ΑΥΤΟΒΕΛΤΙΩΣΗ//

Η Αξία Της Παύσης

Γιατί πρέπει να δώσεις λίγο χρόνο και χώρο στον εαυτό σου.


Στα επόμενα 2 λεπτά θα μάθεις:

– Πώς να αξιοποιήσεις την παύση ως εργαλείο αυτοφροντίδας.
– Ποια πειράματα να κάνεις στην καθημερινότητά σου.


Μία παύση είναι απλή, σχεδόν αόρατη αλλά έχει αξία, μεγάλη αξία! Ας δούμε όμως πού ωφελεί μία παύση και πώς μπορούμε να την εντάξουμε στη νοοτροπία μας.

Η κατανόηση της παύσης 

Μία παύση είναι μία ενσυνείδητη επιβράδυνση, ένα στάδιο ανάμεσα από το ερέθισμα και την απάντηση. Η παύση ενεργοποιεί το παρασυμπαθητικό νευρικό σύστημα, που μας βοηθά να χαλαρώνουμε. Όταν το νευρικό μας σύστημα είναι ήρεμο, μπορούμε να αποφύγουμε τη συνηθισμένη μας αντίδραση και να επιλέξουμε μία αντίδραση που είναι πιο ικανοποιητική, αποτελεσματική και εναρμονισμένη με την κατάσταση που βιώνουμε.

Η παύση ως μορφή αυτοφροντίδας

Το να μάθεις να κάνεις παύση είναι ένα προσωπικό δώρο αυτοφροντίδας. Μία σύντομη παύση μέσα στην ημέρα μειώνει την ένταση. Το λιγότερο άγχος και η έλλειψη βιασύνης δημιουργούν τον απαραίτητο χώρο για ευχαρίστηση και χαλάρωση. Και τότε μπορούμε  να δουλεύουμε πιο σκληρά, γιατί είμαστε πιο χαρούμενοι και ήρεμοι.

Όταν κινούμαστε πολύ γρήγορα και δεν κάνουμε διάλειμμα, μπορούμε εύκολα να χρησιμοποιήσουμε λανθασμένα τη δύναμή μας, γιατί οι συνηθισμένες μας αντιδράσεις υπερισχύουν της ικανότητάς μας να επιλέγουμε μια πιο σωστή αντίδραση. Συνηθίζουμε να αντιδρούμε με μία άμεση ιδέα για το πώς να λύσουμε το πρόβλημα. Αντίθετα, αν πάρουμε λίγο χρόνο-και μερικές αναπνοές-μπορούμε να καταλήξουμε σε μία δημιουργική και πιο ολοκληρωμένη προσέγγιση.

Η παύση στις σχέσεις

Η παύση είναι ένα ισχυρό εργαλείο και για τις σχέσεις, αν και δεν είναι τόσο εύκολο όσο ακούγεται. Απαιτεί μεγάλη αυτο-επίγνωση: αρχικά απαιτεί να είσαι ικανός να παρατηρήσεις ένα αυτόματο μοτίβο που χρησιμοποιείς συνήθως στις σχέσεις σου και στη συνέχεια να δημιουργήσεις λίγο χώρο πριν αντιδράσεις, ώστε να επιλέξεις μία διαφορετική αντίδραση. Το να χρησιμοποιείς με δεξιότητα την παύση στις διαπροσωπικές σχέσεις αποτελεί ηγετική ικανότητα.

Όταν κινούμαστε πολύ γρήγορα και δεν κάνουμε διάλειμμα, μπορούμε εύκολα να χρησιμοποιήσουμε λανθασμένα τη δύναμή μας.

2 τρόποι να χρησιμοποιήσεις την παύση στην καθημερινή σου ζωή

Οι παύσεις είναι ένα από τα πιο σημαντικά κλειδιά για την επίτευξη θετικής διάθεσης. Μπορείς, μάλιστα, να κάνεις και μερικά πειράματα. Για μία εβδομάδα, κάνε τουλάχιστον ένα από τα παρακάτω. Στη συνέχεια, κατάγραψε τα αποτελέσματα και ανάλυσέ τα.

1.Κάνε μία προσωπική παύση: επίλεξε ενσυνείδητα να αφήσεις χώρο μεταξύ των υποχρεώσεών σου.

2.Κάνε μία παύση στη σχέση σου: επίλεξε ενσυνείδητα να αφήσεις λίγο χρόνο να περάσει πριν απαντήσεις.

Δεν είναι πάντα τόσο εύκολο να επιβραδύνεις. Αλλά τα οφέλη μίας παύσης είναι τόσα πολλά που αξίζει τουλάχιστον να δοκιμάσεις.

Διάβασε ακόμα:

Οι Έξυπνες Κινήσεις Που Προγραμματίζουν Θετικά Τον Εγκέφαλό Σου

Φρόντισε Τον Εαυτό Σου Και Δες Τις Σχέσεις Σου Να Ανθίζουν

Ίσως σε ενδιαφέρει…

ΕΥΕΞΙΑ//

Πώς Να Κερδίσεις Από Το Δικαίωμα Στην Τεμπελιά

ΑΥΤΟΒΕΛΤΙΩΣΗ//

Η Πρώτη Εντύπωση Έχει Σημασία. Είναι Όμως Πάντα Αλάνθαστη;

ΕΥΕΞΙΑ//

7 Βήματα Για Σωστή Αναπνοή Και Λιγότερο Άγχος

Εγγραφή στο Thrive Newsletter

Thrive Global
Μην επιτρέπεις ποτέ το μέλλον να σε προβληματίζει. Θα το αντιμετωπίσεις, αν πρέπει, με τα ίδια όπλα της λογικής που σε εξοπλίζουν σήμερα εναντίον του παρόντος.

- Μαρκος Αυρηλιος

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει πως θα έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία ως επισκέπτης. Όροι Χρήσης