COVID-19//

Κορονοϊός & Διατροφή: Η σχέση της ζάχαρης με το ανοσοποιητικό σύστημα που ίσως αγνοείς

Πώς να κάνεις σωστές διατροφικές επιλογές για να προστατεύσεις την υγεία σου.


Στα επόμενα 3 λεπτά θα μάθεις:

-Γιατί η ζάχαρη αποδυναμώνει το ανοσοποιητικό σου σύστημα.
-Γιατί να διαβάσεις τις ετικέτες των προϊόντων που έχεις σπίτι σου.


Καθώς ο κορονοϊός εξαπλώνεται παγκοσμίως, εξαπλώνεται και μία τρομακτική αίσθηση αβεβαιότητας. Και κατά τη διάρκεια αυτών των δύσκολων στιγμών, είναι δελεαστικό να κάνουμε ανθυγιεινές διατροφικές επιλογές. Σχεδόν το 75% των ανθρώπων ισχυρίζεται ότι ανησυχεί για την ικανότητά του να διατηρήσει υγιεινές συνήθειες αυτήν τη στιγμή, σύμφωνα με μία έρευνα του Thrive Global με 5.000 συμμετέχοντες. Είτε τρώμε λόγω άγχους, είτε αποθηκεύουμε πράγματα που δεν λήγουν, είναι πολύ εύκολο να το παρακάνουμε με τη ζάχαρη. 

Ωστόσο, αυτό που δεν συνειδητοποιούν πολλοί είναι ότι υπάρχει σύνδεση μεταξύ ζάχαρης και ανοσίας και αποφεύγοντάς την μπορείς να κρατήσεις την ανοσολογική σου απόκριση ισχυρή. Για παράδειγμα, η αποφυγή της ζάχαρης μπορεί να μας βοηθήσει να μειώσουμε τη χρόνια φλεγμονή, σύμφωνα με μία έρευνα από το C.D.C. και το Harvard T.H. Chan School of Public Health. Η φλεγμονή δημιουργεί τις κατάλληλες συνθήκες για ιογενείς μολύνσεις. Και ο περιορισμός της ζάχαρης μπορεί να μας βοηθήσει να καταπολεμήσουμε την παχυσαρκία, η οποία συνδέεται με πιο σοβαρές ιογενείς μολύνσεις. 

Το να σκέφτεσαι τι καταλήγει στο πιάτο σου δεν ωφελεί μόνο την υγεία σου, μπορεί να σου δώσει και μία αίσθηση ασφάλειας. Στο κάτω-κάτω, τα περισσότερα από όσα συμβαίνουν τώρα βρίσκονται εκτός του δικού μας ελέγχου. Είναι πολύ σημαντικό να εστιάζουμε στις πλευρές της ανοσίας και της ανθεκτικότητάς μας που βρίσκονται εντός του ελέγχου μας – όπως είναι η προτεραιοποίηση του ύπνου, η διαχείριση του στρες και φυσικά οι σωστές διατροφικές επιλογές. 

Υπάρχει σύνδεση μεταξύ ζάχαρης και ανοσίας και αποφεύγοντας τα γλυκά μπορείς να κρατήσεις την ανοσολογική σου απόκριση ισχυρή.

Αν θα ήθελες να περιορίσεις τη ζάχαρη, αλλά δεν είσαι σίγουρος από πού να ξεκινήσεις, τα καλά νέα είναι ότι μπορείς να ξεκινήσεις από τα μικρά πράγματα με επιστημονικά αποδεδειγμένα μικροβήματα. Ακολουθούν 3 τρόποι που θα σε βοηθήσουν να ξεκινήσεις: 

Αντικατάστησε ένα ζαχαρούχο ρόφημα με νερό

Η ζάχαρη έχει αποδειχθεί ότι αυξάνει τη φλεγμονή στο σώμα, κάτι που περιορίζει την ανοσολογική απόκριση. Αν μπορείς, πρόσθεσε μία φέτα λεμόνι στο νερό σου για να του δώσεις γεύση και άρωμα. 

Αφαίρεσε ένα πράγμα από την καθημερινή σου διατροφή που περιέχει ζάχαρη 

Το 70% του ανοσοποιητικού μας συστήματος βρίσκεται στο στομάχι μας, οπότε ό,τι τρως επηρεάζει άμεσα την ικανότητά σου να καταπολεμάς τις ασθένειες. Η ζάχαρη αποδυναμώνει το ανοσοποιητικό σύστημα αφήνοντας νηστικά ωφέλιμα βακτήρια και δημιουργεί τις κατάλληλες προϋποθέσεις για να αρρωστήσεις. Η αφαίρεση ενός ζαχαρούχου τροφίμου κάνει σημαντική διαφορά. 

Διάβασε την ετικέτα ενός τροφίμου στο σπίτι σου που νομίζεις ότι είναι υγιεινό 

Πολλά τρόφιμα -συμπεριλαμβανομένων των δημητριακών, των χυμών, των μαρμελάδων, ακόμα και του ψωμιού- είναι γεμάτα ζάχαρη, ακόμα κι αν έχουν την ταμπέλα του υγιεινού. Με μια ματιά στην ετικέτα τους θα αυξήσεις τις γνώσεις σου, ώστε να αγοράσεις μια άλλη μάρκα ή να αντικαταστήσεις κάποια προϊόντα με άλλα πραγματικά υγιεινά. 

Διάβασε ακόμα:

Κερδίζοντας δύναμη και ανθεκτικότητα από τον κορονοϊό

Αντισηπτικά: τα πιο κοινά λάθη που κάνεις

Ίσως σε ενδιαφέρει…

COVID-19//

Μία μικρή συμβουλή για να βελτιώσεις το ανοσοποιητικό σου

ΕΥΕΞΙΑ//

Έρευνα: Οι Τροφές Που Προστατεύουν Τον Εγκέφαλό Σου

ΕΥΕΞΙΑ//

Ανοσοποιητικό Και Διατροφή. Μια Σχέση Με Ισχυρούς Δεσμούς

Εγγραφή στο Thrive Newsletter

Thrive Global
Μην επιτρέπεις ποτέ το μέλλον να σε προβληματίζει. Θα το αντιμετωπίσεις, αν πρέπει, με τα ίδια όπλα της λογικής που σε εξοπλίζουν σήμερα εναντίον του παρόντος.

- Μαρκος Αυρηλιος

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει πως θα έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία ως επισκέπτης. Όροι Χρήσης