THRIVING BUSINESS//

Νικόλ Ιωαννίδη: «Οι εργαζόμενοι είναι οι πιο σημαντικοί μας κοινωνικοί συμμέτοχοι.»

Η Head of Corporate Affairs της Vodafone μιλά για τις ενέργειες στις οποίες προέβη η εταιρεία, για να στηρίξει τους εργαζομένους της, στην κρίση του κορονοϊου.

Ως εταιρεία στο παρελθόν έχετε αναπτύξει σημαντικές δράσεις στον τομέα της Εταιρικής Κοινωνικής Ευθύνης. Πιστεύετε ότι η πανδημία που δοκιμάζει αυτή την περίοδο τον πλανήτη και τη χώρα μας κάνει την κοινωνική προσφορά “επιβεβλημένη”; 

Ο σκοπός μιας εταιρίας, η συμβολή της σε ένα καλύτερο μέλλον δεν αλλάζουν στην ουσία τους ανάλογα με τη συγκυρία. Είναι δεδομένο άλλωστε ότι δεν μπορεί να «σταθεί» πλέον μια επιχείρηση αν η οικονομική της επιτυχία δεν συνδυάζεται με συγκεκριμένες πρακτικές και πρωτοβουλίες για την αντιμετώπιση των μεγάλων προκλήσεων που αντιμετωπίζει ο κόσμος και η κοινωνία μας σήμερα. Αυτό που σίγουρα διαφοροποιείται στις συνθήκες πανδημίας που βιώνουμε είναι πως σε μεγαλύτερο βαθμό η κοινή γνώμη, η κοινωνία στρέφεται στις επιχειρήσεις με την προσδοκία για στήριξη των εργαζομένων, για παροχή συνεχούς και αξιόπιστης ενημέρωσης – ειδικά στην εποχή των fake news, για συνεργασίες με την πολιτεία ώστε τα όποια κενά, οι αυξημένες ή οι νέες ανάγκες που αναδεικνύονται να αντιμετωπιστούν. Επίσης αλλάζουν οι προτεραιότητες. Η υγειονομική διάσταση της κρίσης ήταν βασική προτεραιότητα τους πρώτους μήνες. Όσο φεύγουμε από το καθεστώς του lockdown ο ρόλος των επιχειρήσεων είναι πιο σημαντικός ως προς την επανεκκίνηση της οικονομίας, αλλά και την υποστήριξη των πιο ευάλωτων, όπως των ανέργων, των ηλικιωμένων και άλλων ομάδων που η κρίση επηρεάζει περισσότερο. 

Στη Vodafone εφαρμόσαμε γρήγορα ένα πλάνο σε 6 άξονες. Ξεκινήσαμε μεταφέροντας το σύνολο σχεδόν των εργαζομένων μας σε εργασία από το σπίτι και παρέχοντας τους ένα πλήρες πρόγραμμα υποστήριξης. Σημαντικό επίσης ήταν να στηρίξουμε απρόσκοπτα τις αυξημένες ανάγκες των πελατών μας για επικοινωνία, εργασία, εκπαίδευση και ψυχαγωγία από το σπίτι. Για αυτό προχωρήσαμε πολύ γρήγορα σε επεκτάσεις χωρητικότητας των δικτύων μας, ενώ προσφέραμε δωρεάν χρόνο ομιλίας, περιεχόμενο στο Vodafone TV και πρόσβαση σε εκπαιδευτικές πλατφόρμες. Στους εταιρικούς μας πελάτες διαθέσαμε δωρεάν λύσεις Vodafone Smart Working, ενώ στηρίξαμε τους μικρούς προμηθευτές μας με νέους όρους για άμεση πληρωμή. Συνεργαστήκαμε επίσης στενά με την πολιτεία για τη δωρεάν πρόσβαση σε εκπαιδευτικές πλατφόρμες και τη διευκόλυνση υπηρεσιών ηλεκτρονικής διακυβέρνησης και άλλων ψηφιακών υπηρεσιών προς τους πολίτες. Επιπλέον, μέσω του Ιδρύματος Vodafone παρείχαμε υποστήριξη και επικοινωνία σε εργαζομένους σε νοσοκομεία αναφοράς, συνδράμαμε στο έργο φορέων για την υποστήριξη ευάλωτων ομάδων και διαθέσαμε τον εξοπλισμό του προγράμματος τηλεϊατρικής Vodafone στις περιφέρειες υγείας. 

Σήμερα παραμένουμε σε ετοιμότητα, συνεχίζουμε να επενδύουμε στο δίκτυό μας, να παρέχουμε απρόσκοπτες υπηρεσίες στους πελάτες μας και να στηρίζουμε την πολιτεία και τους πιο ευάλωτους. Και ξεκινάμε πάλι μαζί στο δρόμο για την ψηφιακή κοινωνία του μέλλοντος, πιστοί στον σκοπό μας να αναπτύσσουμε δίκτυα και να συνδέουμε τους ανθρώπους για ένα καλύτερο μέλλον, με ίσες ευκαιρίες για όλους. 

Πέρα από το ευρύτερο κοινωνικό σύνολο, πιστεύετε ότι αυτές οι δράσεις εταιρικής κοινωνικής ευθύνης έχουν θετικό αντίκτυπο και στο εσωτερικό της εταιρείας και τους εργαζόμενους;

Αναμφισβήτητα. Η προσέγγιση που μια επιχείρηση ακολουθεί ως προς τη διαχείριση μιας τόσο σημαντικής κρίσης καθορίζει το βαθμό εμπιστοσύνης που αυτή θα καλλιεργήσει με τους εργαζομένους της και ευρύτερα με την κοινωνία στην επόμενη μέρα. Οι εργαζόμενοι είναι οι πιο σημαντικοί μας κοινωνικοί συμμέτοχοι. Προτεραιότητά για εμάς στη Vodafone είναι η υγεία και ασφάλεια αλλά και η διαρκής υποστήριξη των αναγκών τους. Όχι μόνο εργαστήκαμε όλοι μαζί για να στηρίξουμε την απρόσκοπτη λειτουργία της εταιρίας μας, να σταθούμε δίπλα στους πελάτες μας, την πολιτεία και την κοινωνία, αλλά ακούσαμε τις απόψεις των εργαζομένων μας με διαρκείς έρευνες. Οι πρωτοβουλίες που αναλάβαμε ήταν αρκετές. Αυξημένα μέτρα ασφαλείας για τους τεχνικούς πεδίου και τους εργαζόμενους στα καταστήματα που βρέθηκαν στην πρώτη γραμμή. Λειτουργία γραμμής απευθείας επικοινωνίας με τον γιατρό εργασίας καθώς και γραμμής ψυχολογικής υποστήριξης. Συστηματική επικοινωνία και εκπαίδευση των εργαζομένων σε θέματα COVID-19. Προγράμματα για ευεξία και γυμναστική στο σπίτι και επέκταση της ασφαλιστικής κάλυψης. Πραγματοποίηση εξ αποστάσεως συνεντεύξεων με υποψήφιους νέους εργαζόμενους, υποδοχή και εκπαίδευση νέων συναδέλφων με ψηφιακά μέσα. 

Ξεκινάμε πάλι μαζί στο δρόμο για την ψηφιακή κοινωνία του μέλλοντος, πιστοί στον σκοπό μας να αναπτύσσουμε δίκτυα και να συνδέουμε τους ανθρώπους για ένα καλύτερο μέλλον, με ίσες ευκαιρίες για όλους. 

Ενώ τώρα που #μαζί_ξεκινάμε πάλι, ακολουθούμε μια καινοτόμο προσέγγιση, προτάσσοντας την υπεύθυνη διαχείριση, και δίνουμε στους ίδιους τους εργαζομένους μας τη δυνατότητα να αποφασίσουν πότε θα επιστρέψουν στον χώρο εργασίας με βάση τις δικές τους ανάγκες. Μην ξεχνάμε ότι από τις πρώτες μέρες μεταφέραμε το 93% των εργαζομένων μας σε εργασία από το σπίτι, συμπεριλαμβανομένων κρίσιμων λειτουργιών τεχνολογίας αλλά και των εργαζομένων στην εξυπηρέτηση πελατών. Οι πρακτικές που εφαρμόσαμε θα αποτελέσουν μια ουσιαστική κληρονομιά καθώς ένα νέο πλαίσιο διαμορφώνεται στην εργασία χάρη στις δυνατότητες της τεχνολογίας. Η Vodafone άλλωστε πρωτοστατεί στη διαμόρφωση του περιβάλλοντος εργασίας του μέλλοντος, με πρακτικές που εφαρμόζει εδώ και χρόνια και οι οποίες παρέχουν σημαντική ευελιξία στους εργαζομένους, εξισορροπώντας την επαγγελματική και προσωπική ζωή, καθώς και προγράμματα που δίνουν ίσες ευκαιρίες για εξέλιξη με σεβασμό στη διαφορετικότητα. 

Ποιοι είναι οι στόχοι σας μέσα αλλά και πέρα από την προσφορά στο κοινωνικό σύνολο;

Ανοίγοντας τον δρόμο για μια ψηφιακή κοινωνία χωρίς αποκλεισμούς, η Vodafone στάθηκε δίπλα στους εργαζομένους, τους πελάτες της, την πολιτεία και την κοινωνία για την αντιμετώπιση της πανδημίας και τη συνέχιση της ζωής και εργασίας από το σπίτι. Σήμερα εξακολουθεί να δημιουργεί αξία με επενδύσεις σε ψηφιακές υποδομές, ενέργειες για την επανεκκίνηση της οικονομίας και δράσεις για την ενίσχυση της κοινωνικής συνοχής. 

Τη δραστηριότητα μας στη Vodafone οδηγεί ένας ξεκάθαρος σκοπός – να αναπτύσσουμε δίκτυα για ένα καλύτερο μέλλον. Να στηρίζουμε την ψηφιακή κοινωνία, τις ίσες ευκαιρίες για όλους και την προσπάθεια για έναν βιώσιμο πλανήτη. Είμαστε προσηλωμένοι σε αυτόν τον σκοπό, ο οποίος στη σημερινή συγκυρία είναι περισσότερο σημαντικός από ποτέ. Και θα συνεχίσουμε να εργαζόμαστε καθημερινά ώστε να αναπτύξουμε τα δίκτυα που θα φέρουν υψηλές ταχύτητες και νέες δυνατότητες σε όλους. Θα φροντίσουμε να ενισχύσουμε τους νέους και τις γυναίκες αλλά και τις ευάλωτες κοινωνικές ομάδες με ψηφιακές δεξιότητες απαραίτητες στην ψηφιακή κοινωνία του μέλλοντος. Και θα εντατικοποιήσουμε την προσπάθειά μας για έναν πιο βιώσιμο πλανήτη αυξάνοντας τη χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας στο δίκτυο μας. 

Τη δραστηριότητα μας στη Vodafone οδηγεί ένας ξεκάθαρος σκοπός – να αναπτύσσουμε δίκτυα για ένα καλύτερο μέλλον. Να στηρίζουμε την ψηφιακή κοινωνία, τις ίσες ευκαιρίες για όλους και την προσπάθεια για έναν βιώσιμο πλανήτη.

Στόχος μας σε όλες τις αγορές όπου δραστηριοποιούμαστε είναι να συνδέσουμε ένα δισεκατομμύριο ανθρώπους με νέες υπηρεσίες, τεχνολογίες και δυνατότητες. Και να μειώσουμε το περιβαλλοντικό μας αποτύπωμα κατά το ήμισυ έως το 2025. Παράλληλα, μέσω του Ιδρύματος Vodafone να συνεισφέρουμε στην υγεία και την εκπαίδευση μέσω της τεχνολογίας προσφέροντας ίσες ευκαιρίες σε ευάλωτους πληθυσμούς για συμμετοχή σε μια ολοένα αναπτυσσόμενη ψηφιακή κοινωνία.   

Θεωρείτε ότι ο σύγχρονος εργαζόμενος αναζητά μία εταιρεία με πιο ανθρώπινο πρόσωπο; Πόσο μετράνε οι δράσεις μιας εταιρείας στον τομέα της ΕΚΕ στην γενικότερη στάση και δράση των εργαζόμενων της;

Οι εργαζόμενοι σήμερα είναι ενήμεροι και παρακολουθούν τη δραστηριότητα των εταιριών αλλά και το κοινωνικό τους προφίλ. Η προσέγγιση μάλιστα των εταιριών σε θέματα βιώσιμης ανάπτυξης και κοινωνικής συνεισφοράς επηρεάζει σημαντικά την στάση – ειδικά των νέων – απέναντι σε έναν εργοδότη. Περισσότερο από ποτέ οι εργαζόμενοι κοιτάμε την εταιρεία πίσω από ένα προϊόν, τις αξίες που αυτή πρεσβεύει και τον βαθμό, στον οποίο ο προσωπικός μας σκοπός συμβαδίζει με τον ευρύτερο σκοπό μιας επιχείρησης. 

Στη Vodafone εφαρμόζουμε ένα εκτεταμένο πρόγραμμα όχι μόνο για την ενημέρωση των ανθρώπων μας σχετικά με τις πρωτοβουλίες και τις δεσμεύσεις που προκύπτουν από τον εταιρικό μας σκοπό – να συνδέουμε τους ανθρώπους για ένα καλύτερο μέλλον, αλλά και για την ανάδειξη των συμπεριφορών και αξιών που τον υποστηρίζουν. Προωθούμε και αναδεικνύουμε πρότυπα λειτουργίας που βάζουν σε προτεραιότητα την ομαδική επιτυχία και συνεργασία, τον πειραματισμό και την καινοτομία, την καλλιέργεια εμπιστοσύνης, την συνεισφορά. Σε ένα περιβάλλον που στηρίζει τη διαφορετικότητα και τις ίσες ευκαιρίες. 

Παράλληλα, δίνουμε τη δυνατότητα στους ανθρώπους μας να πετύχουν όχι μόνο τους προσωπικούς τους στόχους αλλά και να έχουν θετική επίδραση σε τομείς που είναι σημαντικοί για αυτούς. Αυτό γίνεται όχι μόνο μέσω των projects στα οποία μπορούν να συμμετέχουν αλλά και μέσα από το διευρυμένο πρόγραμμα εθελοντισμού που εφαρμόζουμε. Ένα πρόγραμμα που ξεχωρίζει καθώς συνδυάζει ατομικές, ομαδικές και εταιρικές δράσεις, ενώ ενθαρρύνει την εθελοντική συνεισφορά μέσα από την παροχή μίας έξτρα ημέρας άδειας τον χρόνο για εθελοντισμό σε όλους τους εργαζομένους. 

Διάβασε ακόμα:

Αλεξία Μπρη: «Ο ρόλος των επιχειρήσεων είναι καθοριστικός, αφού μπορούν να επηρεάσουν θετικά την εξέλιξη της κοινωνίας»

Σίσσυ Ηλιοπούλου: «Η περίοδος που βιώνουμε κάνει την κοινωνική συνεισφορά πιο αναγκαία από ποτέ»

Ίσως σε ενδιαφέρει…

COVID-19//

Πράγματα για τα οποία αξίζει να είμαστε ευγνώμονες αυτή τη δύσκολη περίοδο

ΠΡΟΣΩΠΑ//

Ο CEO Του Airbnb Αποκαλύπτει Τη Φράση Που Του Άλλαξε Τη Ζωή

ΑΥΤΟΒΕΛΤΙΩΣΗ//

Οι 8 Τρόποι Που Θα Σε Βοηθήσουν Να Βελτιώσεις Τις Σχέσεις Σου Με Τους Γύρω Σου

Εγγραφή στο Thrive Newsletter

Thrive Global
Μην επιτρέπεις ποτέ το μέλλον να σε προβληματίζει. Θα το αντιμετωπίσεις, αν πρέπει, με τα ίδια όπλα της λογικής που σε εξοπλίζουν σήμερα εναντίον του παρόντος.

- Μαρκος Αυρηλιος

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει πως θα έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία ως επισκέπτης. Όροι Χρήσης