ΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑ//

Γιατί Καθυστερεί Η Προαγωγή Σου;

8 παράγοντες που ίσως παραμελείς.

 

Στα επόμενα 4 λεπτά θα μάθεις:

– Γιατί πρέπει συνεχώς να εξελίσσεσαι.
– Γιατί πρέπει να προσαρμόζεσαι στην αλλαγή.


Ας υποθέσουμε ότι εργάζεσαι σε μία εταιρεία και αισθάνεσαι ότι είναι ώρα για προαγωγή. Παρ’ όλο που είσαι εργατικός, ίσως υπάρχουν άλλοι λόγοι που δεν παίρνεις την προαγωγή που νιώθεις ότι αξίζεις. Ναι, το να κάνεις τη δουλειά σου σωστά και να είσαι συνεπής, είναι σημαντικοί παράγοντες, ωστόσο υπάρχουν κι άλλοι που ίσως δεν θεωρείς τόσο σημαντικούς, είναι όμως καθοριστικοί για την εξέλιξή σου.

Σύμφωνα με τον HR professional και diversity specialist για την Burson-Marsteller, Scheron Brown : «Όταν προάγουν κάποιον, δίνοντάς του μεγαλύτερες ευθύνες και περισσότερο χρόνο συνεργασίας με τους διευθυντές, πολλές εταιρείες σκέφτονται κατά πόσο το άτομο αυτό είναι αρεστό από την ομάδα και τι εντύπωση έχουν οι άλλοι για αυτό.” Μπορεί να ακούγεται απλό, αλλά το να είσαι συμπαθής στη δουλειά σου είναι σημαντικό προσόν. Επιβάλλεται να εμπνέεις εμπιστοσύνη και βεβαίως, να είσαι προσιτός, ώστε οι άνθρωποι να μπορούν εύκολα να σε προσεγγίσουν για να συνεργαστείτε.

Αν αισθάνεσαι ότι οι ικανότητές σου δεν εξελίσσονται και ότι μένεις πίσω, η Μαρία Παπάζογλου, Career & Executive Coach, σου δείχνει πώς μπορείς να αξιολογήσεις τον εαυτό σου με βάση 8 σημαντικούς παράγοντες που σίγουρα επηρεάζουν την εξέλιξή σου. Εάν γνωρίζεις τι χρειάζεται να βελτιώσεις και κάνεις τις ανάλογες αλλαγές, τότε η προαγωγή που αξίζεις θα είναι πιο κοντά από ποτέ.

1.Ανάληψη πρωτοβουλιών και ευθυνών

Αναλαμβάνεις ηγετικό ρόλο στα projects, έχεις δημιουργικές ιδέες, αναλαμβάνεις την ευθύνη για όσα διαχειρίζεσαι; Εάν όχι, τότε είναι πιθανό να σε αντιμετωπίζουν ως αδύναμο να διαχειριστείς πιο δύσκολα καθήκοντα και ίσως γι’ αυτό να μην σου τα αναθέτουν. Σύμφωνα με την έρευνα που διεξήγαγε η εταιρεία Post-it Brand, το 86% των εργαζομένων γραφείου που ερωτήθηκαν, αισθάνεται ότι κάθε τμήμα μιας εταιρείας χρειάζεται έναν «intrapreneur», δηλαδή κάποιον που να συμπεριφέρεται ως επιχειρηματίας στο πλαίσιο μιας εταιρείας. Παίρνοντας πρωτοβουλίες εντός του εργασιακού χώρου, αποδεικνύεις στους προϊσταμένους σου ότι έχεις το κίνητρο να πας πέρα από την περιγραφή του τωρινού ρόλου κι έτσι προετοιμάζεις το έδαφος για την εξέλιξή σου.

2.Βελτίωση επικοινωνιακών δεξιοτήτων

«Ο βασικότερος λόγος που οι άνθρωποι δεν ανεβαίνουν στην ιεραρχία είναι ότι δεν επενδύουν χρόνο στη βελτίωση των επικοινωνιακών τους δεξιοτήτων. Δεκαετίες έρευνας δείχνουν ότι είναι το μεγαλύτερο παράπονο που έχουν οι εργοδότες από τους υπαλλήλους τους”, ισχυρίζεται η CEO και leadership expert Caren Merrick. Αν δυσκολεύεσαι όταν επικοινωνείς με τους άλλους, βρες τι είναι αυτό που σε μπλοκάρει, πάρε απόφαση να το ξεπεράσεις κι έτσι να αλλάξεις την ποιότητα και την αποτελεσματικότητα της επικοινωνίας σου. Η δική σου αλλαγή θα σε κάνει να αισθανθείς πιο άνετα, κάτι το οποίο θα αντιληφθούν και οι γύρω σου και θα ανταποκριθούν αναλόγως.

3.Δημιουργία καλών σχέσεων με τους συναδέλφους

Μήπως ενώ πας καλά στο αντικείμενο της εργασίας σου, οι κοινωνικές σου δεξιότητες σε κρατάνε πίσω; Σύμφωνα με το Fortune, όσοι τα πάνε καλά με τους συναδέλφους τους έχουν 40% περισσότερες πιθανότητες να πάρουν προαγωγή. Χτίζοντας λειτουργικές σχέσεις, κάνοντας εποικοδομητικές συζητήσεις στο πλαίσιο της εργασίας, αναδεικνύεις την ικανότητά σου να συνεργάζεσαι αρμονικά ως ένα χρήσιμο και αποδεκτό μέλος της ομάδας.

4.Φροντίδα επαγγελματικής εικόνας

Θυμάσαι την καλή εντύπωση που έκανες στη συνέντευξη; Έχεις σκεφτεί μήπως αυτή η άψογη εμφάνιση και συμπεριφορά εξαφανίστηκε σταδιακά μετά από μερικούς μήνες, γιατί απλά αισθάνθηκες πιο άνετα; Ρώτα τον εαυτό σου: “Η επαγγελματική μου εικόνα προκαλεί σεβασμό; Πώς με βλέπουν οι άλλοι;” Αν οι απαντήσεις δεν συνάδουν με την εξέλιξη που επιθυμείς, ήρθε η ώρα να κάνεις δραστικές αλλαγές. Όχι μόνο στην ένδυση, αλλά και στη συμπεριφορά και σε κάθε τι που μπορεί να επηρεάσει την εντύπωση που έχουν οι άλλοι για εσένα. Επένδυσε στο personal branding που είναι ένα απαραίτητο στοιχείο επιτυχίας και θα δεις τα οφέλη του να σε ακολουθούν σε όλη την επαγγελματική σου πορεία.

5.Αισιόδοξη στάση

Είσαι ο τύπος του ανθρώπου που παραπονιέται διαρκώς για το φόρτο εργασίας του και για όσα άλλα δεν του αρέσουν στους ανθρώπους και το περιβάλλον γύρω του; Αν ναι, τότε πιθανότατα δεν θα πάρεις προαγωγή, αλλά ούτε και θα έχεις μια καλή καθημερινότητα, γιατί κανείς δεν θέλει δίπλα του τέτοιους συναδέλφους.

Το να είσαι συμπαθής στη δουλειά σου είναι σημαντικό προσόν. Επιβάλλεται να εμπνέεις εμπιστοσύνη και βεβαίως, να είσαι προσιτός, ώστε οι άνθρωποι να μπορούν εύκολα να σε προσεγγίσουν για να συνεργαστείτε.

Το CareerBuilder διεξήγαγε μία έρευνα που μελέτησε ποια είναι τα χαρακτηριστικά που αποτρέπουν τους εργαζομένους από το να πάρουν προαγωγή και το 62% κατέληξε ότι ήταν λιγότερο πιθανό να πάρει προαγωγή αν είχε αρνητική ή απαισιόδοξη στάση. Μήπως λοιπόν, ήρθε η ώρα για να αυξήσεις την αυτοπεποίθησή σου, να αναθεωρήσεις τον τρόπο που σκέφτεσαι και να λειτουργείς θετικά;

6.Προσαρμοστικότητα

Στη σημερινή αγορά εργασίας, το μόνο σίγουρο είναι… η αλλαγή. Κατά πόσο είσαι έτοιμος για αλλαγές και προσαρμογή σε νέο ρόλο, σε νέα καθήκοντα και εργασιακά περιβάλλοντα; Πώς πιστεύεις ότι θα επηρεαστεί το τωρινό σου επάγγελμα τα επόμενα χρόνια, με βάση όλες τις αλλαγές που συμβαίνουν στην τεχνολογία ή την εταιρία και τον κλάδο στον οποίο απασχολείσαι; Σύμφωνα με τον Max Messmer, συγγραφέα του Managing Your Career For Dummies® (Hungry Minds, Inc.) «Οι επαγγελματίες που όχι μόνο μπορούν να προσαρμοστούν στην αλλαγή, αλλά και να την προκαλέσουν, είναι φτιαγμένοι για μακροπρόθεσμη επιτυχία.”

7.Συνεργασία

Αν το μόνο που σε νοιάζει είναι να γίνεις ο νέος διευθυντής αντί να λειτουργείς ως ισότιμο και χρήσιμο μέλος της ομάδας βοηθώντας την εταιρεία να αναπτυχθεί, μπορεί να προτρέχεις και πιθανότατα αυτό να σου κοστίσει. Εάν δεν λειτουργείς ομαδικά, αν η συμπεριφορά σου δείχνει αλαζονεία κι όχι σεβασμό στους γύρω σου, μην απορείς αν δεν έχεις φτάσει ακόμα στο επόμενο βήμα.

8.Διάθεση για συνεχή εξέλιξη

Παρ’ όλο που γνωρίζεις καλά το αντικείμενο της εργασίας σου, αυτό δεν αρκεί για να προαχθείς. Το reskilling και το upskilling θεωρούνται κορυφαίες δεξιότητες για να διακριθείς. “Πάντα υπάρχουν υπάλληλοι που απλώς κάνουν τη δουλειά τους κι άλλοι που είναι παθιασμένοι με την εταιρεία για την οποία δουλεύουν και θέλουν να μάθουν και να εμβαθύνουν σε κάθε πτυχή της. Οι υπάλληλοι που ψάχνουν περισσότερα, θα λάβουν και περισσότερα, καθώς η δίψα τους για γνώση και ευθύνη θα αποτελέσει το εφαλτήριο για την άνοδό τους στην ιεραρχία.” υποστηρίζει η CEO και ιδρύτρια της Sugarlash Courtney Buhler.

Ώρα να κάνεις τον δικό σου εσωτερικό απολογισμό!

Πού βρίσκεσαι σήμερα σε σχέση με τους παραπάνω παράγοντες; Ποιες αλλαγές ή βελτιώσεις χρειάζεται να δρομολογήσεις για να γίνεις ο πρώτος που θα αξίζει και θα πετύχει την επόμενη προαγωγή στην εταιρία; Η επένδυση που θα κάνεις στον εαυτό σου μπορεί να ενισχυθεί ακόμα περισσότερο με την υποστήριξη ενός έμπειρου και εξειδικευμένου career coach και θα σε ωφελήσει άμεσα αλλά και για τη μελλοντική επαγγελματική σου πορεία. Με την κατάλληλη προετοιμασία, τη διάθεση για αλλαγή, την κινητοποίηση, τον ξεκάθαρο στόχο και το πλάνο σου, τότε… sky is the limit!

Η Μαρία Παπάζογλου είναι Πιστοποιημένη Career Coach και Executive Coach, Corporate Trainer, Master NLP practitioner και ιδρύτρια του www.mentorascoach.com.

Διάβασε ακόμα:

Τα 10 Χαρακτηριστικά Του Τέλειου Διευθυντή, Σύμφωνα Με Τη Google

6 Τεχνικές Που Θα Σε Κάνουν Πιο Έξυπνο

Ίσως σε ενδιαφέρει…

ΑΥΤΟΒΕΛΤΙΩΣΗ//

Οι Συνήθειες Που Βλάπτουν Την Εμπιστοσύνη Στον Εαυτό Και Τις Δυνάμεις Σου

ΑΥΤΟΒΕΛΤΙΩΣΗ//

Τα 5 Μην Που Πρέπει Να Σταματήσεις Να Κάνεις Για Να Απολαμβάνεις Τη Ζωή Σου

ΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑ//

Πως Και Γιατί Να Ενισχύσεις Τους Επαγγελματικούς Σου Στόχους Αυτό Το Καλοκαίρι

Εγγραφή στο Thrive Newsletter

Thrive Global
Μην επιτρέπεις ποτέ το μέλλον να σε προβληματίζει. Θα το αντιμετωπίσεις, αν πρέπει, με τα ίδια όπλα της λογικής που σε εξοπλίζουν σήμερα εναντίον του παρόντος.

- Μαρκος Αυρηλιος

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει πως θα έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία ως επισκέπτης. Όροι Χρήσης