COVID-19//

Και μετά την κρίση… τι; Η επόμενη (επιχειρηματική) μέρα

3 αποφάσεις που θα αλλάξουν τη ζωή και τα οικονομικά σου.


Στα επόμενα 3 λεπτά θα μάθεις:

-Πώς θα φτιάξεις ένα επιχειρηματικό σχέδιο.
-Πώς θα σε βοηθήσει η τεχνολογία.


Η κρίση της πανδημίας του κορονοϊού ανέτρεψε πολλά από τα δεδομένα, τις δοξασίες, τα πιστεύω και τα χαρακτηριστικά των ανθρώπων, της κοινωνίας, της οικονομίας. Απομυθοποιήθηκαν πρακτικές και νέα στοιχεία και δεδομένα μπήκαν στη ζωή μας.​

«Γιατί πολλές φορές υπάρχει μια τρομερή ασυμφωνία ανάμεσα στις ελπίδες και στις πράξεις που τις ακολουθούν. Ένας άνθρωπος δεν πηγαίνει ποτέ πιο πέρα όταν δεν ξέρει προς τα που πηγαίνει» έλεγε ο Eric Hoffer στο βιβλίο «The true believer». Σε ένα κόσμο που αλλάζει με ταχύτητα αυτοί που θα προσαρμοστούν, θα επιβιώσουν.

Η κρίση θα διαρκέσει. Πολύ ή λίγο μένει να το δούμε. Οι επιπτώσεις όμως θα είναι διαρκείς. Ειδικότερα στην οικονομία. Τίποτα δεν θα είναι το ίδιο όπως και πριν. Θα αλλάξουν πολλά. Άλλοι θα χάσουν και άλλοι θα αρπάξουν τις ευκαιρίες για ένα αλλιώτικο, ένα νέο αύριο. Γιατί ευκαιρίες θα υπάρξουν. Η φύση δεν σταματά να ενεργεί. Το όποιο κενό καλύπτεται από κάτι άλλο, κάτι νέο. Χάος δεν υπάρχει.

Το άρθρο αυτό γράφτηκε μεσούσης της κρίσης με το μυαλό στην επόμενη, μετά την κρίση (επιχειρηματική) ημέρα. Δίνει το έναυσμα για σκέψεις και ιδέες σε όλους τους μικρομεσαίους επιχειρηματίες, επαγγελματίες, νέους που θέλουν να ξεκινήσουν τη δική τους δουλειά και βρίσκονται στο μάτι του κυκλώνα (ανεργία, αβεβαιότητα, απροθυμία, απογοήτευση) και σε όλους εκείνους που σκέπτονται πως θα είναι το αύριο για εκείνους. Γιατί εκεί θα πονέσει η οικονομία. Στην αβεβαιότητα όλων αυτών των ανθρώπων. Που είχαν και τώρα δεν έχουν. Που ήθελαν να έχουν και τώρα δεν μπορούν.

Όμως δεν πρέπει να απογοητευόμαστε. Οι ευκαιρίες πάντα υπήρχαν και πάντα θα υπάρχουν. Αρκεί να προχωρήσουμε με βήματα σωστά, μελετημένα και μεθοδικά. Οι ευκαιρίες είναι μπροστά μας. Αρκεί να θέλουμε και τότε θα τις βρούμε.

Επανίδρυση ή επανεκκίνηση λοιπόν;

Επανίδρυση, επανίδρυση, επανίδρυση. Ξεχάστε ότι κάνατε και επιχειρούσατε μέχρι τώρα. Ξεκινήστε από το μηδέν. Αλλά, αυτή τη φορά με συγκεκριμένους στόχους, όραμα, μεθοδικά βήματα. Δώστε έμφαση στη δομή της δουλειάς σας, στην κουλτούρα, στην οργάνωση. Δείξτε ευελιξία. Δηλαδή προχωρήστε πάνω σε ένα συγκεκριμένο σχέδιο.

Όπως ο καπετάνιος καταστρώνει την πορεία (ρότα) του πριν ξεκινήσει για το ταξίδι, έτσι και εσείς θα καταστρώσετε τα σχέδια (πορεία) σας φτιάχνοντας ένα επιχειρηματικό σχέδιο (business plan). Και μην ξανακούσω τα στερεότυπα: κυβέρνηση, γραφειοκρατία, τράπεζες, χρήμα, κλπ. Αυτές δεν είναι πάρα δικαιολογίες για να μην κάνετε τίποτα. Και δείχνουν ανευθυνότητα, ανθρώπους που δεν θέλουν να αναλάβουν ευθύνες και που τελικά δεν ξέρουν τι θέλουν. Αναποφάσιστοι.

Οι ευκαιρίες πάντα υπήρχαν και πάντα θα υπάρχουν. Αρκεί να προχωρήσουμε με βήματα σωστά, μελετημένα και μεθοδικά.

Αυτοί που θα προχωρήσουν δείχνουν δυναμισμό, αυτοπεποίθηση, επιθυμία, επιμονή, προσωπικότητα, δημιουργικότητα. Έχουν όραμα και θα πάρουν πρωτοβουλίες. Θα ξεχωρίσουν από το πλήθος. Και θα πετύχουν. Είστε έτοιμοι για αλλαγή;

3 αποφάσεις που θα αλλάξουν τη ζωή και τα οικονομικά σας

  • Προετοιμαστείτε πνευματικά και ψυχολογικά. Αλλάξτε. Επιλέξτε προσεκτικά σε τι θα επικεντρώσετε το ενδιαφέρον, την προσοχή και τις προσπάθειες σας. Εάν θέλετε τη πρόοδο και την ανάπτυξη της δουλειά σας, πρέπει να αλλάξετε. Να πιστέψετε στις αλλαγές. Όπου στρέφεται η προσοχή σας, εκεί κατευθύνεται και η ενέργεια σας. Και αυτό σημαδεύει τη ζωή σας. Π.χ. Αντί να επικεντρώνετε τη προσοχή σας στο «δεν έχω λεφτά..» να είστε ευγνώμονες ότι έχετε υγεία, οικογένεια, φίλους, μυαλό και… ευκαιρίες. Να είστε έτοιμοι να αποδεχθείτε το γεγονός ότι τώρα πρέπει να κάνετε κάτι διαφορετικό. Όχι ότι κάνατε μέχρι τώρα. Η ζωή σας έχει όποιο νόημα της δίνετε εσείς. Και που συνοδεύεται από ένα μοναδικό αίσθημα ποιότητας της ζωής που θέλετε να έχετε. Δώστε, λοιπόν, νόημα στη ζωή σας.
  • Τι θα κάνετε; Οι αποφάσεις που θα πάρετε ή παίρνετε επηρεάζονται έντονα από το συναισθηματικό επίπεδο στο οποίο βρίσκεστε την κάθε στιγμή (θυμός, απόγνωση, χαρά, κ.α.) Οργανωθείτε. Βάλτε νέες προτεραιότητες με νέες διαδικασίες. Έχετε ιδέες. Κάντε τις πράξεις. Προσαρμοστείτε, συνεργαστείτε, βγείτε από το καβούκι σας. Όλα από την αρχή.
  • Χρήση της τεχνολογίας. Η τεχνολογία συμβάλλει στο να τρέχει η επιχείρηση πιο γρήγορα από ποτέ. Με τη χρήση των Η/Υ, του internet και των social media, έχετε λιγότερο από 24 ώρες στη διάθεση σας για να ανταποκριθείτε στα διαφορά θέματα που αφορούν τη δουλειά σας. Τα έγγραφα και οι γραφειοκρατικές διαδικασίες τακτοποιούνται πλέον σε ελάχιστα λεπτά. Τα blog και site και λοιπές πλατφόρμες γίνονται τόπος άμεσης ανταλλαγής πληροφοριών, απόψεων, μηνυμάτων, διαδικασιών. Χρήματα και άλλες επιχειρηματικές πράξεις μεταφέρονται και υλοποιούνται ηλεκτρονικά σε χρόνο… μηδέν. Η τεχνολογία, ενώ αποτελεί μέρος της κρίσης, μπορεί να είναι και μέρος της εξόδου από την κρίση. Σας βοηθά να:
    • Διατηρείτε την επαφή σας με τον έξω κόσμο.
    • Βρίσκετε τα στοιχεία και τις πληροφορίες που θέλετε.
    • Προωθήσετε τα προϊόντα και τις υπηρεσίες σας.
    • Ελέγχετε τους συνεργάτες, το προσωπικό και τις συναλλαγές σας,
    • Καταγράφετε τα σχόλια στο διαδίκτυο ώστε να ανταποκρίνεστε ανάλογα και γρήγορα.

Για να γίνουν αυτά και να έχετε επιτυχία χρειάζεται να αλλάξετε. Νοοτροπία, φιλοσοφία, τρόπο σκέψης, τρόπο δουλείας, οργάνωσης. Με λίγα λόγια, να προσαρμοστείτε στις νέες συνθήκες. Τέρμα (κατ’ εμέ) τα στερεότυπα της… αρπαχτής, του ωχ αδερφίσμου, της ευκαιριακής δουλειάς και απασχόλησης.

Ο κόσμος αλλάζει. Κάτι ο κορονοϊός, κάτι το διαδίκτυο και όλα έχουν ανατραπεί. Αναρωτηθείτε: Ποιος είμαι; Τι έχω και τι προσφέρω; Ποια είναι τα δυνατά μου σημεία; Ποιες οι αδυναμίες; Τι θα αλλάξω; Ποιο είναι το όραμά μου; Να δημιουργήσω κάτι νέο; Να ανοίξω νέες αγορές και συνεργασίες; Μια καινοτομία; Τι θέλω από τη ζωή μου; Τι μπορώ να κάνω καλύτερα και τι όχι; Τα περίφημα Π. Ποιος, που, πότε, πως και γιατί.

Φτιάξτε ένα επιχειρηματικό σχέδιο (Business plan)

Το βασικό εργαλείο για τηννέα κατάσταση που θα σας βοηθήσει στην επανίδρυση της επιχείρησης και της δουλειάς σας είναι το επιχειρηματικό σχέδιο. Αποτελεί τον αναγκαίο οδηγό σας στην πλοήγηση στα απόλυτα θολά νερά της νέας οικονομικής πραγματικότητας. Είναι ένα πρακτικό εργαλείο το οποίο σας οδηγεί στη πορεία σας για την εξέλιξη, την πρόοδο, την ανάπτυξη. Δεν είναι νεκρό κείμενο. Αντίθετα, είναι ζωντανό και επικαιροποιείται ανάλογα με τις κρατούσες συνθήκες. Πρέπει να είναι γραπτό κείμενο. Όσοι λένε ότι έχουν ένα business plan… στο μυαλό τους είναι εκτός τόπου και χρόνου. Ότι και να έχετε στο μυαλό σας το βράδυ, το επόμενο πρωί έχει χαθεί. Άρα είναι απαραίτητο να είναι γραπτό κείμενο. Τα γραπτά μένουν. Και μας οδηγούν.

Τι περιλαμβάνει το business plan

  1. Σχετικά με την επιχείρηση(δουλειά): Παρούσα κατάσταση, όραμα, στόχοι, προϊόντα/υπηρεσίες.
  2. Ιστορικό: Περιγραφή, μορφή, τόπος.
  3. Προϊόντα/Υπηρεσίες: Περιγραφή, ιδιότητες, διαδικασίες.
  4. Διοίκηση: Οργανόγραμμα, θέσεις εργασίας.
  5. Χρηματοοικονομικά: Προϋπολογισμός, έσοδα – έξοδα, Απαιτήσεις, υποχρεώσεις.
  6. Marketing: Ανάλυση αγοράς, SWOT analysis, Στρατηγική, Πωλήσεις, Διανομές, Προβολή, Προώθηση, Επικοινωνία, Δημοσιές σχέσεις, Διαδίκτυο, συνεργασίες.
  7. Τοποθεσία: Έδρα, εγκαταστάσεις, διαθέσιμοι χώροι.
  8. Λειτουργία: Εξοπλισμός, Έλεγχος, Προμήθειες, Διαδικασίες, Υπευθυνότητες.
  9. Λοιπά στοιχεία: Μεθοδολογία (βήματα), προβλέψεις, προγράμματα.

Η κρίση έφερε τον κόσμο στον πλανήτη Γη πιο κοντά. Πλέον αναδεικνύονται: η συνεργασία, οι κοινές προσπάθειες, η άμεση επικοινωνία, η οργάνωση, η νέα φιλοσοφία, η αποφασιστικότητα, ο δυναμισμός. Που επιβάλλουν αλλαγή νοοτροπίας, κουλτούρας, νέους τρόπους επιχειρηματικής συνεργασίας, νέες δομές, νέες συνεργασίες, εξωστρέφεια. Για τις επιχειρήσεις, αυτές οι ιδιότητες αποτελούν τον ακρογωνιαία λίθο για την ανάπτυξη τους. Όχι άλλη εσωστρέφεια, στενό ατομικό συμφέρον, μυστικοπάθεια.

Τίποτα δεν είναι πλέον κρυφό. Ενημέρωση και γνώθι σαυτόν χρειάζεται. Και μαζί αλλαγή σκέψης. Αυτά κάνουν την προσπάθεια πιο αυστηρή αλλά και το αποτέλεσμα πολύ καλό. Η εποχή των αποτυχημένων επιχειρηματικών προσπαθειών έχει κάνει τον κύκλο της. Και κλείνει. Οι επιχειρηματίες πρέπει να αποδεχτείτε την κρίση σαν αναγκαίο κακό αλλά και σαν ευκαιρία. Και να αλλάξετε. Να οργανωθείτε. Να προσαρμοστείτε. Ώστε να επιβιώσετε.

Αρχική δημοσίευση από τον Θεόδωρο Κόκκορη στο epixeiro.gr.

Διάβασε ακόμα:

Η μεγάλη έρευνα της Thrive Global Greece για τις επιπτώσεις του κορονοϊού στην προσωπική και επαγγελματική ζωή των Ελλήνων

Τα 4 χαρακτηριστικά ενός άξιου εμπιστοσύνης ηγέτη

Ίσως σε ενδιαφέρει…

THRIVE TV SHOW//

Κάτια Δανδουλάκη: «‘Ό,τι Έκανα Στη Ζωή Μου Είχε Πολλή Δουλειά Και Κόπο»

COVID-19//

Πόσο εύκολο είναι να είσαι manager την εποχή του κορονοϊού;

ΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑ//

Η Θεωρία Του Τυχαίου Στις Επαγγελματικές Επιλογές

Εγγραφή στο Thrive Newsletter

Thrive Global
Μην επιτρέπεις ποτέ το μέλλον να σε προβληματίζει. Θα το αντιμετωπίσεις, αν πρέπει, με τα ίδια όπλα της λογικής που σε εξοπλίζουν σήμερα εναντίον του παρόντος.

- Μαρκος Αυρηλιος

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει πως θα έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία ως επισκέπτης. Όροι Χρήσης