ΕΥΕΞΙΑ//

Φρόντισε Τον Εαυτό Σου Όπως Οι Ολυμπιονίκες Και Αύξησε Την Ευεξία Σου

Υιοθέτησε όσα κάνουν οι Ολυμπιονίκες για να βελτιώσουν όχι μόνο τις επιδόσεις αλλά και την ευημερία τους.

Έχεις αναρωτηθεί ποτέ πώς καταφέρνουν οι Ολυμπιονίκες να αποφεύγουν την εξουθένωση και να μπορούν να αγωνίζονται κάτω από μεγάλη πίεση; Οι περισσότεροι από τους αθλητές δίνουν προτεραιότητα όχι μόνο στην καλή σωματική τους κατάσταση αλλά και στη συνολική τους ευεξία. Ακολουθούν μερικά από τα μυστικά των Ολυμπιονικών που συμμετείχαν στους Χειμερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες που πραγματοποιήθηκαν της PyeongChang, τα οποία τους βοηθούν όχι μόνο στην απόδοσή τους αλλά και στην γενικότερη ευημερία τους.

1.Πλέκουν

Οι Φινλανδοί Ολυμπιονίκες πλέκουν προκειμένου να παραμένουν ήρεμοι κατά τη διάρκεια των Ολυμπιακών Αγώνων. Το πλέξιμο αποτελεί ένα πολύ σημαντικό μέρος της ρουτίνας τους. Μάλιστα ο προπονητής της ομάδας snowboard, Antti Koskinen, εξηγεί ότι το πλέξιμο τους βοηθάει να διατηρούν την καλή τους διάθεση και ότι μετά από παρότρυνση του ψυχολόγου της ομάδας, όλοι οι αθλητές έχουν εξοπλισμό για πλέξιμο.

2. Δημιουργούν μία κουλτούρα ενότητας

Η ομάδα αλπινιστών της Νορβηγίας, εκτός από τα αναρίθμητα μετάλλια, ξεχωρίζει και για μία εντελώς διαφορετική προσέγγιση της επιτυχίας. Η ομάδα έχει 5 κανόνες που δεν σχετίζονται με το άθλημα και την προπόνησή της αλλά με τη σύσφιξη των σχέσεων και τη συναισθηματική ευεξία των μελών της. Οι αθλητές πιστεύουν πως οι κανόνες αυτοί, μεταξύ των οποίων περιλαμβάνεται βραδιά με tacos κάθε Παρασκευή βράδυ, η μη ύπαρξη ιεραρχίας ανάμεσα στα μέλη της ομάδας, το γεγονός ότι πάνω από όλα βάζουν τις μεταξύ τους σχέσεις, ότι δεν μιλάνε ποτέ εις βάρος των άλλων μελών της ομάδας και ότι δίνουν έμφαση στην καλοσύνη, συσφίγγουν τις σχέσεις τους και παίζουν καθοριστικό ρόλο στις επιδόσεις τους.

3. Επικεντρώνονται μόνο στα σημαντικά

Για πολλούς, η τελετή έναρξης των Ολυμπιακών Αγώνων είναι από τα πιο σημαντικά events. Δεν ισχύει το ίδιο και για τον Βρετανό skier Andrew Musgrave που αποφάσισε να μην παρευρεθεί προκειμένου να ξεκουραστεί και να προετοιμαστεί για τον αγώνα του και δεν είναι ο μόνος καθώς πολλοί αθλητές επιλέγουν συχνά να μην συμμέτεχουν σε παρόμοια events αν διαγωνίζονται μία από τις επόμενες ημέρες.

4. Σκέφτονται κάτι που τους ηρεμεί

Ο Αμερικάνος Luger Matt Mortensen, παραδέχεται ότι όταν νιώθει νευρικός και αγχωμένος σκέφτεται έναν καταρράκτη για να μπορέσει να συγκεντρωθεί. Ο παρτενέρ του από την άλλη, Jayson Terdiman, παίρνει μία βαθιά αναπνοή και τραγουδάει το αγαπημένο του τραγούδι.

5. Δίνουν προτεραιότητα στον ύπνο 

Η χρυσή Ολυμπιονίκης του σκι Mikaela Shiffrin, δίνει προτεραιότητα στον ύπνο της. Προσπαθεί να κοιμάται τουλάχιστον 9 ώρες την ημέρα και κάνει power naps 1 ώρα την ημέρα. Η Shiffrin επίσης έχει ένα πολύ δυνατό υποστηρικτικό σύστημα. Αν νιώθει πολύ άγχος πριν από κάθε αγώνα, μιλάει μέσω Skype με τον ψυχολόγο της ενώ θεωρεί πολύ σημαντική την επικοινωνία με τους φίλους της. 

6. Κάνουν διαλογισμό

Η snowboarder και χρυσή Ολυμπιονίκης Jamie Anderson εκτός από τη σωματική της κατάσταση, δίνει πολύ μεγάλη σημασία και στην ψυχική της ευεξία, καθώς θεωρεί ότι αυτό είναι το κλειδί της επιτυχίας. Η ίδια πιστεύει πολύ στη δύναμη της θετικής ενέργειας και κάνει πολύ συχνά διαλογισμό. Μάλιστα δηλώνει πως όσο περισσότερο διαλογίζεται, τόσο καλύτερα νιώθει σε κάθε επίπεδο. Τι κάνει πριν από κάθε αγώνα; Προσπαθεί να διώξει από το μυαλό της ότι την απασχολεί. Το ίδιο κάνει και η Καναδή παίκτρια του κέρλινγκ Cheryl Bernard – η μεγαλύτερη σε ηλικία αθλήτρια που συμμετείχε στους Χειμερινούς Ολυμπιακούς Αγώνες – προκειμένου να αποφορτιστεί.

7. Αναπτύσσουν συναισθηματική δύναμη

Η Αμερικανίδα σκιέρ Lindsey Vonn, παραδέχεται ότι η συναισθηματική δύναμη αναπτύσσεται όσο μεγαλώνεις λέγοντας μάλιστα ότι στην 3η της συμμετοχή σε Ολυμπιακούς Αγώνες κατάφερε να μάθει να διαχειρίζεται την έντονη πίεση. Οι εμπειρίες, οι νέοι στόχοι, η γνώση των δυνατοτήτων σου και η πίστη στον εαυτό σου αποτελούν σημαντικούς παράγοντες συναισθηματικής δύναμης και επιτυχίας, σύμφωνα με την Vonn. 

8. Δεν τα παρατάνε ποτέ

Όταν η Mirai Nagasu δεν επιλέχθηκε το 2014 από τις Ηνωμένες Πολιτείες να εκπροσωπήσει την χώρα της στα Sochi Games, απογοητεύτηκε. Ωστόσο, αντί να τα παρατήσει αποφάσισε να ταξιδέψει με τον προπονητή της αντιπάλου της, Rachael Flatt. Η επιμονή της αντιπάλου της ήταν αυτό ακριβώς που είχε ανάγκη την δεδομένη στιγμή. Έτσι μετακόμισε στο Colorado για να νικήσει με την βοήθεια του προπονητή τις αδυναμίες της. Έφυγε για πρώτη φορά από το σπίτι της, έμαθε να μαγειρεύει και έχασε για λίγο την βολή της. Και σήμερα, που οι περισσότερες γυναίκες skaters έχουν εγκαταλείψει το sport εξαιτίας της εξουθένωσης, κάποιου τραυματισμού ή μίας αποτυχίας, εκείνη έχει καταφέρει να ξεχωρίσει. 

Διάβασε ακόμα:

Βασιλική Μιλλούση: «Για Να Αποφορτιστώ Κάνω Διαλογισμό»

Αντώνης Βλοντάκης: «Η Αποτυχία Είναι Μέσα Στο Πρόγραμμα. Το Θέμα Είναι Πως Τη Διαχειρίζεσαι»

Ίσως σε ενδιαφέρει…

ΕΥΕΞΙΑ//

Κάν’ Το Όπως Οι Κινέζοι Και Αύξησε Την Ευεξία Των Υπαλλήλων Σου

ΑΥΤΟΒΕΛΤΙΩΣΗ//

3 Ψυχολογικά Οφέλη Που Σου Χαρίζουν Οι Καλοί Φίλοι

THRIVING BUSINESS//

Οδηγίες Για Managers: Πώς Θα Προστατέψεις Την Ομάδα Σου Από Το Burnout

Εγγραφή στο Thrive Newsletter

Thrive Global
Μην επιτρέπεις ποτέ το μέλλον να σε προβληματίζει. Θα το αντιμετωπίσεις, αν πρέπει, με τα ίδια όπλα της λογικής που σε εξοπλίζουν σήμερα εναντίον του παρόντος.

- Μαρκος Αυρηλιος

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει πως θα έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία ως επισκέπτης. Όροι Χρήσης