ΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑ//

Φέτος Το Καλύτερο Δώρο Για Το Προσωπικό Σου Είναι Η Προσοχή Σου!

Δεν είναι λίγες οι φορές που αρκετοί από εμάς, νιώθουμε ότι η επικοινωνία με τους γύρω μας δεν είναι και τόσο αποτελεσματική παρά τις φιλότιμες προσπάθειές μας.


Στα επόμενα 3 λεπτά θα μάθεις:

-Γιατί πρέπει να δίνεις το παρών στην ομάδα σου.
-Γιατί είναι σημαντικό να δημιουργείς στεγανά.


Κάποτε ήταν ένας διευθυντής που λάμβανε κακές κριτικές για το επίπεδο της διοίκησής του και των ηγετικών του ικανοτήτων από το προσωπικό του. Παρά τις επίμονες προσπάθειές του να προσεγγίσει αποτελεσματικά το προσωπικό του δεν αισθανόταν ότι άλλαζε κάτι προς το καλύτερο. Αύξησε το χρόνο που περνούσε με τους υπευθύνους των τμημάτων της εταιρίας και για να είναι σίγουρος ότι περνάει ικανοποιητικό χρόνο με τον καθένα τους ξεχωριστά σημείωνε και το χρόνο σε ένα ημερολόγιο. Και πάλι όμως δε φαινόταν ότι είχε κάποιο αποτέλεσμα. Απελπισμένος, απευθύνθηκε σε ένα διάσημο μάνατζερ προκειμένου να βρει μια λύση. «Προσπαθώ να έρθω κοντά τους  και είμαι εκεί συνέχεια για αυτούς» του είπε και εκείνος τότε του απάντησε: «Είσαι εκεί αλλά είσαι πραγματικά εκεί για αυτούς;».

Η παραπάνω ιστορία ανήκει στη σφαίρα της φαντασίας αλλά στην ουσία δεν απέχει και πολύ από την πραγματικότητα. Δεν είναι λίγες οι φορές που αρκετοί από εμάς, όχι κατά ανάγκην μόνο διευθυντές, νιώθουμε ότι η επικοινωνία μας με τους γύρω μας δεν είναι και τόσο αποτελεσματική παρά τις φιλότιμες προσπάθειες μας.

Και η αιτία τις περισσότερες φορές είναι η εξής: Το ότι είμαστε στον ίδιο χώρο μαζί με κάποιον δεν σημαίνει ότι είμαστε όλοι «παρόντες». Πολλές φορές την ώρα που μιλάμε με τον άλλον είμαστε μεν σωματικά εκεί αλλά πνευματικά είμαστε απόντες.

Το μυαλό μας δεν είναι επικεντρωμένο σε αυτά που λέει ο συνομιλητής μας, αλλά είναι απασχολημένο με άλλες σκέψεις όπως, «Τα ξέρω ήδη αυτά που λες», «Τα έχω ξανακούσει» ή άλλες σκέψεις σχετικά με τα προβλήματα που αντιμετωπίζουμε και τα θέματα που μας απασχολούν γενικά.

Για να μπορέσουμε πραγματικά να επικοινωνήσουμε και να συνδεθούμε ουσιαστικά, πρέπει να προσφέρουμε στους άλλους το δώρο της απόλυτης παρουσίας και προσοχής μας. Μελέτες έχουν δείξει ότι ένα από τα σπουδαιότερα χαρακτηριστικά ενός ηγέτη είναι η ικανότητα να είναι πνευματικά παρών στις επαφές του με τους άλλους.

Ακολουθούν μυστικά για μια καλύτερη «παρουσία» μας στην καθημερινή μας ζωή:

Δημιούργησε στεγανά

Οι σχεδιαστές των πλοίων για να τα προφυλάξουν από την εισροή υδάτων από ενδεχόμενο ρήγμα στην καρίνα τους χωρίζουν το εσωτερικό τους σε στεγανά διαμερίσματα με απώτερο σκοπό η εισροή υδάτων στο ένα διαμέρισμα να μην επηρεάσει τα υπόλοιπα. Με τον ίδιο τρόπο πρέπει και εσύ να δημιουργήσεις πνευματικά στεγανά. Το πρόσωπο με το οποίο μιλάς δε γνωρίζει και δε χρειάζεται να γνωρίζει τι προβλήματα αντιμετωπίζεις. Είναι ευθύνη και υποχρέωση και όχι επιλογή σου να είστε πνευματικά παρών κατά τη διάρκεια της συζήτησής σου με τον άλλον. Γιατί αν δεν είσαι εστιασμένος και επικεντρωμένος σε αυτό που σου αναφέρει ο συνομιλητής σου, τότε εκείνος απογοητεύεται και απομακρύνεται από εσένα συναισθηματικά. Χρειάζεται πειθαρχία και ικανότητα για να είσαι εστιασμένος και παρών, αλλά είναι κάτι που θα σε βοηθήσει να αποκομίσεις τα μέγιστα από την επαφή σου με τους άλλους.   

Προγραμμάτισε την παρουσία σου

Δε χρειάζεται να περιμένεις το προσωπικό σου να έρθει σε εσένα για να συζητήσετε αυτό που τους απασχολεί. Πάρε εσύ την πρωτοβουλία και προσέγγισέ τους. Δημιούργησε ένα καθημερινό ή εβδομαδιαίο πρόγραμμα «προσέγγισης» με σκοπό να μάθεις όχι μόνο τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν στην εργασία τους, αλλά γενικότερα για ότι τους απασχολεί και στην προσωπική τους ζωή. Πολλοί από τους επιτυχημένους CEO αφιερώνουν συγκεκριμένο χρονικό διάστημα προκειμένου να γνωριστούν και να έρθουν πιο κοντά στο προσωπικό τους, να μάθουν όχι μόνο πληροφορίες για τους ίδιους αλλά και για τα μέλη των οικογενειών τους. Μάλιστα μερικοί αφιερώνουν και χρόνο για να τους γράψουν χειρόγραφο μήνυμα για να τους συγχαρούν για κάποια επιτυχία δική τους ή μελών της οικογενείας τους.

Δώσε πρώτα χώρο και μετά τη γνώμη σου

Όταν κάποιος υπάλληλός σου απευθύνεται σε εσένα για να συζητήσει αυτό που τον απασχολεί, υπάρχει η τάση να εκφέρουμε αυτόματα και την άποψη μας. Πολλές φορές όμως αυτό που χρειάζεται ο άλλος είναι απλά κάποιον να ακούσει και όχι να εκφέρει κάποια γνώμη. Είναι οι περιπτώσεις εκείνες που το πρόβλημα δε χρειάζεται κάποια λύση αλλά απλά χώρο και χρόνο. Δημιούργησε τις προϋποθέσεις και δώσε το ζωτικό χώρο στους ανθρώπους σου να εκφράσουν τις ανησυχίες και τους προβληματισμούς τους. Έτσι, όχι μόνο δημιουργείς λύσεις για τα προβλήματα, αλλά ενισχύεις την επικοινωνία και τη συνεργασία μεταξύ του προσωπικού σου.

Καιρός για ανακαίνιση

Πολλές φορές αυτό που χρειάζεται για να είσαι πραγματικά παρών δεν είναι τίποτα παραπάνω από μια απλή αναδιάταξη του γραφείου σου. Έχοντας μια οθόνη υπολογιστή ακριβώς μπροστά στην καρέκλα του συνομιλητή σου είναι κάτι που σίγουρα δεν ενισχύει τη συγκέντρωση στα λεγόμενα του άλλου. Η ενστικτώδης αντίδραση να συνεχίσουμε αυτό που κάναμε στον υπολογιστή μας, αποκαρδιώνει την προσπάθεια του άλλου να εκφράσει τις σκέψεις του και δημιουργεί ένα χάσμα που είναι πολύ δύσκολο να γεφυρωθεί. Μια απλή διάταξη έτσι ώστε η στάση του σώματός σου να εκπέμπει την απόλυτη προσήλωση στο συνομιλητή σου, θα βελτιώσει σημαντικά το επίπεδο της επαφής σου με τους άλλους.

Αρχική δημοσίευση από τον Θεράποντα Φάκα στο epixeiro.gr.

Διάβασε ακόμα:

Κι Όμως Η Δέσμευση Των Εργαζομένων Σε Μια Επιχείρηση Μπορεί Να Γίνει Ευχάριστη Συνήθεια

Θετική Ψυχολογία Και Στο Γραφείο;

Ίσως σε ενδιαφέρει…

ΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑ//

Μάθε Πώς Η Άσκηση Σε Κάνει Καλύτερο Στη Δουλειά Σου

ΑΥΤΟΒΕΛΤΙΩΣΗ//

Τα 5 Καλά Της Μοναξιάς

ΑΥΤΟΒΕΛΤΙΩΣΗ//

Μάθε Γιατί Το Διάστημα Μετά Τη Δουλειά Και Μέχρι Να Κοιμηθείς Είναι Σημαντικό

Εγγραφή στο Thrive Newsletter

Thrive Global
Μην επιτρέπεις ποτέ το μέλλον να σε προβληματίζει. Θα το αντιμετωπίσεις, αν πρέπει, με τα ίδια όπλα της λογικής που σε εξοπλίζουν σήμερα εναντίον του παρόντος.

- Μαρκος Αυρηλιος

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει πως θα έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία ως επισκέπτης. Όροι Χρήσης