COVID-19//

Κορονοϊός: Πώς να ηρεμήσεις τον πανικό σου

Οι έξυπνες κινήσεις που απενεργοποιούν τον συναγερμό μέσα σου.


Στα επόμενα 2 λεπτά θα μάθεις:

-Γιατί πρέπει να αποφεύγεις την ασταμάτητη ενημέρωση. 
-Γιατί δεν πρέπει να φοράς όλη μέρα τις πιτζάμες σου στο σπίτι. 


Νιώθεις ότι η επικαιρότητα, που νύχτα – μέρα βλέπεις, ακούς και διαβάζεις, ξυπνά διάφορους συναγερμούς μέσα σου. 

Τι θα γίνει αν κολλήσεις; Τι θα γίνει αν κολλήσει η μητέρα ή ο πατέρας σου; Πώς να κρατήσεις το παιδί σου μακριά από τις οθόνες όσο είστε στο σπίτι; Τι θα γίνει με την αναγκαστική ύφεση στην επιχείρησή σου; Θα πληρωθείς στην ώρα σου; Επαρκούν τα τρόφιμα στα σούπερ μάρκετ; Τι να κάνεις που δεν πρόλαβες να πάρεις μάσκες; Άγχη, παντός είδους, ξυπνούν αυτομάτως και καμπανάκια συναγερμού χτυπούν μέσα σου. 

Το πρώτο που χρειάζεται να ξέρεις είναι αυτό: είναι φυσιολογικό να έχεις στρες. Πρόκειται για μια έκτακτη κατάσταση που απαιτεί προσοχή και εγρήγορση. Αυτό, όμως, δεν σημαίνει ότι πρέπει να επιτρέψεις στο άγχος σου να κορυφωθεί. Ούτε να γίνεις έρμαιο της πανικόβλητης σκέψης σου. 

Για να οχυρωθείς, όμως, απέναντι στα κύματα πανικού που μπορεί να σε χτυπούν, θα πρέπει να φροντίζεις από την ώρα που ξυπνάς μέχρι την ώρα που θα κοιμηθείς να κάνεις κινήσεις αποφόρτισης του άγχους και ψυχολογικής ενδυνάμωσης.

Γι’ αυτό: 

-Απόφυγε να ξεκινήσεις την ημέρα σου διαβάζοντας τις ειδήσεις για τον κορονοϊό. Τα νέα για τον νέο αριθμό κρουσμάτων θα ανεβάσουν ραγδαία τα επίπεδα του στρες. 

-Βγάλε τις πιτζάμες σου. Δεν είναι μόνο θέμα υγιεινής (τα ενδύματα που φοράμε για να ξαπλώσουμε στο κρεβάτι μας δεν πρέπει να τα φοράμε όλη μέρα), είναι και θέμα στάσης. Βάζοντας τη φόρμα σου ή τα ρούχα που προτιμάς, στέλνεις στον εγκέφαλό σου το μήνυμα ότι το σώμα σου είναι έτοιμο για περισσότερη κίνηση και δράση, ακόμα και εντός σπιτιού. 

-Προσπάθησε να διατηρήσεις την αντικειμενική σου κρίση, κατανοώντας ακριβώς ποιος είναι ο κίνδυνος για εσένα και τα μέλη της οικογένειάς σου. Να εκτιμήσεις δηλαδή σωστά αν ανήκεις σε ομάδα υψηλού κινδύνου λόγω της ηλικίας σου ή προβλημάτων υγείας ή ποιοι ακριβώς από την οικογένειά σου κινδυνεύουν περισσότερο.

-Το να μιλήσεις με τον παθολόγο σου για κάθε σου ανησυχία μπορεί να βοηθήσει σε κάθε περίπτωση και να σβήσει τον συναγερμό μέσα σου. Δεν χρειάζεται να τον πάρεις μόνο αν έχεις βήχα ή πυρετό. Μπορείς να το κάνεις και για να λύσεις τις όποιες απορίες και ανησυχίες σου. Μην ξεχνάς ότι ο γιατρός είναι ο πιο σωστά και έγκυρα ενημερωμένος λόγω της επαγγελματικής του ιδιότητας. 

-Προγραμμάτισε τον χρόνο σου για να βγεις λίγο έξω. Ακόμα και λίγα λεπτά να περπατήσεις κατά τη διάρκεια της ημέρας, μπορεί να φέρουν τη διαφορά στη διάθεσή σου και να επηρεάσουν θετικά τον εγκέφαλό σου που επηρεάζεται αρνητικά από τον εγκλεισμό.  

-Φτιάξε ένα πρόχειρο home gym στο σπίτι, ώστε να ασκείσαι. Ένας διάδρομος ή ένα ποδήλατο και βαράκια αρκούν για να ακολουθήσεις ένα ήπιο πρόγραμμα γυμναστικής, το οποίο μπορεί να βοηθήσει στη ρύθμιση της διάθεσής σου και ταυτόχρονα να τονώσει την ενέργεια και την άμυνά σου. Η αγαπημένη σου μουσική, που παίζει κατά τη διάρκεια της άσκησης, είναι ένας δυνατός συνδυασμός για την ενίσχυση της ευεξίας σου. 

-Φρόντισε τον εαυτό σου. Απόλαυσε το μπάνιο σου, το πρωινό σου, τα γεύματά σου. Πάρε τον χρόνο σου για να μαγειρέψεις με ηρεμία, απολαμβάνοντας τη μαγειρική ή φτιάχνοντας νόστιμες και υγιεινές σαλάτες με λαχανικά ή φρούτα. 

-Μίλα στο τηλέφωνο. Όχι μόνο στο messenger. Είναι αλλιώς να ακούς τη φωνή των άλλων και αλλιώς να επικοινωνείς μαζί τους μόνο μέσω γραπτών μηνυμάτων. Το ότι μένεις σπίτι δεν σημαίνει ότι πρέπει να απομονωθείς από τους άλλους. Ζεις στον 21ο αιώνα. Εκμεταλλεύσου τα μέσα που σου εξασφαλίζει η εποχή για επικοινωνία. 

-Κάθε φορά που πλένεις τα χέρια σου, ακολουθώντας τον κανόνα των 20 δευτερολέπτων, άδραξε την ευκαιρία για να σκεφτείς κάτι ευχάριστο αντί να σκεφτείς τα μικρόβια που χρειάζεται να κρατήσεις μακριά. Σκέψου για παράδειγμα το τελευταίο ταξίδι που έκανες με τους φίλους σου ή μια ευχάριστη παιδική ανάμνηση. Με αυτό τον τρόπο συνδέεις μια ρουτίνα με ένα ευχάριστο συναίσθημα. 

-Γράψε τρία πράγματα για τα οποία είσαι ευγνώμων πριν κοιμηθείς. Αυτή η πρακτική έχει φανεί ότι μειώνει τα επίπεδα του στρες και προωθεί την ηρεμία. 

Θυμήσου ότι από τη μέρα που ο άνθρωπος πάτησε το πόδι του πάνω στη γη έχει περάσει πολλά δύσκολα. Η ανθρωπότητα είναι φτιαγμένη και προγραμματισμένη έτσι ώστε να αντέχει. Και η ζωή είναι ωραία, αναμφισβήτητα, παρά τα όποια δύσκολα. Όμως το πόσο όμορφη μπορεί να γίνει κάθε στιγμή της ζωής σου δεν είναι θέμα τύχης μόνο. Εξαρτάται και από εσένα. Γι’ αυτό κάνε το καλύτερο που μπορείς. 

Διάβασε ακόμα:

Τα 4 Έψιλον Που Είναι Τροφή Για Την Ψυχή Σου

10 Μικρές Παγκόσμιες Λέξεις Που Σε Φέρνουν Πιο Κοντά Στην Ψυχική Ηρεμία

Ίσως σε ενδιαφέρει…

COVID-19//

Τα 3 μαθήματα της καραντίνας

ΑΥΤΟΒΕΛΤΙΩΣΗ//

Γιατί Είναι Σημαντικό Να Περνάς Χρόνο Μόνος Σου

ΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑ//

4 Τρόποι Να Οργανώσεις Το Γραφείο Σου Για Να Αυξήσεις Τη Συγκέντρωσή Σου

Εγγραφή στο Thrive Newsletter

Thrive Global
Μην επιτρέπεις ποτέ το μέλλον να σε προβληματίζει. Θα το αντιμετωπίσεις, αν πρέπει, με τα ίδια όπλα της λογικής που σε εξοπλίζουν σήμερα εναντίον του παρόντος.

- Μαρκος Αυρηλιος

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει πως θα έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία ως επισκέπτης. Όροι Χρήσης