ΑΥΤΟΒΕΛΤΙΩΣΗ//

Πώς Να Αδειάζεις Το Μυαλό Σου Και Να Σκέφτεσαι Πιο Καθαρά

6 συμβουλές που σε βοηθούν όταν το μυαλό σου θέλει διάλειμμα.


Στα επόμενα 3 λεπτά θα μάθεις:

-Ότι το multitasking δεν είναι προτέρημα.
-Ποια είναι η μέθοδος 3-1.


Έχεις νιώσει ποτέ ότι δεν μπορείς να σκεφτείς καθαρά γιατί είσαι κουρασμένος; Αν ναι, σίγουρα δυσκολεύεσαι να θυμηθείς κάτι, να συγκεντρωθείς σε κάτι άλλο, ακόμα και να αρθρώσεις μία λέξη. Όταν το μυαλό σου έχει πήξει, δεν μπορείς να συγκεντρωθείς και οτιδήποτε και αν προσπαθείς να κάνεις, σου φαίνεται πολύ πιο δύσκολο και σου παίρνει περισσότερη ώρα.

Αν θέλεις να καθαρίσεις το μυαλό σου, τότε πρέπει να διαβάσεις και να ακολουθήσεις τις 6 συμβουλές που ακολουθούν:

1.Βάλε τάξη

Το χάος δημιουργεί στρες και άγχος και είναι κακό και για το μυαλό, αλλά και για την υγεία σου. Αν προσπαθείς να συγκεντρωθείς σε κάτι χωρίς να αφήνεις το παραμικρό να σου αποσπά την προσοχή, τότε βάλε τάξη στο γραφείο, στο δωμάτιο και στον προσωπικό σου χώρο. Με αυτόν τον τρόπο δημιουργείς ένα κλίμα ηρεμίας στο μυαλό σου. Ξεκίνα σταδιακά και προσπάθησε να κάνεις ένα μικρό βήμα κάθε ημέρα επιλέγοντας συγκεκριμένα σημεία που θέλεις να τακτοποιήσεις.

2.Μην κάνεις πολλά πράγματα ταυτόχρονα

Το multitasking δεν είναι προτέρημα, αλλά μειονέκτημα. Όταν ασχολείσαι με πολλά πράγματα ταυτόχρονα, αυτόματα αποσπάται η προσοχή και η ικανότητα συγκέντρωσής σου. Παράλληλα, σπαταλάς τον πολύτιμο χρόνο σου από τη μία δουλειά στην άλλη, με αποτέλεσμα να κουράζεις ακόμα περισσότερο το μυαλό σου και να είσαι λιγότερο παραγωγικός. Προσπάθησε να ασχολείσαι με ένα πράγμα την φορά και αφαίρεσε ό,τι μπορεί να αποσπάσει την προσοχή σου προτού ξεκινήσεις να κάνεις μία απαιτητική δουλειά, έτσι ώστε να μην μπορείς να μπεις στον πειρασμό να ασχοληθείς για παράδειγμα με το κινητό σου.

Η μέθοδος 3-1: Περιόρισε τις πιο σημαντικές δουλειές σου σε τρεις και δώσε σε μία από αυτές την αμέριστη προσοχή σου για ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Στη συνέχεια ασχολήσου με τις άλλες δύο, έτσι ώστε και έχεις μία ποικιλία σε αυτά που κάνεις και να συγκεντρώνεσαι σε αυτά και μόνο σε αυτά.

3.Περιόρισε τους περισπασμούς

Κάνε διάλειμμα από την τεχνολογία. Η αποδοτικότητα, η δημιουργικότητα καθώς και η επόμενή σου ιδέα εξαρτώνται από αυτό. Καθετί ασήμαντο, αποσπά την προσοχή σου και μειώνει την παραγωγικότητά σου. Βάλε προτεραιότητες και μην σταματάς κάτι σημαντικό για να ασχοληθείς με κάτι που δεν έχει τόση σημασία. Θα πρέπει να μάθεις να ξεχωρίζεις τα σημαντικά από τα ασήμαντα. Αν το καταφέρεις αυτό, θα διαπιστώσεις ότι μπορείς να διαχειριστείς τον χρόνο σου, να αποδίδεις καλύτερα και να έχεις περισσότερες πιθανότητες να επιτύχεις. Αν πάλι δεν μπορείς να ξεχωρίσεις τι είναι σημαντικό και τι όχι, σκέψου το εξής: τα σημαντικά πράγματα είναι όλα εκείνα που έχουν μακροπρόθεσμα αποτελέσματα και αφορούν στους στόχους, το όραμα και τις αξίες σου.

Αναζήτησε νέες εμπειρίες, μάθε καινούργια πράγματα και σκέψου διαφορετικά. Αυτό θα βοηθήσει την πνευματική σου διαύγεια.

4.Μην επαναπαύεσαι

Η άνεση δημιουργεί ένα είδος ασφάλειας. Το να νιώθεις άνεση, δημιουργεί θετικά συναισθήματα. Ωστόσο, μακροπρόθεσμα βλάπτει το μυαλό σου. Γιατί αν επαναπαύεσαι και αν δεν έχεις κανένα κίνητρο, δεν βοηθάς τον εγκέφαλό σου να σκέφτεται δημιουργικά. Αντίθετα, αν σκέφτεσαι πέρα από το συνηθισμένο, βοηθάς το μυαλό σου να λειτουργεί καλύτερα. Γι’ αυτό μην φοβάσαι να σκέφτεσαι πέρα από τη ζώνη ασφάλειάς σου. Αναζήτησε νέες εμπειρίες, μάθε καινούργια πράγματα και σκέψου διαφορετικά. Αυτό θα βοηθήσει την πνευματική σου διαύγεια.

5.Άρχισε να γυμνάζεσαι

Είτε σου αρέσει, είτε όχι η σωματική δραστηριότητα εκτός από το σώμα σου έχει θετικά αποτελέσματα στο μυαλό και τη διάθεσή σου. Φαντάσου το μυαλό σου σαν έναν ακόμα μυ που χρήζει άσκησης για να έχει καλύτερη απόδοση.

Η άσκηση βελτιώνει την γνωστική σου λειτουργία. Βρες λοιπόν μία δραστηριότητα που σου ταιριάζει και υιοθέτησε την. Μπορείς για παράδειγμα να ξεκινήσεις δοκιμάζοντας κάτι απλό: άρχισε να περπατάς 30–45 λεπτά 3 φορές την εβδομάδα. 

6. Αντί να καταναλώνεις περιεχόμενο, δημιούργησε

Είναι πολύ εύκολο να καταναλώνεις περιεχόμενο και να είσαι ένας παθητικός αποδέκτης. Σκέψου όμως το εξής: κάθε πληροφορία που καταναλώνεις, στέκεται εμπόδιο σε καθετί που θα μπορούσες να κάνεις. Αντί να είσαι ένας παθητικός αποδέκτης πληροφοριών, άρχισε να αναρωτιέσαι αν όλο αυτό το περιεχόμενο σου προσφέρει κάτι, αν βελτιώνει την ζωή σου με οποιονδήποτε τρόπο, αν σε κάνει πιο αποτελεσματικό και αν σε πάει ένα βήμα παρακάτω. Αν όχι, μην σπαταλάς τον χρόνο σου άδικα και μην μένεις παθητικός θεατής. Ασχολήσου με κάτι δημιουργικό και πέρασε εποικοδομητικά την ώρα σου. Με αυτόν τον τρόπο θα βοηθήσεις και το μυαλό σου να είναι περισσότερο δημιουργικό.

Διάβασε ακόμα:

 

Μάθε Να Ξεχωρίζεις Τα Ασήμαντα Από Τα Σημαντικά, Όπως Ο Άλμπερτ Αϊνστάιν

Τα 7 Οφέλη Της Άσκησης Στο Μυαλό Σου

Ίσως σε ενδιαφέρει…

ΑΥΤΟΒΕΛΤΙΩΣΗ//

Γιατί Είναι Σημαντικό Να Περνάς Χρόνο Μόνος Σου

ΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑ//

Πώς Να Παραμείνεις Ήρεμος Το Πρώτο Διάστημα Σε Μία Καινούργια Δουλειά

ΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑ//

4 Τρόποι Να Οργανώσεις Το Γραφείο Σου Για Να Αυξήσεις Τη Συγκέντρωσή Σου

Εγγραφή στο Thrive Newsletter

Thrive Global
Μην επιτρέπεις ποτέ το μέλλον να σε προβληματίζει. Θα το αντιμετωπίσεις, αν πρέπει, με τα ίδια όπλα της λογικής που σε εξοπλίζουν σήμερα εναντίον του παρόντος.

- Μαρκος Αυρηλιος

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει πως θα έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία ως επισκέπτης. Όροι Χρήσης