THRIVING MIND//

Γιατί να μην χάσεις την επόμενη προπόνησή σου

Ο χρόνος που αφιερώνεις στο γυμναστήριο βελτιώνει και την ψυχική σου υγεία.


Στα επόμενα 3 λεπτά θα μάθεις:

-Πότε η άσκηση μπορεί να λειτουργήσει ως θεραπεία.
-Ποια είναι η σχέση άσκησης και ανοσοποιητικού συστήματος.


Αν ανήκεις κι εσύ στον μεγάλο αριθμό ανθρώπων που πάσχουν από αγχώδη διαταραχή ή που έχουν βιώσει κατάθλιψη τον τελευταίο χρόνο, ίσως πρέπει να ξανασκεφτείς την απόφασή σου να παραλείψεις την επόμενη προπόνησή σου. Για πολλούς, η άσκηση μπορεί να είναι πολύ ωφέλιμη, ειδικά σε ό,τι αφορά την ψυχική υγεία. 

Τι σχέση έχει η άσκηση με την ψυχική υγεία

Η σύνδεση μεταξύ της γυμναστικής και της ψυχικής υγείας είναι ξεκάθαρη: η άσκηση έχει αποδειχτεί ότι βελτιώνει την ψυχική υγεία, μειώνοντας το στρες, την κατάθλιψη και την αρνητική διάθεση, βελτιώνοντας την αυτοεκτίμηση και την πνευματική λειτουργία. Η άσκηση έχει, επίσης, αποδειχτεί ότι ανακουφίζει συμπτώματα, όπως η χαμηλή αυτοπεποίθηση και η κοινωνική απομόνωση. Αλλά πώς μπορεί να έχει θετική επιρροή στην ψυχική σου υγεία κάτι τόσο απλό, όσο μια βόλτα ή η yoga; 

Αρχικά, η άσκηση απελευθερώνει τις ενδορφίνες, τις ορμόνες του σώματος που συμβάλλουν στην καλή διάθεση και μπορούν να χαλαρώσουν το μυαλό και το σώμα, σύμφωνα με την κλινική ψυχολόγο Jenny C. Yip.

“Η άσκηση επίσης αυξάνει την κυκλοφορία του αίματος στον εγκέφαλο, κάτι που σχετίζεται με βελτίωση στη διάθεση και την προσοχή. Το να αφιερώσεις μόλις 20 λεπτά την ημέρα στη γυμναστική μπορεί, μάλιστα, να βελτιώσει τη γενικότερη αποδοτικότητά σου και να μειώσει την ενέργεια που χάνεις λόγω του στρες”, αναφέρει. 

Κι αν χρειάζεσαι μερικά ακόμα επιχειρήματα, η έρευνα δείχνει ότι η άσκηση χρησιμοποιείται ως μέρος ενός ευρύτερου πλάνου θεραπείας για ορισμένες ασθένειες. Για την ακρίβεια, ένας από τους πιο φημισμένους ερευνητές στο πεδίο της άσκησης και της ψυχικής υγείας, ο Dr. Michael Otto, εξήγησε στο Psychology Today, ότι πέρα από την διανοητική συμπεριφορική θεραπεία και την φαρμακολογία για τη θεραπεία του άγχους, εμφανίζονται όλο και περισσότερες αποδείξεις για την αξία της άσκησης στην αντιμετώπιση τόσο των κλινικών αγχώδων διαταραχών, όσο και πιο γενικών δυσκολιών σχετικών με το άγχος.  

Το να αφιερώσεις μόλις 20 λεπτά την ημέρα στη γυμναστική μπορεί να βελτιώσει τη γενικότερη αποδοτικότητά σου και να μειώσει την ενέργεια που χάνεις λόγω του στρες.

Αλλά τι να κάνεις, αν δεν έχεις χρόνο για άσκηση ή έχεις πολύ στρες για να πας στο γυμναστήριο; Προφανώς, μπορείς να αποφασίσεις ότι δεν είσαι ψυχικά ήρεμος για να πας στο γυμναστήριο, κάτι που είναι εντελώς αποδεκτό, αλλά σύμφωνα με την Yip, το να πας μπορεί, στην πραγματικότητα, να σε βοηθήσει να αισθανθείς καλύτερα, όταν έχεις μια κακή ημέρα. Πρέπει απλά να βρεις τι δουλεύει για σένα! 

Μερικοί ακόμη τρόποι που η τακτική άσκηση μπορεί να βελτιώσει την ψυχική σου ευεξία

Αντοχή στο θυμό. Η σωματική άσκηση μπορεί να αποδειχθεί ένας υγιής τρόπος να απελευθερώσεις το θυμό και την πίεση. Ό,τι κι αν κάνεις-kickboxing, yoga,ή τρέξιμο-η σωματική απελευθέρωση της αρνητικής ενέργειας θα σε αναζωογονήσει. Για την ακρίβεια, μία έρευνα που πραγματοποιήθηκε το 2010, υποστηρίζει ότι η άσκηση μπορεί να προλάβει τη συσσώρευση του θυμού. 

Μειωμένη ένταση. Όταν έχεις στρες, οι μύες σου συσπώνται, προσθέτοντας περισσότερη ένταση στο ήδη τεταμένο σου σώμα. Η άσκηση απελευθερώνει την αποθηκευμένη ενέργεια και επιτρέπει στους μυς να επιστρέψουν σε μια κατάσταση χαλάρωσης. Αυτό έχεις ως αποτέλεσμα να βιώνεις λιγότερους πόνους στην πλάτη, πονοκεφάλους και άλλα πολλά. 

Αυξημένη προσοχή και αποδοτικότητα. Όταν το μυαλό σου έχει απαλλαγεί από το τοξικό στρες και το άγχος, μπορείς να έχεις τον αναγκαίο χώρο για πιο παραγωγικά καθήκοντα. Θα είσαι σε αρμονία με το σώμα σου και θα μπορείς να αναγνωρίζεις τα σημάδια του στρες, πριν αρχίσει να επηρεάζει τη σωματική και ψυχική σου υγεία. 

Καλύτερος ύπνος. Όσο περισσότερο ασκείσαι, τόσο καλύτερα θα κοιμάσαι, σύμφωνα με αρκετές έρευνες. Όταν δεν ξεκουράζεσαι επαρκώς, δεν μπορείς να αποδώσεις τα μέγιστα. Η άσκηση θα σε κουράσει στο τέλος της ημέρας και θα σε βοηθήσει να κοιμηθείς καλά. Απλά φρόντισε να μην γυμνάζεσαι ακριβώς πριν την ώρα του ύπνου, γιατί μπορεί να σου δημιουργήσει υπερένταση.  

Πιο δυνατό ανοσοποιητικό σύστημα. Έχεις προσέξει ποτέ ότι όταν ασκείσαι συστηματικά, δεν αρρωσταίνεις τόσο συχνά; Η άσκηση μειώνει τα επίπεδα κορτιζόλης-της ορμόνης που είναι υπεύθυνη την αντίδραση πάλης ή διαφυγής του οργανισμού σου. Όταν είναι διαρκώς αυξημένη, επηρεάζει αρνητικά το ανοσοποιητικό σου σύστημα. Αντίθετα, όταν είσαι ενεργός σωματικά, αποκτάς περισσότερη αντοχή και ανθεκτικότητα για να καταπολεμήσεις μία κατάσταση που σου προκαλεί δυσαρέσκεια. 

Διάβασε ακόμα:

Ποιες Είναι Οι Σωστές Διατάσεις;

Πόσο Σωστά Μπορείς Να Γυμναστείς Στο Gym Park Της Γειτονιάς Σου;

Ίσως σε ενδιαφέρει…

FUEL YOURSELF EVERYDAY//

Ένας γιατρός μοιράζεται τα 5 απαραίτητα στοιχεία για έναν υγιεινό τρόπο ζωής

ΕΥΕΞΙΑ//

6 Τρόποι Να Αξιοποιήσεις Την Προπόνησή Σου Στο Έπακρο

ΕΥΕΞΙΑ//

Πώς Να Βρεις Χρόνο Για Άσκηση Ακόμα Και Τις Πιο Δύσκολες Μέρες

Εγγραφή στο Thrive Newsletter

Thrive Global
Μην επιτρέπεις ποτέ το μέλλον να σε προβληματίζει. Θα το αντιμετωπίσεις, αν πρέπει, με τα ίδια όπλα της λογικής που σε εξοπλίζουν σήμερα εναντίον του παρόντος.

- Μαρκος Αυρηλιος

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει πως θα έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία ως επισκέπτης. Όροι Χρήσης