COVID-19//

Πώς να αντιμετωπίσεις τα αρνητικά συναισθήματα για όσα έχουν αναβληθεί

Και πώς να γιορτάσεις με εξίσου ουσιαστικό τρόπο.


Στα επόμενα 3 λεπτά θα μάθεις:

-Γιατί πρέπει να εκφράσεις τα αρνητικά σου συναισθήματα.
-Πόσο σημαντικό είναι το στάδιο της αποδοχής.


Η άνοιξη είναι η εποχή για σημαντικές γιορτές. Παντού οι οικογένειες ανυπομονούν για γάμους, αποφοιτήσεις, βαφτίσεις και άλλες εκδηλώσεις. Αλλά τώρα, σε αυτήν την καθόλου συνηθισμένη εποχή κοινωνικής αποστασιοποίησης, αυτές οι γιορτές αναβάλλονται και ακυρώνονται εντελώς. Υπάρχει μια αναμενόμενη αίσθηση πένθους και απογοήτευσης που πολλοί από εμάς βιώνουμε. (Και για μερικούς από εμάς, αυτό το πένθος συνδυάζεται με οικονομικό στρες. Γιατί, αν έπρεπε, για παράδειγμα, να ακυρώσεις ένα σημαντικό γεγονός, όπως ένας γάμος, ο επαναπρογραμματισμός τους ισοδυναμεί με απώλεια χρημάτων.) 

Σε ψυχολογικό επίπεδο, όλα αυτά τα ορόσημα και τελετουργικά είναι σημαντικά γιατί είναι ενστικτωδώς ουσιώδη για τα ανθρώπινα όντα. Είναι κοινές εμπειρίες, πολλές από αυτές μοναδικές στη ζωή κάθε ανθρώπου, οι οποίες, όπως ο γάμος και η κηδεία έχουν θέση στην ανθρώπινη κουλτούρα. Και ενώ τα εικονικά πάρτυ και οι τελετές αποκτούν τώρα νέο νόημα, η απώλεια των πραγματικών γεγονότων μπορεί να αποδειχθεί καταστροφική. “Αυτές οι γιορτές είναι, σε ένα πρωτόγονο επίπεδο, μια γιορτή που είμαστε ζωντανοί,” αναφέρει η Jennfier Ramlo, Ph.D., κλινική ψυχολόγος. “Όταν κάτι, το οποίο περιμέναμε με ανυπομονησία, εξαφανίζεται, μπορεί να επιφέρει συναισθήματα απογοήτευσης και λύπης,” υποστηρίζει.

Αν έχασες κάποιο ορόσημο ή ένα γεγονός που περίμενες πολύ, ακολουθούν 5 τρόποι να ανακουφίσεις την απογοήτευση και τον πόνο.

Έκφρασε τη λύπη σου χωρίς ενοχές 

“Λέμε στον εαυτό μας ότι είμαστε στενοχωρημένοι, αλλά δεν πρέπει να αισθανόμαστε έτσι, άλλοι άνθρωποι είναι σε χειρότερη κατάσταση,” αναφέρει ο David Kessler, συγγραφέας του βιβλίου Finding Meaning: The Sixth Stage of Grief και ιδρυτής του Grief.com. “Η δική σου δουλειά είναι να βιώσεις τη στενοχώρια, το φόβο και το θυμό σου, ανεξάρτητα από τους άλλους”, τονίζει ο Kessler “Το να προσπαθείς να το καταπιέσεις δεν βοηθά, γιατί το σώμα σου παράγει το συναίσθημα. Αν επιτρέψουμε στα συναισθήματα να εκδηλωθούν, θα το κάνουν με το σωστό τρόπο και αυτό μας ενδυναμώνει.”

Γιόρτασε διπλά 

Όλοι εστιάζουμε στο timing, αναφέρει η Ramlo. “Το παιδί μας αναμένεται να αποφοιτήσει το Μάιο, για παράδειγμα και θέλουμε αυτό να συμβεί τότε.” Αλλά γιατί να μην αξιοποιήσουμε την ευκαιρία για να γιορτάσουμε διπλά; Μία φορά τώρα, στο σπίτι με τη στενή οικογένεια εικονικά παρούσα και μια φορά από κοντά, απλά αργότερα. “Το γεγονός ότι δεν μπορείς να το κάνεις τώρα σωστά, σου δίνει την ευκαιρία να σκεφτείς των αξία που έχουν τα ορόσημα, αυτά τα τελετουργικά που σημαδεύουν τη ζωή μας και τι σημαίνουν για εμάς,” υποστηρίζει η Ramlo. Αντί να ανησυχείς που η απρόσμενη γιορτή σου διαφέρει πολύ από αυτήν που είχες σκεφτεί, εστίασε στο γεγονός ότι η οικογένεια και οι φίλοι σου μπορούν να είναι κοντά σου χάρη στην τεχνολογία. Να είσαι παρών στην ομορφιά της στιγμής και εξάσκησε την ευγνωμοσύνη. Ακόμα κι αν γιορτάζεις με μια μικρή ομάδα ατόμων, ντύσου, κάνε το χώρο όμορφο, μαγείρεψε τέλειο φαγητό. Λίγη φαντασία και εφευρετικότητα μπορούν να κάνουν μια εικονική γιορτή να μοιάζει καλύτερη από ό,τι φανταζόσουν. 

Ασχολήσου με τα πρακτικά ζητήματα 

“Είναι σημαντικό να αναγνωρίζουμε τα συναισθήματά μας, αλλά επιτρέποντας στο “σκεπτόμενο μυαλό” να κυριαρχήσει και να κάνει τις απαραίτητες αλλαγές μπορεί επίσης να ανακουφίσει ένα ποσοστό του στρες μας,” ισχυρίζεται η Ramlo. Όταν κάνεις τα δύσκολα τηλεφωνήματα και ακυρώσεις ό,τι έχεις κλείσει, ίσως νιώσεις ανακούφιση και ολοκλήρωση. 

Μίλα για τα συναισθήματά σου

Για να καταπολεμήσεις το συναίσθημα ότι σου έχουν πάρει κάτι, θα σε βοηθήσει να θυμάσαι ότι δεν είσαι μόνος. “Όλοι χάνουμε κάτι αυτήν την περίοδο. Μίλα με τους φίλους σου για αυτό και βρες πώς να αναγνωρίσεις τις επιτυχίες σου και την ανθεκτικότητά σου”, συμβουλεύει η Ramlo. 

Εξάσκησε την αποδοχή 

Η αποδοχή είναι το τελικό στάδιο του πένθους, μετά το θυμό και τη λύπη. Είναι το συναίσθημα “Αυτό συμβαίνει, πρέπει να βρω τρόπο να προχωρήσω,” αναφέρει ο Kessler.  “Η αποδοχή, όπως ίσως φαντάζεσαι, είναι εκεί όπου βρίσκεται η δύναμη. Βρίσκουμε τον έλεγχο στην αποδοχή,” υποστηρίζει. Κάθε φορά που νιώθεις αποκαρδιωμένος για ένα ορόσημο που δεν πραγματοποιείται με τον τρόπο που σχεδίασες και ονειρεύτηκες, θυμήσου ότι αυτό που έχει σημασία είναι η ουσία και το πνεύμα της ημέρας. Και αυτο αξίζει να το γιορτάσεις!

Διάβασε ακόμα:

Άσκηση θετικής ψυχολογίας αντίδοτο στην καταστροφολογία

5 δυναμικά βήματα εναντίον του κορονοϊού

Ίσως σε ενδιαφέρει…

THRIVING MIND//

Δώσε Χώρο Στα Αρνητικά Συναισθήματα

X-MAS THRIVE//

Τι Σε “Τρώει” Τις Γιορτές;

ΑΥΤΟΒΕΛΤΙΩΣΗ//

5 Αλήθειες Για Τα Συναισθήματα

Εγγραφή στο Thrive Newsletter

Thrive Global
Μην επιτρέπεις ποτέ το μέλλον να σε προβληματίζει. Θα το αντιμετωπίσεις, αν πρέπει, με τα ίδια όπλα της λογικής που σε εξοπλίζουν σήμερα εναντίον του παρόντος.

- Μαρκος Αυρηλιος

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει πως θα έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία ως επισκέπτης. Όροι Χρήσης