ΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑ//

Γραφεία Ανοιχτού Τύπου: Πώς Επηρεάζουν Τις Σχέσεις Μεταξύ Των Συναδέλφων

Οι έρευνες καταρρίπτουν τα μέχρι τώρα δεδομένα.


Στα επόμενα 2 λεπτά θα μάθεις:

– Αν τελικά το να μοιράζεσαι τον ίδιο χώρο με τους συναδέλφους σου σας ωφελεί.
– Γιατί μειώνεται η ουσιαστική επικοινωνία.


Τα τελευταία χρόνια, τα γραφεία ανοιχτού τύπου έχουν γίνει αρκετά δημοφιλή και πολλές εταιρείες τα έχουν υιοθετήσει. Ο κύριος λόγος υιοθέτησής τους είναι ότι θεωρείται ότι ενισχύουν τις ανθρώπινες επαφές μέσα στο γραφείο σε όφελος της συνεργασίας, της δημιουργικότητας και της γενικότερης χημείας του γραφείου. Ωστόσο, είναι ξεκάθαρο ότι πολλοί εργαζόμενοι δεν τα προτιμούν, καθώς έχουν την ανάγκη της ιδιωτικότητας και του ελέγχου του περιβάλλοντός τους.

Πώς αισθάνονται οι εργαζόμενοι

Μία νέα έρευνα ζήτησε από τους εργαζομένους να απαντήσουν σε ένα ερωτηματολόγιο σχετικά με την ικανοποίησή τους με το εργασιακό περιβάλλον. Μεταξύ των κριτηρίων συγκαταλέγονταν η θερμοκρασία, ο φωτισμός, η ιδιωτικότητα και η άνεση των αλληλεπιδράσεων, καθώς και η γενική ικανοποίηση με τον προσωπικό χώρο εργασίας. Τα 2/3 των εργαζομένων που ερωτήθηκαν εργάζονταν σε γραφεία ανοιχτού τύπου, το 1/4  είχαν ιδιωτικά γραφεία και ένα μικρό κομμάτι μοιράζονταν ένα γραφείο με συναδέλφους.

Σε γενικές γραμμές, οι εργαζόμενοι στα ιδιωτικά γραφεία ήταν πιο ικανοποιημένοι με το χώρο εργασίας τους. Αντιθέτως, οι εργαζόμενοι σε ανοιχτό χώρο εξέφρασαν έντονη δυσαρέσκεια σχετικά με τον θόρυβο ενώ σε ατομικό επίπεδο, η «ποσότητα» χώρου ήταν ένας από τους βασικούς παράγοντες δυσαρέσκειας.

Τελικά τα γραφεία ανοιχτού τύπου ενισχύουν τις ανθρώπινες επαφές;

Το κύριο εύρημα της έρευνας αφορά στο εάν το κόστος της χαμένης ιδιωτικότητας εξισορροπείται από την ευκολία της επικοινωνίας που παρέχουν τα γραφεία ανοιχτού τύπου. Για την ακρίβεια, παλαιότερη έρευνα σε αυτό το πεδίο υποστηρίζει ότι τα γραφεία ανοιχτού τύπου μπορεί να αποθαρρύνουν την επικοινωνία μεταξύ των συναδέλφων εξαιτίας της έλλειψης ιδιωτικότητας. Μάλιστα, στην τωρινή έρευνα, οι εργαζόμενοι σε ιδιωτικά γραφεία ήταν πολύ πιο ικανοποιημένοι με την ευκολία των αλληλεπιδράσεων σε σύγκριση με τους εργαζομένους σε ανοιχτό χώρο.

Σύμφωνα με τους επικεφαλής της έρευνας, τα αποτελέσματα έρχονται σε πλήρη αντίθεση με την αντίληψη της αγοράς ότι τα γραφεία ανοιχτού τύπου βελτιώνουν την επικοινωνία μεταξύ των συναδέλφων και αυξάνουν την ικανοποίησή τους σχετικά με το εργασιακό περιβάλλον. Αυτή η ικανοποίηση σχετίζεται με την αποδοτικότητα, την ικανοποίηση από την εργασία και τα αποτελέσματα του εκάστοτε οργανισμού.

Υπάρχει ουσιαστική επικοινωνία;

Μερικές πάντως έρευνες που δημοσιεύτηκαν στο περιοδικό Philosophical Transactions of the Royal Society B ενισχύουν το παραπάνω εύρημα. Οι Ethan Bernstein και Stephen Turban, στο Harvard Business School και Harvard University αντιστοίχως, χρησιμοποίησαν 52 υπαλλήλους στα γραφεία μιας πολυεθνικής εταιρείας που επρόκειτο να υποστεί τον επανασχεδιασμό ενός ολόκληρου ορόφου, αφαιρώντας τα ατομικά γραφεία με σκοπό τη δημιουργία ενός ανοιχτού εργασιακού χώρου.

Τα αποτελέσματα ήταν εντυπωσιακά: μετά την μετατροπή σε γραφείο ανοιχτού τύπου, οι συμμετέχοντες δαπάνησαν 73% λιγότερο χρόνο στις επαφές πρόσωπο με πρόσωπο, ενώ η χρήση του email και του instant messenger αυξήθηκε κατά 67% και 75% αντίστοιχα.

Σε μία δεύτερη έρευνα, σε άλλη εταιρεία με 100 εργαζόμενους, οι ερευνητές έλεγξαν τις αλλαγές στη φύση των αλληλεπιδράσεων μεταξύ συγκεκριμένων συναδέλφων πριν τη μετατροπή σε ανοιχτό χώρο και διαπιστώθηκε ότι ο χρόνος πρόσωπο με πρόσωπο μειώθηκε περίπου κατά 70% σε όλους τους συμμετέχοντες, κατά μέσο όρο, με ταυτόχρονη αύξηση της χρήσης του email κατά 22% έως 50% .

Όπως αποδεικνύουν οι πρόσφατες, επομένως, έρευνες, η επιλογή των γραφείων ανοιχτού τύπου ίσως να μην είναι η ιδανική επιλογή για χώρους εργασίας που απαιτούν τη συνεργασία μεταξύ των εργαζομένων, καθώς δεν επιφέρουν τα αποτελέσματα που υπόσχονται.

Διάβασε ακόμα:

12 Πράγματα Που Δεν Πρέπει Να Πεις Σε Μία Συνέντευξη

Μία Κορυφαία Ειδικός Αποκαλύπτει Τα Μυστικά Της Επαγγελματικής Ευεξίας Που ‘Ολοι Αναζητάμε

Ίσως σε ενδιαφέρει…

ΑΥΤΟΒΕΛΤΙΩΣΗ//

Τι Αποκαλύπτει Η Έρευνα Της Focus Bari Για Τις Σχέσεις Στην Ψηφιακή Εποχή

THRIVE TV SHOW//

Πώς Θα Βελτιώσεις Τις Εργασιακές Σου Σχέσεις

ΑΥΤΟΒΕΛΤΙΩΣΗ//

Κλάματα Στη Δουλειά;

Εγγραφή στο Thrive Newsletter

Thrive Global
Μην επιτρέπεις ποτέ το μέλλον να σε προβληματίζει. Θα το αντιμετωπίσεις, αν πρέπει, με τα ίδια όπλα της λογικής που σε εξοπλίζουν σήμερα εναντίον του παρόντος.

- Μαρκος Αυρηλιος

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει πως θα έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία ως επισκέπτης. Όροι Χρήσης