THRIVING MIND//

Η Ελληνική Έρευνα Που Επιβεβαιώνει Ότι Η Άσκηση Είναι Φάρμακο Για Την Κατάθλιψη

Μάθε γιατί η αερόβια άσκηση έχει δράση αντικαταθλιπτικής θεραπείας.


Στα επόμενα 3 λεπτά θα μάθεις:

– Πώς η αερόβια άσκηση βοηθάει τα άτομα με κατάθλιψη.
– Τι πρέπει να προσέξουν τα άτομα με κατάθλιψη πριν ξεκινήσουν να αθλούνται.


Πολλές είναι οι έρευνες που δείχνουν ότι οι άνθρωποι που ασκούνται τακτικά ωφελούνται σημειώνοντας βελτίωση της διάθεσης και μείωση του ποσοστού κατάθλιψης. Μια νέα μελέτη του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας με θέμα την υψηλή αντικαταθλιπτική δράση της αερόβιας άσκησης σε άτομα με μείζονα καταθλιπτική διαταραχή έρχεται να επιβεβαιώσει αυτή την άποψη, αναφέροντας ότι η αερόβια άσκηση μπορεί να έχει θετικά αποτελέσματα. Η μετα-ανάλυση αυτή δημοσιεύτηκε στην επίσημη Ιατρική Επιθεώρηση της Αμερικανικής Ένωσης Κατάθλιψης και Διαταραχών Άγχους με επικεφαλής τον Δρ Ιωάννη Δ. Μωρρέ.

Τι ακριβώς έδειξε η μελέτη

Συγκεκριμένα, η πρόσφατη ερευνητική μελέτη της Σχολής Επιστήμης Φυσικής Αγωγής και Αθλητισμού του Πανεπιστημίου Θεσσαλίας τεκμηρίωσε την βελτίωση των συμπτωμάτων της κατάθλιψης μέσω της αερόβιας άσκησης υπό καθοδήγηση. Ο επικεφαλής ερευνητής της μελέτης Δρ. Ιωάννη Δ. Μωρρέ από το Εργαστήριο ψυχολογίας της Άσκησης και Ποιότητας Ζωής, ανέφερε πως η αερόβια άσκηση με καθοδήγηση και με διάρκεια 45 περίπου λεπτά 3 φορές την εβδομάδα σε σύνολο 9 περίπου εβδομάδων έχει υψηλή αντικαταθλιπτική δράση όταν συγκρίνεται με τις κλασικές θεραπείες (αντικαταθλιπτικά φάρμακα ή ψυχοθεραπείες) σε ασθενείς με μείζονα καταθλιπτική διαταραχή.

Τα αποτελέσματα

Τα αποτελέσματα αυτής της μελέτης έδειξαν επίσης ότι η αερόβια άσκηση με καθοδήγηση έχει τα ίδια σημαντικά οφέλη ανεξάρτητα αν πραγματοποιείται ατομικά ή σε ομάδες, με ή χωρίς αθλητικό εξοπλισμό, σε εξωτερικούς ή εσωτερικούς χώρους άθλησης ή αναψυχής.

Η έλλειψη ή η μειωμένη παρακίνηση των ασθενών με μείζονα καταθλιπτική διαταραχή για άσκηση έχει παραδοσιακά χαρακτηρισθεί ως το δύσκολο «σημείο καμπής», αλλά η μελέτη αυτή έδειξε ότι όταν οι ασθενείς καλούνται να συμμετέχουν συστηματικά σε προγράμματα αερόβιας άσκησης το μεγαλύτερο ποσοστό συμμετέχει κανονικά και αγγίζει το 65%. Ακόμη, η μελέτη έδειξε ότι όταν η αερόβια άσκηση με καθοδήγηση σχεδιάζεται και πραγματοποιείται με βάση το ενδιαφέρον και τις επιλογές των ασθενών, η αντικαταθλιπτική της δράση παρουσιάζει εξαιρετικά υψηλή αποτελεσματικότητα. Σύμφωνα με τον επικεφαλής συγγραφέα Δρ. Ιωάννη Δ. Μωρρέ , η μελέτη αυτή, συλλογικά, έχει διαπιστώσει ότι η εποπτευόμενη αερόβια άσκηση μπορεί να υποστηρίξει σημαντικά την αντιμετώπιση της μείζονος καταθλιπτικής διαταραχής στις υπηρεσίες ψυχικής υγείας.

Η άσκηση, πέρα από τα υπόλοιπα οφέλη που είναι γνωστό ότι εξασφαλίζει, μπορεί να λειτουργήσει και ως ένα μέσο πρόληψης της κατάθλιψης.

Πώς εξηγείται;

Επειδή η έντονη κοινωνική ζωή είναι σημαντική για άτομα με κατάθλιψη που έχουν την τάση λόγω των συμπτωμάτων της νόσου να απομονώνονται, η συναναστροφή με μια ομάδα ατόμων που αθλούνται μπορεί να είναι ωφέλιμη.

Εναλλακτικά, όμως, μπορεί κανείς να ασκηθεί με ένα στενό φίλο ή συνεργάτη. Με αυτό τον τρόπο, μπορεί ο ασκούμενος να ωφεληθεί από την φυσική δραστηριότητα και τη συναισθηματική παρηγοριά.

Επίσης, η άσκηση τονώνει τα επίπεδα ενέργειας που λόγω της νόσου είναι πεσμένα. Τέλος, διδάσκει το άτομο να φροντίζει τον εαυτό του θέτοντας μία βασική παράμετρο για την καλύτερη διαχείριση της νόσου.

Για τους περισσότερους ανθρώπους με κατάθλιψη είναι ορθό να ξεκινήσουν ένα πρόγραμμα χωρίς να ελεγχθούν από γιατρό. Ωστόσο, κάτι τέτοιο δεν ισχύει ειδικά εάν κάποιος δεν έχει ασκηθεί για καιρό και είναι πάνω από 50 ετών ή αν αντιμετωπίζει κάποια χρόνια πάθηση, όπως διαβήτη ή κάποια μορφή καρδιοπάθειας. Καλό είναι να επικοινωνήσει πρώτα με τον γιατρό του, πριν ξεκινήσει ένα πρόγραμμα άσκησης και το βασικότερο να επιλέξει έναν επιστήμονα φυσικής αγωγής για να ακολουθήσει ένα εξειδικευμένο πρόγραμμα άσκησης σύμφωνα με τις προσωπικές του δυνατότητες και προτιμήσεις.

Φυσικά, η άσκηση, πέρα από τα υπόλοιπα οφέλη που είναι γνωστό ότι εξασφαλίζει, μπορεί να λειτουργήσει και ως ένα μέσο πρόληψης της κατάθλιψης και αυτό είναι σίγουρα κάτι που πρέπει να λάβουν υπόψη όλοι.

Διάβασε ακόμα:

5 Απλοί Τρόποι Για Να Είσαι Πιο Ευτυχισμένος

Mάθε Ποια Βιταμίνη Μπορεί Να Συντελέσει Στην Πρόληψη Της Παιδικής Παχυσαρκίας

Ίσως σε ενδιαφέρει…

THRIVING MIND//

H Άσκηση Με Βάρη Νικά Την Κατάθλιψη;

ΕΥΕΞΙΑ//

10+1 Λόγοι Που Αποδεικνύουν Ότι Η Αερόβια Άσκηση Είναι Η Καλύτερη

ΕΥΕΞΙΑ//

Έρευνα: Λίγες Ώρες Άσκησης Μειώνουν Τον Κίνδυνο Κατάθλιψης!

Εγγραφή στο Thrive Newsletter

Thrive Global
Μην επιτρέπεις ποτέ το μέλλον να σε προβληματίζει. Θα το αντιμετωπίσεις, αν πρέπει, με τα ίδια όπλα της λογικής που σε εξοπλίζουν σήμερα εναντίον του παρόντος.

- Μαρκος Αυρηλιος

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει πως θα έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία ως επισκέπτης. Όροι Χρήσης