ΕΥΕΞΙΑ//

Γυμναστική: Όσο Περισσότερη Τόσο Καλύτερα; Ή Μήπως Όχι;

Μάθε ποιες είναι οι καλύτερες μορφές άσκησης και ποια είναι η ιδανική συχνότητα.


Στα επόμενα 2 λεπτά θα μάθεις:

– Ποια είναι η καλύτερη μορφή άσκησης
– Ποια είναι η ιδανική συχνότητα άσκησης που πρέπει να εντάξεις στη ζωή σου


Ποια είναι η καλύτερη μορφή άσκησης και ποια η ιδανική συχνότητα; Τι είναι καλύτερο; Να κάνεις γυμναστική μόνος σου ή με παρέα; Ίσως έχεις ακούσει ότι η αεροβική είναι η καλύτερη μορφή άσκησης για να βελτιώσεις όχι μόνο την υγεία σου, αλλά και την διάθεσή σου. Το βασικό όμως είναι να μην το παρακάνεις. Γιατί μπορεί επιλέγοντας μία από τις αερόβιες μορφές άσκησης – όπως είναι το ποδήλατο, το κολύμπι ή το περπάτημα – να παρατηρείς τα οφέλη τους στο σώμα και το μυαλό σου, θα πρέπει όμως να θυμάσαι ότι η υπερβολική άσκηση δεν έχει τα ίδια αποτελέσματα. Αυτό τουλάχιστον υποστηρίζει πρόσφατη έρευνα που δημοσιεύτηκε στο The Lancet Psychiatry, σύμφωνα με την οποία υπάρχει η ιδανική συχνότητα άσκησης. Ποια είναι αυτή; 3-5 ημέρες την εβδομάδα από 45 λεπτά.

Οι καλύτερες μορφές άσκησης

Ποιες είναι όμως οι καλύτερες μορφές άσκησης; Σύμφωνα με την έρευνα είναι τα ομαδικά αθλήματα, το ποδήλατο και το αερόμπικ, καθώς συμβάλλουν στη μείωση προβλημάτων που σχετίζονται με θέματα ψυχικής υγείας. Ο Adam Chekroud, καθηγητής ψυχιατρικής του Yale University και ένας από τους συγγραφείς της έρευνας, υποστηρίζει ότι ανεξάρτητα από την ηλικία ή το φύλο, η άσκηση είναι πολύ σημαντική για την καλή υγεία και λειτουργία του οργανισμού. Εξίσου σημαντικά όμως είναι το είδος της άσκησης, η συχνότητα και η διάρκειά της.

Σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα που δημοσιεύτηκε στο The Lancet Psychiatry,  η ιδανική συχνότητα άσκησης είναι 3-5 ημέρες την εβδομάδα από 45′

Γιατί η υπερβολική άσκηση δεν κάνει καλό

Τα αποτελέσματα της έρευνας έδειξαν ότι οι συμμετέχοντες που είχαν τα περισσότερα οφέλη ήταν εκείνοι που έκαναν γυμναστική κατά μέσο όρο 30-60 λεπτά την ημέρα 3-5 ημέρες την εβδομάδα. Αν όμως ξεπερνάς κατά πολύ αυτή τη συχνότητα, δεν κάνεις καλό στον οργανισμό σου. Και πιο συγκεκριμένα ίσως παρουσιάζεις χειρότερα αποτελέσματα σε σχέση με ένα άτομο που δεν γυμνάζεται καθόλου. Αν αναρωτιέσαι γιατί συμβαίνει αυτό, οι επικεφαλής της έρευνας απαντούν: ένα άτομο που γυμνάζεται πολλές ώρες καθημερινά, αποκτά ενός είδους εμμονή, η οποία εκδηλώνεται και σε άλλους τομείς της ζωής του, όπως για παράδειγμα η διατροφή.

Ίσως κι εσύ ανήκεις στην κατηγορία εκείνων που πιστεύουν ότι όσο περισσότερο τόσο καλύτερα. Ο Chekroud όμως υποστηρίζει ότι αν αθλείσαι περισσότερο από 23 φορές μέσα σε ένα μήνα ή για περισσότερο από 1,5 ώρα τη φορά, κάθε άλλο παρά καλό κάνεις στον οργανισμό σου. Τι προτείνει ο ίδιος να κάνεις; Να ξεκινήσεις ένα ομαδικό άθλημα. Έτσι, όχι μόνο θα μπορείς να κρατήσεις τον εαυτό σου σε φόρμα, αλλά την ίδια στιγμή θα έχεις την δυνατότητα να κοινωνικοποιηθείς. Γιατί είναι πάντα καλύτερο να γυμνάζεσαι με παρέα!

Διάβασε ακόμα:

Πώς Να Μείνεις Σε Φόρμα Αν Δουλεύεις Πολλές Ώρες

Αναπνοή Και Άσκηση. Η Σημασία Της Στην Υγεία Και Την Απόδοσή Σου

Ίσως σε ενδιαφέρει…

FUEL YOURSELF EVERYDAY//

Το Τρέξιμο Είναι Το Καλύτερο Φάρμακο Σύμφωνα Με Τους Επιστήμονες

ΕΥΕΞΙΑ//

Βαριέσαι Το Γυμναστήριο; 7 Λόγοι Για Να Ξεκινήσεις Κολύμπι

ΕΥΕΞΙΑ//

Η Καλύτερη Μέρα Για Γυμναστική

Εγγραφή στο Thrive Newsletter

Thrive Global
Μην επιτρέπεις ποτέ το μέλλον να σε προβληματίζει. Θα το αντιμετωπίσεις, αν πρέπει, με τα ίδια όπλα της λογικής που σε εξοπλίζουν σήμερα εναντίον του παρόντος.

- Μαρκος Αυρηλιος

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει πως θα έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία ως επισκέπτης. Όροι Χρήσης