ΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑ//

Κι όμως! Το επαγγελματικό ghosting υπάρχει

Και μπορεί να είσαι ο θύτης χωρίς να το συνειδητοποιείς.


Στα επόμενα 2 λεπτά θα μάθεις:

– Ποιος είναι ο ορισμός του ghosting.
– Γιατί πρέπει να λες «ευχαριστώ».


Το Urban Dictionary ορίζει το ghosting ως “Την απότομη διακοπή κάθε επικοινωνίας με κάποιον” και παρά το γεγονός ότι αφορούσε αρχικά τις σχέσεις, φαίνεται ότι πλέον έχει εισέλθει και στον εργασιακό χώρο. Το επαγγελματικό ghosting δεν είναι μόνο μία δυσάρεστη εμπειρία, αν το βιώνεις, αλλά και καταστροφικό για τη φήμη σου αν είσαι αυτός που το κάνει. Ο μέσος εργαζόμενος αφιερώνει περίπου το 28% της εβδομάδας απαντώντας σε email, οπότε αν είσαι ο παραλήπτης, πιθανότατα έχεις δει ότι σου ήρθε κάποιο mail. Άρα δεν έχεις δικαιολογία!

Η αιτία του επαγγελματικού ghosting

Η πηγή του ghosting είναι η αποφυγή, που σχετίζεται με το φόβο να έρθεις αντιμέτωπος με κάποιον και να μην θέλεις ή να μην ξέρεις πώς να είσαι ειλικρινής ή να επικοινωνείς αποτελεσματικά. Το ghosting στον εργασιακό χώρο συνίσταται στην αποφυγή δύσκολων συζητήσεων και διαξιφισμών. Μπορεί να οφείλεται στο φόβο να πληγώσει κανείς τα συναισθήματα του άλλου ή στην αδυναμία να επικοινωνήσει τις σκέψεις, τις ανάγκες ή τις επιθυμίες του. 

Ο Χρήστος Θεοδωρόπουλος, σύμβουλος προσωπικής & επαγγελματικής ανάπτυξης, εξηγεί ποια είναι τα λάθη που μπορεί να κάνεις και ισοδυναμούν με ghosting.

1.Δεν απαντάς σε έναν hiring manager

Ποιος ανάμεσά μας δεν έχει βιώσει το ghosting από έναν πιθανό εργοδότη κατά τη διάρκεια της διαδικασίας αναζήτησης εργασίας; Σε αυτήν την περίπτωση, αντιμετωπίζουμε τη σιωπή ως απόρριψη. Αλλά υπάρχει και το φαινόμενο του ghosting από την πλευρά των υποψηφίων και αυτό είναι εξίσου αντιεπαγγελματικό. Οι υπεύθυνοι προσλήψεων έχουν πολλούς υποψηφίους να διαλέξουν και δεν θα έχουν πρόβλημα αν δεν έχουν νέα σου, αλλά ακόμα και μία σύντομη απάντηση είναι καλύτερη από το τίποτα. Αν ψάχνεις καινούρια δουλειά και ο συγκεκριμένος ρόλος δεν σου ταιριάζει, πες τους αυτό. Ανάλογα με τον υπεύθυνο, μπορεί να σου προτείνει κάποια άλλη ευκαιρία.

2.Δε λες “ευχαριστώ”

Αν κάποιος σε έχει βοηθήσει, είναι ασφαλές να πιστεύεις ότι πραγματικά νοιάζεται και ότι μπορείς να επικοινωνήσεις ξανά. Στο κάτω-κάτω, πρέπει να ευχαριστήσεις το άτομο που σε βοήθησε και θα κάνεις και αποτελεσματικότερη την επικοινωνία σας. Αν δεν το κάνεις, είναι πολύ δύσκολο να ζητήσεις στο μέλλον βοήθεια. Το κλειδί είναι να συνειδητοποιήσεις ότι κάποιος βρίσκεται στην άλλη πλευρά του email, του τηλεφώνου ή της συνέντευξης. Το συμπέρασμα είναι ότι αν κάποιος αφιέρωσε χρόνο από τη μέρα του για να σε βοηθήσει, αναγνώρισέ το!

3.Είσαι κατώτερος των προσδοκιών

Όταν ζητάς από κάποιον να κάνει μία διασύνδεση ή σύσταση για σένα, ζητάς να ρισκάρει τη φήμη και την αξιοπιστία του για να εγγυηθεί τη δική σου. Αν το κάνει, πρέπει να αποδείξεις ότι το άξιζες. Φυσικά, η συμβουλή δεν είναι να δεχτείς μία δουλειά που δεν σου ταιριάζει, επειδή κάποιος σε σύστησε, αλλά δείξε επαγγελματισμό και συνέπεια. Ευχαρίστησε την επαφή σου και ενημέρωσέ το άτομο αυτό για την τελική έκβαση.

 

Μάθε περισσότερα για τον Χρήστο Θεοδωρόπουλο στο counselingvibes.wixsite.com/counselingvibes.

Διάβασε ακόμα:

Πώς Να Ξεχωρίσεις Όταν Κάνεις Αίτηση Για Μία Δουλειά

Τα Συνηθέστερα Λάθη Στην Αναζήτηση Εργασίας Και Πώς Να Τα Αποφύγεις

Ίσως σε ενδιαφέρει…

ΑΥΤΟΒΕΛΤΙΩΣΗ//

10 Ερωτήσεις Για Το Ghosting

ΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑ//

7 Σημάδια Που Δείχνουν Ότι Είσαι Επιτυχημένος Ακόμα Και Αν Εσύ Δεν Το Καταλαβαίνεις

ΑΥΤΟΒΕΛΤΙΩΣΗ//

Σταμάτησε Να Νιώθεις Ανεπαρκής

Εγγραφή στο Thrive Newsletter

Thrive Global
Μην επιτρέπεις ποτέ το μέλλον να σε προβληματίζει. Θα το αντιμετωπίσεις, αν πρέπει, με τα ίδια όπλα της λογικής που σε εξοπλίζουν σήμερα εναντίον του παρόντος.

- Μαρκος Αυρηλιος

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει πως θα έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία ως επισκέπτης. Όροι Χρήσης