ΕΥΕΞΙΑ//

Μήπως το δέρμα σου ταλαιπωρείται, ενώ εσύ δουλεύεις;

Οι παράγοντες που επιβαρύνουν την υγεία του δέρματός σου στην εργασία και πώς να τους αντιμετωπίσεις.


Στα επόμενα 3 λεπτά θα μάθεις:

-Με τι να αντικαταστήσεις τον 2ο καφέ της μέρας σου.
-Ποια τρόφιμα σε θωρακίζουν απέναντι στο μπλε φως.


Το δέρμα, το μεγαλύτερο όργανο του σώματος, βρίσκεται στην πρώτη γραμμή προστασίας του οργανισμού και παίζει σημαντικό ρόλο στην αίσθηση της αφής. Είναι ο καθρέφτης για οποιαδήποτε σωματική ή ψυχική κατάσταση. Καταπονείται καθημερινά από εξωτερικούς παράγοντες και τον τρόπο ζωής, με αποτέλεσμα να σχηματίζονται πιο έντονα και πιο γρήγορα ρυτίδες, λεπτές γραμμές και πανάδες, να γίνεται τραχύ και θαμπό, να το νιώθεις ερεθισμένο, ξηρό και αφυδατωμένο ή να εμφανίζεται ακμή. 

Ακόμα και στο χώρο εργασίας, οι συνθήκες που επικρατούν ή οι συνήθειες που μπορεί να έχεις, ενώ δουλεύεις, μπορεί να είναι επιβαρυντικές για την υγεία και την όψη της επιδερμίδας σου. Ποιες είναι όμως αυτές και πώς μπορείς να τις αντιμετωπίσεις;

1.Κλιματιστικό

Είτε είναι ρυθμισμένο για να δροσίζει, είτε για να ζεσταίνει, το κλιματιστικό ξηραίνει τον αέρα και μειώνει την υγρασία του χώρου. Αυτή η έλλειψη υγρασίας επηρεάζει την περιεκτικότητα της επιδερμίδας σε νερό, μειώνει την ελαστικότητά της και προκαλεί ξηρότητα, ερυθρότητα, ακόμα και σκασίματα. Φρόντισε να πίνεις αρκετό νερό για να ενυδατώνεις το δέρμα σου από μέσα. Επίσης, να εφαρμόζεις καθημερινά μια ενυδατική κρέμα. 

2.Καφεΐνη

Άλλος ένας παράγοντας που ξηραίνει το δέρμα είναι η υπερβολική κατανάλωση καφεΐνης,καθώς είναι διουρητική αφυδατώνοντας όλο τον οργανισμό. Μπορεί να νιώθεις ότι για να ανταπεξέλθεις στις υποχρεώσεις και το φορτωμένο σου πρόγραμμα χρειάζεσαι την ενέργεια από πολλούς καφέδες, αλλά θα ήταν προτιμότερο να αντικαταστήσεις κάποιους από αυτούς με φυσικούς χυμούς ή νερό. Πρόσθεσε στο νερό σου λίγη μέντα ή μερικές φέτες λεμονιού για να του δώσεις μια διαφορετική γεύση που θα σε αναζωογονήσει. 

3.Μικρόβια

Οι επιφάνειες στο χώρο εργασίας, όπως τα γραφεία, οι εκτυπωτές, τα τηλέφωνα, τα πόμολα, ακόμα και οι τοίχοι είναι εστίες βακτηρίων, ιών, μυκήτων και παρασίτων που μπορεί να προκαλέσουν ερυθρότητα, ερεθισμούς και ακμή στο δέρμα. Γι’ αυτό πρόσεχε να μην αγγίζεις το πρόσωπό σου, όταν δουλεύεις, γιατί έτσι μεταφέρεις πιο εύκολα τα μικρόβια, ειδικά αν δεν έχεις πλύνει πριν τα χέρια σου. Μπορείς να έχεις μαζί σου απολυμαντικά μαντηλάκια για να καθαρίζεις τακτικά το πληκτρολόγιο, το τηλέφωνο, την επιφάνεια εργασίας σου, ακόμα και τον κοινόχρηστο εξοπλισμό του γραφείου. 

4.Ρύποι

Στον κλειστό χώρο ενός γραφείου συσσωρεύονται σκόνη που φράσσει τους πόρους του δέρματος, με αποτέλεσμα να χάνει τη σφριγηλότητα και τη λάμψη του και τοξικές ουσίες που είναι υπεύθυνες για την εμφάνιση πρόωρων σημαδιών γήρανσης, όπως ρυτίδες και πανάδες. Είναι πολύ σημαντικό λοιπόν ανά τακτά χρονικά διαστήματα να ανανεώνεις τον αέρα του γραφείου σου. Τα φυτά εσωτερικού χώρου, επίσης, μπορούν να βοηθήσουν στον καθαρισμό της ατμόσφαιρας. Γυρνώντας σπίτι, πλύνε και καθάρισε καλά το πρόσωπό σου για να απαλλαγεί από τους ρύπους. 

5.Ηλεκτρονικές συσκευές

Οι ηλεκτρονικές συσκευές, όπως οι οθόνες των υπολογιστών, τα tablet και τα smartphone, είναι πηγές μπλε ακτινοβολίας που είναι υπεύθυνη για τη δημιουργία ελεύθερων ριζών και την ψηφιακή γήρανση της επιδερμίδας. Για να μη δεις πρόωρα τα σημάδια γήρανσης στην επιδερμίδα σου λόγω της τεχνολογίας, χρησιμοποίησε ειδικά φίλτρα για τις οθόνες, προσπάθησε να μην εκτίθεσαι ταυτόχρονα σε πολλές ηλεκτρονικές συσκευές, κράτα μια απόσταση από την οθόνη, εμπλούτισε τη διατροφή σου με φρούτα και λαχανικά όπως καρότο, τομάτα, καρπούζι, σπανάκι που είναι πλούσια σε αντιοξειδωτικά συστατικά και καροτενοειδή και περιποιήσου το δέρμα σου με τα κατάλληλα προϊόντα που φιλτράρουν το μπλε φως.

6.Πρόχειρο φαγητό

Αν έχεις τη συνήθεια, όταν κάνεις διάλειμμα από τη δουλειά σου, να παραγγέλνεις πρόχειρο φαγητό απ’ έξω, τότε το δέρμα σου μπορεί να γίνει πιο λιπαρό με ακμή ή να εμφανιστούν κοκκινίλες και σχηματιστούν γρηγορότερα ρυτίδες. Οι επεξεργασμένοι υδατάνθρακες, τα λιπαρά και τηγανητά φαγητά προκαλούν φλεγμονές στο σώμα και αυτό βέβαια φαίνεται και στο δέρμα.  Γι’ αυτό προτίμησε κάθε βράδυ να ετοιμάζεις ένα ισορροπημένο γεύμα για να έχεις την επόμενη μέρα στο γραφείο. Μην ξεχνάς να παίρνεις μαζί σου ένα φρούτο και λίγους ξηρούς καρπούς για να τα καταναλώσεις σαν σνακ. 

7.Άγχος

Όλοι έχουμε νιώσει κάποιες φορές στην δουλειά μας το άγχος να χτυπάει κόκκινο. Αν όμως αυτή είναι μια κατάσταση που συμβαίνει συχνά, τότε τα σημάδια του άγχους φαίνονται, εκτός από όλο τον οργανισμό, και στην επιδερμίδα, αφού ενεργοποιείται η έκκριση κορτιζόλης που μπορεί να προκαλέσει λιπαρότητα και ακμή, καταστρέφει το κολλαγόνο και την ελαστίνη και έτσι δημιουργούνται ρυτίδες. Βρες κάποιες τεχνικές που θα σε βοηθήσουν να χαλαρώνεις κατά τη διάρκεια της ημέρας. Κάνε μικρά διαλείμματα και προσπάθησε να σκεφτείς κάτι άλλο πέρα από την δουλειά. Βγες ακόμα και έξω από το χώρο εργασίας σου για να αναζωογονηθείς. Επίσης, διατήρησε καλές σχέσεις με τους συναδέλφους σου. Μια ευχάριστη συζήτηση μαζί τους θα σε αποφορτίσει από την ένταση. Αν χρειαστεί, ζήτα τη βοήθειά τους για να μπορέσεις να ανταπεξέλθεις σε κάποια απαιτητική εργασία. Τέλος, αρωμάτισε το χώρο σου με αιθέρια έλαια όπως λεβάντα, χαμομήλι, γιασεμί, περγαμόντο που ηρεμούν τις αισθήσεις και ανακουφίζουν από την ανησυχία. 

Με πολύ απλούς τρόπους και υιοθετώντας τις κατάλληλες συνήθειες, μπορείς να φροντίζεις το δέρμα σου ακόμα και όταν δουλεύεις έτσι ώστε να παραμένει υγιές, νεανικό και λαμπερό. 

Διάβασε ακόμα:

Τα Οφέλη Της Χορτοφαγίας

Οι «Βόμβες Υγείας» Που Πρέπει Να Βάλεις Στο Πιάτο Σου Για Να Μην Αρρωσταίνεις

Ίσως σε ενδιαφέρει…

THRIVING MIND//

Ο Thrive Οδηγός για την Ψυχική Υγεία

FUEL YOURSELF EVERYDAY//

Ένας γιατρός μοιράζεται τα 5 απαραίτητα στοιχεία για έναν υγιεινό τρόπο ζωής

ΕΥΕΞΙΑ//

Oι top 10 συνήθειες που ενισχύουν την ομορφιά σου

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει πως θα έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία ως επισκέπτης. Όροι Χρήσης