ΕΥΕΞΙΑ//

Πάλι Τρώς Στα Κρυφά;

Πώς θα αναγνωρίσεις ένα υπερφαγικό επεισόδιο.


Στα επόμενα 2 λεπτά θα μάθεις:

– Πόσο γρήγορα τρώνε οι γυναίκες που πάσχουν από νευρική βουλιμία.
– Πού επιλέγουν να «κρυφτούν» όσοι βιώνουν υπερφαγικά επεισόδια.


Σου έχει συμβεί να νιώθεις αίσθηση απώλειας ελέγχου την ώρα που καταναλώνεις φαγητό; Μήπως καταναλώνεις σε ένα περιορισμένο χρονικό διάστημα μια ποσότητα τροφής η οποία σαφώς είναι μεγαλύτερη από αυτή που οι περισσότεροι άνθρωποι θα κατανάλωναν στο ίδιο χρονικό διάστημα και κάτω από τις ίδιες συνθήκες; Αν έχεις απαντήσει θετικά σε αυτές τις ερωτήσεις τότε πιθανόν το υπερφαγικό επεισόδιο να είναι κάτι που σε αφορά

Καλό είναι επίσης να γνωρίζεις ότι τα υπερφαγικά επεισόδια συνήθως επιδεινώνονται σταδιακά με τα προγράμματα αδυνατίσματος. Καθώς το άτομο νιώθει πως στερείται τροφές που αγαπά, εμφανίζει ένα είδος στερητικού συνδρόμου και οδηγείται τελικά στο υπερφαγικό επεισόδιο.

Αν πάντως υποψιάζεσαι ότι εκδηλώνεις υπερφαγικά επεισόδια, σίγουρα θα έχεις αναζητήσει διάφορες πληροφορίες από βιβλία, διαδικτυακούς τόπους, διατροφολόγους, ψυχολόγους, γιατρούς και στο τέλος είναι πιθανό να έχεις μπερδευτεί ακομη περισσότερο και να νιώθεις ματαίωση. Ίσως ακόμη και να έχεις παραιτηθεί από την ελπίδα πως υπάρχει λύση να ξεπεράσεις αυτό το πρόβλημα και πιστεύεις ότι θα μείνεις πάντα εγκλωβισμένος σε μια κατάσταση που μειώνει την ποιότητα ζωής σου.

Στην πραγματικότητα το πρώτο βήμα για την αντιμετώπιση του προβλήματος είναι να μάθεις να το αναγνωρίζεις όσο το δυνατόν καλύτερα.

Ποια είναι τα χαρακτηριστικά ενός υπερφαγικού επεισοδίου;

1.Διακύμανση συναισθημάτων

Οι πρώτες στιγμές ενός υπερφαγικού επεισοδίου μπορεί να είναι ευχάριστες. Η γεύση και το ύφος των τροφών μπορεί να προσφέρουν έντονη χαρά. Όμως σύντομα αυτά τα συναισθήματα δεν κρατούν για πολύ καθώς αντικαθίστανται από μια αίσθηση αηδίας ενώ καταναλώνεται όλο και περισσότερο φαγητό. Κάποιοι μπορεί να αισθάνονται απέχθεια για την κατανάλωση τροφής αλλά παρόλα αυτά αδυνατούν να σταματήσουν.

2.Ταχύτητα κατανάλωσης

Συνήθως κατά τη διάρκεια ενός υπερφαγικού επεισοδίου οι άνθρωποι τρώνε γρήγορα. Έρευνες αποκαλύπτουν πως οι γυναίκες με νευρική βουλιμία τρώνε με τη διπλάσια ταχύτητα από ότι οι γυναίκες που δεν έχουν διατροφική διαταραχή και καταναλώνουν τις διπλάσιες θερμίδες ανά λεπτό.

3.Έντονη παρόρμηση

Κάποιοι άνθρωποι κατά τη διάρκεια του υπερφαγικού επεισοδίου, νιώθουν πότε πάνω και πότε κάτω και είναι σε ένταση. Μπορεί επίσης να τους περιβάλλει κι ένας αέρας απελπισίας. Αισθάνονται έντονη λαχτάρα για φαγητό, σαν μια πανίσχυρη δύναμη να τους οδηγεί στο να φάνε. Το να βρει φαγητό κανείς εκείνη την στιγμή είναι εξαιρετικά σημαντικό. Έτσι μπορεί να οδηγηθεί στο να πάρει φαγητό που ανήκει σε άλλους, να κλέψει από καταστήματα ή να φάει από απομεινάρια. Οι περισσότεροι από αυτούς θεωρούν αυτή τη συμπεριφορά ως ντροπιαστική, αηδιαστική και υποτιμητική.

4.Αίσθηση αλλαγής κατάστασης της συνείδησης

Πολύ συχνά οι άνθρωποι που βρίσκονται κατά τη διάρκεια της εξέλιξης ενός υπερφαγικού επεισοδίου, περιγράφουν τον εαυτό τους σαν να έχουν μπει σε μια κατάσταση trans. Η συμπεριφορά μοιάζει να είναι αυτόματη και το άτομο να έχει την αίσθηση πως δεν έχει το ίδιο τον έλεγχο για το επεισόδιο. Πολύ συχνά οι άνθρωποι κατά τη διάρκεια ενός υπερφαγικού επεισοδίου μπορεί να βλέπουν τηλεόραση, να ακούν μουσική, να κάνουν κάτι άλλο που θα αποσπάσει την προσοχή τους, συνήθως για να μην σκέφτονται αυτό που κάνουν.

5.Ανάγκη για μυστικότητα

Ένα ακόμα τυπικό χαρακτηριστικό ενός υπερφαγικού επεισοδίου είναι ότι συνήθως οι πάσχοντες κατορθώνουν και το κρύβουν για χρόνια. Όταν είναι με άλλους ανθρώπους συνήθως καταναλώνουν φυσιολογική ποσότητα φαγητού. Αφού τρώνε μια φυσιολογική ποσότητα φαγητού, επιστρέφουν στα κρυφά για να φάνε όλα τα απομεινάρια. Άλλοι μπορεί να πάρουν το φαγητό στην κρεβατοκάμαρα ή στο μπάνιο για να το καταναλώσουν χωρίς να έχουν τον φόβο πως καποιος μπορεί να τους πιάσει “επ΄αυτοφώρω”.

6.Απώλεια ελέγχου

Αυτό το στοιχείο είναι πολύ κεντρικό σε ένα υπερφαγικό επεισόδιο, αλλά υπάρχουν διαφοροποιήσεις ανάμεσα στους ανθρώπους. Κάποιοι την αισθάνονται αρκετά νωρίτερα πριν αρχίσει το επεισόδιο. Για άλλους εξελίσσεται βαθμιαία ενώ αρχίζουν να τρώνε. Ή μπορεί να τους έρχεται ξαφνικά καθώς συνειδητοποιούν πως έχουν φάει πολύ. Είναι ενδιαφέρον πως κάποιοι άνθρωποι που παρουσιάζουν υπερφαγικά επεισόδια για πολλά χρόνια, ανέφεραν πως η αίσθηση απώλειας ελέγχου εξασθένησε μέσα στον χρόνο, καθώς μερικές φορές η εμπειρία τους δίδαξε ότι τα υπερφαγικά επεισόδια ήταν αναπόφευκτα κι έτσι δεν προσπαθούσαν πλέον να αντισταθούν σε αυτά.

Η δράση μετά την συνειδητοποίηση

Αν διαβάζοντας αυτό το άρθρο συνειδητοποίησες ότι τα επεισόδια υπερφαγίας είναι κάτι που σε αφορά το μόνο που δεν θα πρέπει να κάνεις είναι να μείνεις με σταυρωμένα τα χέρια. Η καθημερινή καταγραφή του φαγητού που έχει καταναλωθεί σε ένα ημερολόγιο μαζί με τα συναισθήματα που συνοδεύουν την κατανάλωση τροφής καθώς και το μέρος όπου έλαβε χώρα το υπερφαγικό επεισόδιο θα σε βοηθήσουν να αποκτήσεις μια πιο σαφή εικόνα. Το εβδομαδιαίο σταθερό ζύγισμα ίδια ημέρα και ώρα, η τήρηση συχνών γευμάτων ανά 3 ώρες για να σταθεροποιηθεί η γλυκόζη στο αίμα σε φυσιολογικές τιμές χωρίς διακυμάνσεις και η ρύθμιση των συναισθημάτων που συνδέονται με τα υπερφαγικά επεισόδια με την βοήθεια ενός ψυχολόγου, αποτελούν κάποιες κατάλληλες στρατηγικές αντιμετώπισής τους.

Διάβασε ακόμα:

Πώς Η Εξωτερική Σου Εμφάνιση Επηρεάζει Την Ψυχική Σου Υγεία

Υπάρχουν Τρόφιμα Που Σχετίζονται Με Την Κατάθλιψη;

Ίσως σε ενδιαφέρει…

ΕΥΕΞΙΑ//

Ο Καλός Ύπνος Ξεκινά Την Ώρα Που Ξυπνάς!

FUEL YOURSELF EVERYDAY//

Έφαγες Πρωινό;

ΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑ//

Πώς Να Κάνεις Διάλειμμα Από Την Τεχνολογία

Εγγραφή στο Thrive Newsletter

Thrive Global
Μην επιτρέπεις ποτέ το μέλλον να σε προβληματίζει. Θα το αντιμετωπίσεις, αν πρέπει, με τα ίδια όπλα της λογικής που σε εξοπλίζουν σήμερα εναντίον του παρόντος.

- Μαρκος Αυρηλιος

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει πως θα έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία ως επισκέπτης. Όροι Χρήσης