COVID-19//

Μάθε πώς θα μειώσεις το στρες και θα ενισχύσεις την άμυνα του οργανισμού σου

Πώς να ελέγξεις τη σκέψη σου, όταν το άγχος κυριαρχεί.


Στα επόμενα 3 λεπτά θα μάθεις:

-Ποιον τρόπο αναπνοής να εφαρμόσεις.
-Ποια είναι τα «δωμάτια» σου.


Κάνουμε ό,τι καλύτερο μπορούμε για να πλένουμε τα χέρια μας, να κοιμόμαστε αρκετά, να παραμένουμε ενυδατωμένοι, να ακολουθούμε τις οδηγίες και να είμαστε υγιείς. Αλλά συχνά ξεχνάμε ότι ο περιορισμός τους στρες είναι θεμελιώδης για την ανοσία και την πνευματική μας ευεξία. Οι έρευνες υποστηρίζουν ότι το επίπεδο τους στρες συσχετίζεται άμεσα με την υγεία μας – κι όταν είμαστε συνεχώς αγχωμένοι, το ανοσοποιητικό μας σύστημα υποφέρει.

Γι΄αυτό δοκίμασε κάποια από τις παρακάτω συμβουλές, για να χαλαρώσεις.

Δοκίμασε να αναπνέεις εναλλάξ από τα ρουθούνια σου

Δοκίμασέ το για 1 λεπτό. Κράτα τη μια πλευρά της μύτης σου κλειστή, είσπνευσε βαθιά και έκπνευσε από την ίδια πλευρά. Στη συνέχεια, κάνε το ίδιο από την άλλη πλευρά. Θα σε βοηθήσει να νιώσεις ότι και οι 2 πλευρές του εγκεφάλου σου λειτουργούν. 

Άκου νοσταλγική μουσική 

Για να περιορίσεις το στρες, άσε το μυαλό σου να “αγκαλιάσει” τις πιο απλές και αθώες στιγμές του παρελθόντος σου, ακούγοντας παλιά άλμπουμ. 

Περιόρισε το μπλε φως πριν τον ύπνο

Το να εστιάσεις στα πράγματα που μπορείς να ελέγξεις, αντί σε αυτά που δεν μπορείς, είναι ένας τρόπος για να ελέγξεις το στρες και το άγχος σου – κι αυτό ξεκινά με τον ύπνο σου. Πιο συγκεκριμένα, περιόρισε το μπλε φως το βράδυ. Είναι πολύ δελεαστικό να μείνεις ξύπνιος ως αργά και να βλέπεις ειδήσεις για τον κορονοϊό, αλλά προτίμησε να αφιερώσεις το χρόνο σου στην οικογένειά σου, να περάσεις όμορφα και να εστιάσεις στην ευγνωμοσύνη. 

Μίλα με κάποιον που σου φτιάχνει τη διάθεση

Για να παραμείνεις υγιής και ήρεμος, φρόντισε να επικοινωνήσεις με κάποιον μέσω τηλεφώνου, μηνυμάτων ή email, ειδικά με κάποιον που ξέρεις ότι θα σε γεμίσει με θετική ενέργεια, την οποία χρειάζεσαι πολύ αυτήν την περίοδο. 

Προγραμμάτισε χρόνο να ανησυχήσεις 

Δες τις ειδήσεις μια φορά τη μέρα και ανησύχησε μόνο τότε. Χώρισε το χρόνο σου σε κομμάτια και θα αυξήσεις τη συγκέντρωσή σου την υπόλοιπη μέρα.

Εκτίμησε την αδράνεια 

Απομάκρυνε το βλέμμα σου από τον υπολογιστή και κοίτα έξω από το παράθυρο. Μπορείς να κάνεις μερικά τηλέφωνα στη βεράντα σου για να αλλάξεις περιβάλλον και οπτικό ορίζοντα. 

Χρησιμοποίησε τα social media για να γελάσεις

Το γέλιο θα περιορίσει το στρες σου. Χρησιμοποίησε τα social media σε μικρές δόσεις και μόνο για να εστιάσεις στα θετικά. Μας θυμίζουν ότι είμαστε όλοι συνδεδεμένοι και ότι θα το ξεπεράσουμε. 

Βρες χρόνο για άσκηση

Ξεκίνα κάθε μέρα με άσκηση για τουλάχιστον 20 λεπτά και κάνε ένα υποχρεωτικό διάλειμμα στις 2, για 1 ώρα. Προγραμμάτισέ το στο ημερολόγιό σου. Αν μπορείς να φύγεις από το σπίτι, πήγαινε για μια βόλτα μόνος σου ή πήγαινε για τρέξιμο, για να γεμίσουν οι πνεύμονές σου καθαρό αέρα. Αν δεν μπορείς να βγεις, υπάρχουν online workout που μπορείς να κάνεις στο σαλόνι σου. 

Δοκίμασε τον καθημερινό διαλογισμό

Ίσως αυτές τις μέρες αισθάνεσαι πιο αγχωμένος, οπότε μπορείς να βρεις χρόνο για λίγο διαλογισμό. Κάνε διαλογισμό κάθε πρωί για 20 λεπτά για να ξεκινήσεις τη μέρα σου και μπορείς να κάνεις ακόμη μια φορά κατά τη διάρκεια της μέρας. Βάλε το χέρι σου στην καρδιά σου και πάρε μερικές βαθιές, αργές αναπνοές για πες υπενθύμισε στον εαυτό σου ότι δεν είσαι μόνος. 

Εστίασε στην αυτοφροντίδα 

Αν το άγχος σου αυξάνεται, προσπάθησε να αναγνωρίσεις τις σκέψεις σου και απομάκρυνέ τες, βάλε σε προτεραιότητα την αυτοφροντίδα, την ενσυναίσθηση και την αποδοχή. Αν εξακολουθήσεις να κουβαλάς το βάρος όλου του κόσμου στο μυαλό σου, δεν θα τα καταφέρεις. Υπενθύμισε στον εαυτό σου ότι δεν μπορείς να ελέγξεις τα πάντα, αλλά μπορείς να ελέγξεις πώς συμπεριφέρεσαι, ποιον βοηθάς και τη στάση σου απέναντι στα παιδιά σου. 

Τήρησε την καθημερινή σου ρουτίνα

Ένας απλός τρόπος για να περιορίσεις το στρες αυτήν την περίοδο είναι να ακολουθήσεις τη ρουτίνα σου. Αυτό θα σε βοηθήσει να είσαι χαρούμενος, ενεργητικός και να έχεις τον έλεγχο των σκέψεών σου. 

Γράψε για 15 λεπτά

Αν μια μέρα ξυπνήσεις και αισθάνεσαι άσχημα, κατάγραψε τους φόβους για να τους απομακρύνεις από το μυαλό σου. Μπορεί να αποδειχθεί καθαρτική διαδικασία κι ένας καλός τρόπος να ξεκινήσεις ακόμα μία μέρα κοινωνικής αποστασιοποίησης. Οι φόβοι σου δεν θα εξαφανιστούν, αλλά θα σου φαίνονται πιο διαχείρισιμοι.

Πήγαινε μια βόλτα

Με την αναγκαστική παραμονή στο σπίτι, μπορεί να νιώθεις πιο απαραίτητο από ποτέ να βγεις έξω κάθε μέρα, για έναν περίπατο, για τρέξιμο, για διάβασμα στη λιακάδα, για φαγητό στο μπαλκόνι. Η φύση είναι ο καλύτερος θεραπευτής, οπότε είναι σημαντικό να την εντάξουμε στην καθημερινότητά μας σε στρεσογόνες περιόδους, όπως αυτή. 

Ασχολήσου με όλα σου τα “δωμάτια”

Υπάρχει μια αρχαία ινδιάνικη παροιμία που λέει ότι ο καθένας από εμάς είναι σαν σπίτι με 4 δωμάτια: σωματικό, συναισθηματικό, ψυχικό και πνευματικό. Οι περισσότεροι από εμάς συνηθίζουμε να ζούμε σε ένα δωμάτιο τη φορά, αλλά αν δεν πάμε σε κάθε δωμάτιο κάθε μέρα, δεν έχουμε τελειώσει. Για να παραμείνεις υγιής και να περιορίσεις το στρες, αφιέρωσε μερικά λεπτά για να πας σε όλα τα δωμάτια. Για να τα καταφέρεις, μπορείς να κάνεις καθημερινά λίγο stretching, να κάνεις μια λίστα ευγνωμοσύνης, να διαβάσεις, να δημιουργήσεις ένα πρόγραμμα, να κάνεις διαλογισμό. Αυτή η ρουτίνα θα σε βοηθήσει να παραμείνεις συγκεντρωμένος σε ό,τι αξίζει.

Διάβασε ακόμα:

Διώξε τα αρνητικά συναισθήματα με 5 βήματα

Το πρόγραμμα του μέσα

Ίσως σε ενδιαφέρει…

ΕΥΕΞΙΑ//

Τι είναι το έμμεσο στρες και πώς θα το νικήσεις

THRIVE TV SHOW//

Αντιμετώπισε Το Στρες Στο Γραφείο

ΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑ//

Συνέντευξη για δουλειά; Πώς να απαντήσεις σωστά στην πιο συχνή ερώτηση «παγίδα»

Εγγραφή στο Thrive Newsletter

Thrive Global
Μην επιτρέπεις ποτέ το μέλλον να σε προβληματίζει. Θα το αντιμετωπίσεις, αν πρέπει, με τα ίδια όπλα της λογικής που σε εξοπλίζουν σήμερα εναντίον του παρόντος.

- Μαρκος Αυρηλιος

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει πως θα έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία ως επισκέπτης. Όροι Χρήσης