των βιταμινών στον οργανισμό.

Η επιλογή του συγκεκριμένου σιδήρου είναι σημαντική καθώς:
-Αυξάνει σημαντικά την απορρόφηση αλλά και την βιοδιαθεσιμότητα του σιδήρου.
-Έχει παρόμοια αποτελεσματικότητα με αυτά του ενδοφλέβιου σιδήρου.
-Έχει υψηλή απορρόφηση ακόμα και σε φλεγμονώδης καταστάσεις (όπως σε φλεγμονώδη νοσήματα του εντέρου, στην κοιλιοκάκη, στη χρόνια νεφρική νόσο και σε κακοήθεια)
-Προστατεύει το γαστρικό βλεννογόνο από την τοξική δράση του σιδήρου
-Αποφεύγονται οι ανεπιθύμητες ενέργειες των σκευασμάτων σιδήρου από το γαστρεντερικό σύστημα και συγκεκριμένα το κοιλιακό άλγος, η δυσκοιλιότητα, τα μαύρα κόπρανα αλλά και η χρώση των δοντιών/ούλων.
-Μπορεί να χορηγηθεί με γάλα, καφέ, τσάι ή άλλα τρόφιμα ή σκευάσματα χωρίς να μειωθεί η απορρόφηση του σιδήρου

Συνοπτικά, ο σίδηρος αποτελεί απαραίτητο στοιχείο για την εύρυθμη μεταβολική λειτουργία του οργανισμού, με αποτέλεσμα τα επαρκή επίπεδα αυτού να συμβάλουν καθοριστικά στη μείωση του σωματικού βάρους. Ωστόσο, παρατηρείται εύρος πληθυσμού να παρουσιάζει χαμηλά επίπεδα αιμοποίησης τα οποία πιθανόν να οφείλονται είτε σε μειωμένη απορρόφηση, είτε σε ανεπαρκή πρόσληψη του σιδήρου μέσω της τροφής.

Η ισορροπημένη διατροφή ενισχύει και συμβάλλει στη διατήρηση των καλών επιπέδων αιμοποίησης. Σε κατηγορίες ατόμων όπου η επαρκής πρόσληψη σιδήρου δεν είναι εφικτή πρέπει να χορηγηθεί κατάλληλο σκεύασμα σιδήρου.

Αρχική δημοσίευση από την Έφη Δέδε στο logodiatrofis.gr.

Διάβασε ακόμα:

7 Τρόποι Για Να Ενισχύσεις Την Ενέργειά Σου Κάθε Πρωί (Χωρίς Καφεΐνη!)
Η Υγιεινή Διατροφή Βελτιώνει Την Διάθεση; Τι Λέει Το Cambridge Για Αυτό;

Ίσως σε ενδιαφέρει…

X-MAS THRIVE//

Μελομακάρονα Ή Κουραμπιέδες; Τι Να Επιλέξεις

ΕΥΕΞΙΑ//

Ποια Μπαχαρικά Προστατεύουν Την Υγεία Σου

ΕΥΕΞΙΑ//

Νερό: Οι Διαφορετικοί Τρόποι Που Ενισχύει Την Ευεξία Σου

Εγγραφή στο Thrive Newsletter

Thrive Global
Μην επιτρέπεις ποτέ το μέλλον να σε προβληματίζει. Θα το αντιμετωπίσεις, αν πρέπει, με τα ίδια όπλα της λογικής που σε εξοπλίζουν σήμερα εναντίον του παρόντος.

- Μαρκος Αυρηλιος

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει πως θα έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία ως επισκέπτης. Όροι Χρήσης