THRIVING BUSINESS//

Ευγενία Μελέα: «Το work life balance είναι πρωταρχικός στόχος που θέτουμε στους επικεφαλής της εταιρείας και τους εργαζομένους μας»

Η Head of HR Europe της Enel Green Power απαντά στις ερωτήσεις μας.

Μπορούμε να μιλάμε για ενσυναίσθηση στο επαγγελματικό περιβάλλον; Πόσο σημαντικό είναι να υπάρχει ένα κλίμα προσφοράς και αλληλεγγύης; Οι εργαζόμενοι προτιμούν να κάνει δράσεις εταιρικής κοινωνικής ευθύνης η εταιρεία ή να συμμετέχουν και οι ίδιοι σε αυτές; Μετατρέπουν οι δράσεις αυτές μία εταιρία σε “εργοδότη επιλογής” και βοηθούν την ίδια την εταιρεία να παραμένει σύγχρονη και ανθρώπινη; Θα μπορούσε αυτό να αποτελέσει ένα κλειδί για την αντιμετώπιση του φαινομένου της Μεγάλης Παραίτησης; Πόσο σημαντικό είναι για τους ανθρώπους της διοίκησης ανθρώπινων πόρων να φορούν και οι ίδιοι τη μάσκα οξυγόνου τους; Η Ευγενία Μελέα, Head of HR Europe της Enel Green Power απαντά στις ερωτήσεις μας.

Πιστεύετε ότι μπορούμε να μιλάμε για ενσυναίσθηση στο επαγγελματικό περιβάλλον; Πόσο σημαντικό είναι να υπάρχει ένα κλίμα προσφοράς και αλληλεγγύης;

Φυσικά και μπορούμε, είναι άλλωστε κάτι που μπορεί να αλλάξει σημαντικά το εργασιακό περιβάλλον. Ενσυναίσθηση στον εργασιακό χώρο σημαίνει να έχεις την ικανότητα να κατανοείς τις ανάγκες των άλλων και να γνωρίζεις τα συναισθήματα και τις σκέψεις τους. Έχουμε παρατηρήσει πως η ανάπτυξη της ενσυναίσθησης βελτιώνει τις ανθρώπινες σχέσεις, οδηγεί σε πιο αποτελεσματική επικοινωνία και έχει θετικά αποτελέσματα σε όλους τους τομείς. Η EGPH βάζει τον εργαζόμενο και την οικογένειά του στον πυρήνα της. Φροντίζει να τους ακούει και να προσαρμόζεται στις ανάγκες τους. Είναι πολύ σημαντικό να υπάρχει ένα κλίμα προσφοράς και αλληλεγγύης, γιατί αυτό δημιουργεί το αίσθημα εμπιστοσύνης μεταξύ των εργαζομένων, βοηθάει στην σύσφιξη των σχέσεων και ανοίγει δίαυλο επικοινωνίας μεταξύ των τμημάτων. Αδιαμφισβήτητα βοηθάει στην δημιουργία οικογενειακού κλίματος και ιδανικές συνθήκες για ποιοτική εργασιακή απόδοση. Είναι κάτι που ωφελεί από όποια πλευρά κι αν το δεις.

Κατά την άποψή σας, οι εργαζόμενοι προτιμούν να κάνει δράσεις ΕΚΕ η εταιρεία και απλά να τους ενημερώνει ή να συμμετέχουν και οι ίδιοι σε αυτές;

Συνολικά οι εργαζόμενοι μας είναι πολύ πρόθυμοι να συμμετέχουν στις δράσεις που οργανώνουμε. Για την ακρίβεια, δεν παίρνουν απλά μέρος σε αυτές, αλλά συχνά τις προτείνουν και οι ίδιοι. Έχουν πολύ δημιουργικές ιδέες κι αυτό αποδεικνύει στην πράξη ότι είναι κάτι που τους «γεμίζει». Προσπαθούμε, όσο μπορούμε, πέρα από τις δωρεές και χορηγίες μας, να οργανώνουμε πρωτοβουλίες που θα προσφέρουν στον εργαζόμενο γνώση, εμπειρία αλλά και μια αλλαγή στην καθημερινότητά του.

Συνεπώς, όταν διοργανώνονται δράσεις ΕΚΕ, σκοπός μας είναι οι υπάλληλοι να νοιώθουν περήφανοι και να τους δημιουργείται το συναίσθημα της προσφοράς. 

Σε ατομικό επίπεδο, πιστεύετε ότι η προσφορά μάς κάνει καλύτερους ανθρώπους και πιο αποδοτικούς;

Το να προσφέρεις σε τρίτους, σου δημιουργεί ένα αίσθημα ικανοποίησης και ευεξίας, το οποίο αδιαμφισβήτητα βοηθάει και στην συνολική σου διάθεση και αποδοτικότητα. Στους γρήγορους ρυθμούς της ζωής, είναι πολύ σημαντικό εν ώρα εργασίας η εταιρεία να προσφέρει τη δυνατότητα οι εργαζόμενοι να βοηθούν και συμμετέχουν σε δράσεις που προσφέρουν στην κοινωνία, στον συνάνθρωπό τους και στο περιβάλλον. Αυτό, εκτός από καλύτερους ανθρώπους, τους κάνει και καλύτερους εργαζομένους. Η εταιρική κοινωνική ευθύνη τούς δίνει τη δυνατότητα να αξιοποιήσουν τους εταιρικούς πόρους που έχουν στη διάθεσή τους για να κάνουν καλό.

Είναι πολύ σημαντικό να υπάρχει ένα κλίμα προσφοράς και αλληλεγγύης, γιατί αυτό δημιουργεί το αίσθημα εμπιστοσύνης μεταξύ των εργαζομένων, βοηθάει στην σύσφιξη των σχέσεων και ανοίγει δίαυλο επικοινωνίας μεταξύ των τμημάτων.

Μετατρέπουν οι δράσεις εταιρικής κοινωνικής ευθύνης μία εταιρία σε “εργοδότη επιλογής” και βοηθούν την ίδια την εταιρεία να παραμένει σύγχρονη και ανθρώπινη;

Σίγουρα, η εταιρική κοινωνική ευθύνη μπορεί να βοηθήσει τους ανθρώπους να δουν την εταιρεία ως μια θετική δύναμη στην κοινωνία και αυξάνει την δέσμευση των εργαζομένων σε αυτήν. Ο συνδυασμός καλών πρακτικών υπέρ του εργαζομένου και το αίσθημα του να δουλεύεις σε μια εταιρεία που προσφέρει συνεχώς στην κοινωνία και είναι αειφόρα, είναι πολύ καλό σημάδι ότι είσαι στην σωστή εταιρεία.

Τι πιστεύετε ότι σας κάνει να ξεχωρίζετε από αντίστοιχες εταιρείες και σας μετατρέπει σε employer of choice;

Το περιβάλλον της Enel αποτελείται από μια ομάδα που βασίζεται στην καλή συνεργασία, το οικογενειακό κλίμα, και την αποδοχή της διαφορετικότητας. Αυτό είναι η βάση για να αντιμετωπίζουμε τον κάθε εργαζόμενο ξεχωριστά, να είμαστε δίπλα του και να προάγουμε την επαγγελματική του εξέλιξη. Σε συνδυασμό με τις δράσεις μας και τη στάση που κρατάμε απέναντι στην κοινωνία, θεωρώ μας κάνει employerof choice. Σε συνάρτηση και με το ότι η εταιρεία είναι ηγέτης στον κλάδο της και πρωτοπόρος σε ό,τι κι αν κάνει, την καθιστά μια εξαιρετική επιλογή εργοδότη στην Ελλάδα.

Πιστεύετε ότι κάτι τέτοιο θα μπορούσε να αποτελέσει ένα κλειδί για την αντιμετώπιση του φαινομένου της Μεγάλης Παραίτησης;

Η πλειοψηφία των εργαζομένων μας είναι πολλά χρόνια μαζί μας. Εξελίσσονται εντός της εταιρείας είτε με εκπαιδεύσεις, είτε με διατμηματικές αλλαγές, είτε με προαγωγή. Αυτό μας κάνει να πούμε με σιγουριά ότι έχουμε ένα ελκυστικό περιβάλλον εργασίας, που σίγουρα βοηθάει στην αντιμετώπιση του παγκόσμιου φαινομένου της Μεγάλης Παραίτησης. Το τμήμα μας ενημερώνεται συνεχώς για τις νέες τάσεις στο HR και προσπαθεί να βρίσκει τρόπους να νοιώθουν ασφαλείς και χαρούμενοι οι εργαζόμενοι μας.

Το να προσφέρεις σε τρίτους, σου δημιουργεί ένα αίσθημα ικανοποίησης και ευεξίας, το οποίο αδιαμφισβήτητα βοηθάει και στην συνολική σου διάθεση και αποδοτικότητα.

Έρευνα της Deloitte για τους Gen Zs και τους Millennials αποκαλύπτει ότι οι δύο γενιές επιλέγουν την ισορροπία προσωπικής και επαγγελματικής ζωής σε σχέση με την καριέρα τους. Τι πιστεύετε για αυτό;

Το work life balance είναι ένας πρωταρχικός στόχος που θέτουμε στους επικεφαλής της εταιρείας μας αλλά και στους ίδιους τους εργαζόμενους. Ένας εργαζόμενος δεν μπορεί να είναι ευχαριστημένος και αποδοτικός, αν δεν είναι καλά στην προσωπική του ζωή. Γι’ αυτό το λόγο έχουμε θέσει κάποιες σχετικές πρακτικές όπως: Να μην γίνονται συναντήσεις τις Παρασκευές, το ωράριο εργασίας της Παρασκευής να είναι μέχρι τις 15.00, να μην στέλνονται email Σαββατοκύριακα και μετά τις 20.00, καθώς και να τηρείται η ώρα φαγητού που έχει οριστεί από τις 14.00 ως τις 15.00 (takeyourlunchbreak). 

Πολλές φορές φροντίζοντας τους άλλους, ξεχνάμε να φροντίζουμε τον εαυτό μας. Πόσο σημαντικό πιστεύετε ότι είναι για τους ανθρώπους της διοίκησης ανθρώπινων πόρων να φορούν και οι ίδιοι τη μάσκα οξυγόνου τους;

Πολλές φορές όντως ξεχνάμε τον εαυτό μας και επικεντρωνόμαστε στο να είναι καλά οι υπόλοιποι. Αλώστε, αυτή είναι η φύση της δουλείας μας. Όμως, αν δεν νιώθουν ευεξία και χαρά οι ίδιοι άνθρωποι που φροντίζουν τους υπαλλήλους, δεν μπορεί να βγει σωστό και υγιές αποτέλεσμα. 

Γι’ αυτό το λόγο, προσωπικά, φροντίζω η ομάδα μου να είναι ικανοποιημένη, να τους δίνεται ο απαιτούμενος χρόνο αποσυμφόρησης αλλά και να περνάμε χρόνο μεταξύ μας εκτός δουλείας, για σύσφιξη των σχέσεων και γέμισμα μπαταριών. Διατηρούμε καθημερινά ένα ανοιχτό κανάλι επικοινωνίας μεταξύ μας και φροντίζω να έχουν τον χώρο να αναδείξουν την δουλειά τους και να είναι ηγέτες σε αυτήν.

Ενσυναίσθηση στον εργασιακό χώρο σημαίνει να έχεις την ικανότητα να κατανοείς τις ανάγκες των άλλων και να γνωρίζεις τα συναισθήματα και τις σκέψεις τους.

Και μία τελευταία ερώτηση. Ποιος είναι ο δικός σας Thrive στόχος;

Κατά την άποψή μου, ο πιο σημαντικός Thrive στόχος είναι να είμαστε συνειδητοποιημένοι στο σήμερα για αυτό που κάνουμε και στο αύριο γι’ αυτό που θέλουμε να πέτυχουμε. Αναγνωρίζοντας τις κρυμμένες αξίες μας και τα μπορώ που ακόμη δεν έχουν βγει στην επιφάνεια, έχουμε την δυνατότητα να πετύχουμε τα όνειρά μας σε ένα μεγάλο ποσοστό. Σύμμαχός μας σ αυτή τη διαρκή προσπάθεια είναι ο ίδιος μας ο εαυτός. Εμείς καθορίζουμε τα επόμενα βήματα και γι αυτό πρέπει να είμαστε πλήρως συνειδητοποιημένοι!

Ίσως σε ενδιαφέρει…

THRIVING BUSINESS//

Μαριάννα Μπέση: «Για να ευημερήσει μία επιχείρηση πρέπει να διασφαλίσει την εργασιακή ευτυχία»

ΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑ//

Εταιρική Κοινωνική Ευθύνη: Μας αφορά όλους;

THRIVING BUSINESS//

Λήδα Φουρλή: «Η ευεξία κι η αποδοτικότητα είναι στο DNA του Ομίλου μας εδώ και 70 χρόνια»

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει πως θα έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία ως επισκέπτης. Όροι Χρήσης