ΕΥΕΞΙΑ//

Γρήγορο Αδυνάτισμα; Οι Αλήθειες Που Πρέπει Να Γνωρίζεις

Ποια είναι η αλήθεια που κρύβεται πίσω από τις γρήγορες δίαιτες; Είναι όντως αποτελεσματικές;


Στα επόμενα 5 λεπτά θα μάθεις:

– Πόσο βάρος πρέπει να χάνεις κάθε εβδομάδα για να είσαι υγιής.
– Τι θα συμβεί στο σώμα σου μετά από μία δίαιτα express.


Το θέμα της απώλειας βάρους απασχολεί μεγάλο ποσοστό του πληθυσμού και κυρίως του γυναικείου. Πολλές φορές βλέπουμε ένα άτομο να πανικοβάλλεται με το βάρος του και να ψάχνει απεγνωσμένα μια γρήγορη λύση για να χάσει κιλά, είτε επειδή έχει μια σημαντική εκδήλωση προσεχώς, είτε γιατί κουράζεται και βαριέται να ακολουθήσει μια μεγαλύτερης διάρκειας δίαιτα.

Έτσι λοιπόν πολλοί είναι αυτοί που συχνά καταφεύγουν στις λεγόμενες δίαιτες εξπρές, που υπόσχονται γρήγορα αποτελέσματα του τύπου «χάστε 7 κιλά σε 7 μέρες».

Πριν μπούμε όμως στη διαδικασία αναζήτησης μιας γρήγορης δίαιτας, ας ενημερωθούμε για τις συνέπειες που μπορεί να έχει στον οργανισμό μας.

1.Συνήθως μια δίαιτα express χαρακτηρίζεται από μεγάλο ποσοστό πρωτεΐνης. Μια υπερπρωτεϊνική δίαιτα είναι παράγοντας κινδύνου για την εμφάνιση παθήσεων, όπως η νεφροπάθεια, τα καρδιαγγειακά νοσήματα και διαταραχών όπως η αυξημένη χοληστερόλη, το ουρικό οξύ, η ηπατική δυσλειτουργία, οι διαταραχές του εντέρου κ.ά. Από άτομα που ακολουθούν τέτοιου είδους δίαιτες έχουν αναφερθεί έντονα το αίσθημα αδυναμίας, ζαλάδες και κόπωση.

2.Οι δίαιτες express προκαλούν απώλεια μυϊκού ιστού και κατ’ επέκταση μείωση του βασικού μεταβολισμού με αποτέλεσμα να μη μπορούμε να χάσουμε λίπος.

3.Οι στερητικές δίαιτες δεν καλύπτουν τις ανάγκες σε απαραίτητα θρεπτικά συστατικά γιατί λείπουν πολύ συχνά μεγάλες ομάδες τροφίμων όπως δημητριακά, φρούτα, γαλακτοκομικά κ.α. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα να θέτουμε σε μεγάλο κίνδυνο την υγεία μας.

4.Ο σωστός ρυθμός απώλειας βάρους είναι 0,5-1 κιλό την εβδομάδα. Με αυτόν τον ρυθμό ο οργανισμός είναι σε θέση να «κάψει» λίπος χωρίς να χάσει μυϊκή μάζα και υγρά.

5.Ένα πρόγραμμα διατροφής έχει στόχο να εκπαιδεύσει ένα άτομο ως προς τις βασικές αρχές της ισορροπημένης διατροφής. Αυτό όμως δεν ισχύει στις δίαιτες express. Συνεπώς το άτομο δεν μαθαίνει να τρέφεται σωστά, να καταναλώνει όλα τα απαραίτητα μακρο- και μικροθρεπτικά συστατικά, να επιλέγει μόνο του την ποσότητα της τροφής που θα καταναλώσει και να έχει αυτοσυγκράτηση.

6.Συχνά παρατηρείται ότι άτομα που είχαν ακολουθήσει κάποιου τέτοιου είδους δίαιτα, πήραν πίσω όχι μόνο όλο το χαμένο βάρος αλλά και ακόμα περισσότερο. Αυτό συμβαίνει γιατί ο οργανισμός μετά την κατανάλωση ενός πλούσιου γεύματος, απορροφά ταχύτατα τους υδατάνθρακες προκειμένου να ξαναγεμίσει τις αποθήκες του με γλυκογόνο και το νερό που του χρειάζεται για να πραγματοποιήσει αυτή τη διαδικασία. Έτσι, μπορεί η δίαιτα να υπόσχεται γρήγορη απώλεια βάρους για το σύντομο χρονικό διάστημα που ορίζει, αλλά δεν αναφέρει τίποτα για την επαναπρόσληψη βάρους που θα παρατηρηθεί.

7.Ένα ακόμη αρνητικό επακόλουθο της τήρησης γρήγορων διαιτών είναι η εμφάνιση ραγάδων στο σώμα. Αυτό συμβαίνει γιατί με την απώλεια του γλυκογόνου, το οποίο βρίσκεται αποθηκευμένο στους μυς, χάνεται και νερό. Αποτέλεσμα αυτού είναι η χαλάρωση στους μυς και η εμφάνιση ραγάδων στο σώμα.

8.Μια ισορροπημένη διατροφή συχνά συνδυάζεται με ένα πρόγραμμα γυμναστικής έτσι ώστε το άτομο να βρίσκεται σε καλή φυσική κατάσταση, να συμβάλλει στην πιο εύκολα απώλεια βάρους και να μη φτάσει ποτέ το σώμα να χαλαρώσει. Αντιθέτως, καμία γρήγορη δίαιτα δεν προτείνει ταυτόχρονη άσκηση γιατί ακολουθώντας την δεν υπάρχει η απαιτούμενη ενέργεια στο άτομο για να αθληθεί.

9.Μια γρήγορη δίαιτα μόνο αρνητικές συνέπειες μπορεί να επιφέρει στον οργανισμό μας όπως, αφυδάτωση, ζαλάδα, ορμονικές διαταραχές, πονοκεφάλους, τριχόπτωση, ξηροδερμία, αδυναμία συγκέντρωσης, διαταραχές μνήμης, πτώση του ανοσοποιητικού.

Μπορεί μια δίαιτα express να υπόσχεται γρήγορη απώλεια βάρους για το σύντομο χρονικό διάστημα που ορίζει, αλλά δεν αναφέρει τίποτα για την επαναπρόσληψη βάρους που θα παρατηρηθεί.

Συνεπώς, κατά την προσπάθεια απώλειας βάρους, δεν θα πρέπει να συστήνεται η τήρηση κάποιας δίαιτας express, διότι τα μειονεκτήματα είναι περισσότερα από τα πλεονεκτήματα.

Θα πρέπει να τηρείται μια ισορροπημένη και εξατομικευμένη διατροφή με πληθώρα τροφών που θα στοχεύει στην απώλεια βάρους και κυρίως λίπους από το σώμα, και στην εκμάθηση του σωστού τρόπου διατροφής. Ταυτόχρονα, καλό θα ήταν η δίαιτα να συνοδεύεται και από κάποια μορφή φυσικής δραστηριότητας, ώστε να επιτευχθεί ο στόχος της απώλειας λίπους και όχι μυϊκής μάζας.

Αρχική Δημοσίευση στο Λόγω Διατροφής

 

Διάβασε ακόμα:

5 Λόγοι Για Να Πίνεις Νερό Με Λεμόνι Κάθε Πρωί

H Καλύτερη Στιγμή Για 9 Συνήθειες Υγείας

Ίσως σε ενδιαφέρει…

ΕΥΕΞΙΑ//

17+1 Ερωτήσεις Στον Δρ. Δελλή Για Τη Δίαιτα Βασικής Ινσουλίνης

ΕΥΕΞΙΑ//

Βάρος Και Γονιμότητα: Ποια Είναι Η Μεταξύ Τους Σχέση;

ΕΥΕΞΙΑ//

Αν Κόψω Τους Υδατάνθρακες, Θα Αδυνατίσω;

Εγγραφή στο Thrive Newsletter

Thrive Global
Μην επιτρέπεις ποτέ το μέλλον να σε προβληματίζει. Θα το αντιμετωπίσεις, αν πρέπει, με τα ίδια όπλα της λογικής που σε εξοπλίζουν σήμερα εναντίον του παρόντος.

- Μαρκος Αυρηλιος

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει πως θα έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία ως επισκέπτης. Όροι Χρήσης