COVID-19//

Ο δεκάλογος του Manager στην εργασία από το σπίτι

Με ποιο τρόπο μία εταιρεία μπορεί να διατηρήσει ενεργούς τους υπαλλήλους της;


Στα επόμενα 3 λεπτά θα μάθεις:

-Γιατί πρέπει να συνεχίσεις να επιβραβεύεις τους υπαλλήλους σου.
-Πόσο σημαντικό είναι να βοηθάτε ο ένας τον άλλον.


Η εργασία από το σπίτι αποτελούσε για χρόνια το trend των freelancers ενώ ιδιωτικές επιχειρήσεις καθιέρωναν με δειλά βήματα την εργασία από το σπίτι, ευκαιριακά. Κανείς δεν είχε φανταστεί ωστόσο την κατάσταση που βιώνουμε σήμερα και την επιτακτική αναγκαιότητά της. Με ποιο τρόπο μία εταιρεία μπορεί να διατηρήσει ενεργούς υπαλλήλους όταν αυτοί για πρώτη φορά εργάζονται σε ένα δικό τους περιβάλλον και σε μία τόσο δύσκολη για την ανθρωπότητα περίοδο; Ποιες είναι οι βέλτιστες συμπεριφορές ενός manager; 

Παραθέτω ορισμένες ιδέες που προέρχονται από τη διεθνή βιβλιογραφία. 

1. Εποικοδομητική Στάση

Η κατάσταση είναι δύσκολη και το γνωρίζουμε όλοι. Ωστόσο η μόνη λύση είναι να παραμείνουμε αισιόδοξοι και δημιουργικοί. Η απαισιοδοξία εντείνεται από την μοναξιά. Φροντίζουμε να έχουμε συχνές -χρήσιμες πάντα- τηλεδιασκέψεις με τους συνεργάτες μας. Να ζητάμε να κάνουν το ίδιο μεταξύ τους. Καταργούμε το τηλέφωνο και ενισχύουμε την τηλεδιάσκεψη. Η εικόνα βοηθάει. Ο κοινωνικός αποκλεισμός δεν συνεπάγεται την μειωμένη επικοινωνία. Βάζουμε κόσμο στη ζωή των ανθρώπων μας και τη δική μας!

2. Διέγερση της Αυτοπεποίθησης

Αυτονόητη ανάγκη, αλλά πως την πετυχαίνουμε σε μία τόσο δύσκολη συγκυρία και χωρίς φυσική παρουσία; Αρχικά με την επιβράβευση των υπαλλήλων μας. Και μόνο που αποδίδουν από ένα νέο περιβάλλον, αξίζει ένα μπράβο. Αφιερώνουμε λίγο χρόνο κάθε μέρα και στέλνουμε στην ομάδα μας ένα email με το επίτευγμα κάποιου -και μία φωτογραφία θα βοηθήσει ας είναι από την τηλεδιάσκεψή σας! Χωρίζουμε την εργασία μας σε επιμέρους έργα και αναθέτουμε αρμοδιότητες στους ανθρώπους για να νοιώσουν υπεύθυνοι, να αισθάνονται χρήσιμοι και να έχουν έναν σκοπό να τους οδηγεί. Τους χρίζουμε project leaders εάν μπορούμε. Τονίζουμε τη συμβολή τους στο έργο της Ομάδας. 

3. Η σημασία του προορισμού

Βοηθάμε τους υπαλλήλους μας να ορίσουν μικρούς και επιτεύξιμους καθημερινούς στόχους. Βεβαιωνόμαστε ότι οι στόχοι έχουν γίνει κατανοητοί. Η έννοια του προορισμού και η επίτευξη του στόχου είναι σημαντικοί μοχλοί κινητοποίησης. Δείχνουμε στους συνεργάτες μας το δρόμο, επισημαίνουμε την μελλοντική μεγάλη εικόνα. Φροντίζουμε οι μικροί καθημερινοί στόχοι να συνδέονται με έναν μεγάλο μελλοντικό. Αποφεύγουμε να προβάλουμε τη δική μας αβεβαιότητα. 

4. Πρόκληση δημιουργικότητας

Προσπαθούμε να κινητοποιήσουμε τον εγκέφαλο της δημιουργικότητας και της φαντασίας. Μπορούμε να στείλουμε στους συνεργάτες μας έξυπνα συμβολικά cartoon, φωτογραφίες, ομαδικά quiz και αναδεικνύουμε  το χιούμορ μας. Τους παροτρύνουμε να κάνουν το ίδιο. Ακόμα και τα πολύ κοινότοπα πλέον challenges έχουν αξία για κάποιους. 

Ο κοινωνικός αποκλεισμός δεν συνεπάγεται την μειωμένη επικοινωνία.

5. Δημιουργικότητα στη πράξη

Ξεκινάμε από σήμερα ήδη να καταστρώνουμε με την ομάδα μας το πλάνο της επόμενης ημέρας. Τί θέλουμε να επιτύχουμε μόλις επιστρέψουμε στην κανονικότητα; Ποια ιστορία θέλουμε να λένε για εμάς μετά την κρίση; Χιούμορ και δημιουργικότητα ή αμηχανία και φόβος; Σβηστές μηχανές, ρελαντί, κανονική πορεία ή και επιτάχυνση ίσως; 

6. Η δύναμη της αλληλοβοήθειας

Προτείνουμε στους συνεργάτες μας να τους βοηθήσουμε.  Στο πρόγραμμα της ημέρας, στην δημιουργικότητα, σε ένα απλό ή σύνθετο task. Δείχνουμε τη φροντίδα μας ρωτώντας συχνά εάν χρειάζονται βοήθεια. Προτρέπουμε τους συνεργάτες μας να ζητάνε βοήθεια σε άλλους, να συνεργάζονται και να δουλεύουν μεταξύ τους. 

7. Επίτευξη των μικρών στόχων

Προτρέπουμε τους συνεργάτες μας να εργάζονται με την τεχνική της ντομάτας (pomodoro technique): 20’ εργασίας και 5’ διάλειμμα. Να χωρίζουν οι ίδιοι τις εργασίες τους σε 20’ στόχους. 

8. Παροτρύνουμε επαφές με την οικογένεια

Η pomodoro technique εξυπηρετεί και τον σκοπό της συχνής επαφής με όσους συμβιώνουμε αυτές τις ημέρες. Οικογένεια, συγκάτοικοι, κλπ. Παρακινούμε τους ανθρώπους μας σε αυτά τα 5 λεπτά του διαλείμματος να έχουν επαφές και συναναστροφές με τους συγκατοίκους τους. Δεν πρέπει να ποινικοποιούμε αυτό που είναι αναπόφευκτο να συμβεί: το παιδί, ο/η σύζυγος θα παρέμβουν σημαντικά στο 8ωρο εργασίας από το σπίτι. Δείχνουμε ενδιαφέρον για τους οικείους τους και τους προτρέπουμε να πραγματοποιούν διαλείμματα μαζί τους κατά τη διάρκεια της εργασίας τους.

9. Δείχνουμε ενσυναίσθηση

Η κατανόηση του φόβου, της αμφιβολίας, τυχόν παράδοξων και πρωτοφανών ασυνήθιστων συμπεριφορών και όχι η ποινικοποίησή τους είναι σημαντικός παράγοντας στην αυτοπεποίθηση των ανθρώπων μας. Αποδεχόμαστε τόσο τον φόβο της αλλαγής και του κορονοϊού όσο και το γεγονός της απόσπασης της προσοχής τους από το νέο εργασιακό τους περιβάλλον. 

10. Διαχείριση συναισθημάτων και άγχους

Συμβουλευόμαστε ειδικούς ή και οργανώνουμε συναντήσεις μέσω τηλεδιάσκεψης με ειδικούς και την ομάδα μας. Βοηθάει πάντα να ξέρουμε ότι κάποιος μας φροντίζει, ειδικά τώρα που αυτοί που το κάνουν παραδοσιακά είναι κλειδωμένοι σε ένα άλλο σπίτι. Ελέγχουμε τους  ανθρώπους μας για την εμφάνιση του λεγόμενου  Συνδρόμου του Οδυσσέα, την εμφάνιση δηλαδή συμπτωμάτων εντόνου στρες κατά τη διάρκεια ενός πρωτοφανούς νέου ταξιδιού. 

Αυτό που είναι σημαντικό να καλλιεργήσει ο manager στους ανθρώπους του είναι η λεγόμενη Ανθεκτικότητα.

Αυτό που είναι σημαντικό να καλλιεργήσει ο manager στους ανθρώπους του είναι η λεγόμενη Ανθεκτικότητα (Resillience). Ως ανθεκτικότητα ορίζουμε την δυνατότητα ενός ανθρώπου να προσαρμόζεται και να διαπρέπει εν καιρώ πίεσης ή μετά από ένα έντονο ψυχολογικό τραύμα. Οι παραπάνω προτροπές ενισχύουν τους παράγοντες που θεωρούνται σημαντικοί για την ανάπτυξη Ανθεκτικότητας, σύμφωνα ε τη διεθνή έρευνα. 

Η έρευνα για τους παράγοντες της Ανθεκτικότητας (Ressilience) ξεκίνησε 40 χρόνια πριν από τον Norman Garmezy. Πολλές έρευνες βασίστηκαν στις συμπεριφορές των παιδιών και των νέων αλλά και των θυμάτων του Ολοκαυτώματος όπως αυτή του Maurice Vanderpol  ο οποίος παρομοίασε την Ανθεκτικότητα με “plastic shield” δηλαδή την πλαστική ιδιότητα του ανθρώπου, την πλαστικότητα να προσαρμόζεται στην αλλαγή. 

Σήμερα, εκατομμύρια εργαζόμενοι καλούνται να προσαρμοστούν σε δύο νέα δεδομένα: την εργασία από το σπίτι (νέο περιβάλλον, απόσπαση προσοχής, έλλειψη μέσων, απώλεια καθημερινής κοινωνικής συναναστροφής και απώλεια ρυθμού) και την απειλή του κορονοϊού (στρες, αβεβαιότητα, αναβολή, οικονομική ύφεση, τύψεις).

Διάβασε ακόμα:

Η Ανθεκτικότητα Των Στελεχών Στην Περίοδο Της Κρίσης

5 Τρόποι Για Να Αυξήσεις Τη Δέσμευση Της Ομάδας Σου

Ίσως σε ενδιαφέρει…

ΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑ//

Ναι Ή Όχι Στην Εργασία Από Το Σπίτι;

THRIVING BUSINESS//

Οδηγίες Για Managers: Πώς Θα Προστατέψεις Την Ομάδα Σου Από Το Burnout

THRIVING BUSINESS//

Το Κίνητρο Ως Καταλύτης Για Την Αύξηση Της Παραγωγικότητας

Εγγραφή στο Thrive Newsletter

Thrive Global
Μην επιτρέπεις ποτέ το μέλλον να σε προβληματίζει. Θα το αντιμετωπίσεις, αν πρέπει, με τα ίδια όπλα της λογικής που σε εξοπλίζουν σήμερα εναντίον του παρόντος.

- Μαρκος Αυρηλιος

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει πως θα έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία ως επισκέπτης. Όροι Χρήσης