THRIVING MIND//

Επαφή με τη φύση: Πώς και γιατί μειώνει το στρες

Το πράσινο “χάπι” που αποτελεί ασπίδα κατά του στρες και δε στοιχίζει τίποτα.


Στα επόμενα 3 λεπτά θα μάθεις:

-Πόσα λεπτά επαφής με τη φύση αρκούν για μείωση του στρες. 
-Τι πρέπει να αποφεύγεις κατά τη διάρκεια μιας “πράσινης” βόλτας, αν θες να πετύχεις αποφόρτιση από το στρες.


Είκοσι λεπτά τη μέρα σε επαφή με τη φύση αρκούν, για να μειώσουν τα επίπεδα του στρες της καθημερινότητας. Αυτό επιβεβαιώνει έρευνα. Μην ανησυχείς. Δε χρειάζεται να πάρεις τα βουνά ή να αναζητήσεις έναν παρθένο μακρινό προορισμό. Παρόλο που κι αυτό θα ήταν μια καλή ιδέα. Οι ειδικοί επιβεβαιώνουν ότι ακόμα και το πάρκο ή άλσος της γειτονιάς σου αρκούν για να φέρουν τις πολυπόθητες ευεργετικές επιπτώσεις. Μπορείς να κάνεις εκεί τη βόλτα σου με τα παιδιά σου ή το σκύλο σου ή ένα walking meeting σου με κάποιον συνεργάτη σου. 

Τα νέα δεδομένα αφορούν στη χρονική διάρκεια

H Dr. MaryCarol Hunter, καθηγήτρια στο University of Michigan και επικεφαλής της έρευνας που έχει δημοσιευθεί στο Neuroscience News, εξηγεί ότι αυτό που γνωρίζαμε μέχρι τώρα είναι ότι η επαφή με τη φύση έχει ηρεμιστική δράση στους ανθρώπους κι ότι μειώνει τα επίπεδα του στρες. 

Αυτό που μελετήθηκε πιο επισταμένα και διευκρινίστηκε στο πλαίσιο της συγκεκριμένης έρευνας είναι πόσος χρόνος παραμονής σε πράσινο περιβάλλον αρκεί για να εξασφαλιστούν οι θετικές επιπτώσεις. Οι επιστήμονες διαπίστωσαν ότι 20 με 30 λεπτά αρκούν για να μειωθούν τα επίπεδα της ορμόνης κορτιζόλης, η οποία σχετίζεται με το στρες. 

Τα αποτελέσματα μάλιστα ίσχυαν είτε τα άτομα ήταν σε κίνηση είτε απλά καθόντουσαν σε ένα παγκάκι στο πάρκο διαβάζοντας ένα βιβλίο, ακούγοντας μουσική ή ηρεμώντας όντας σε επαφή με τις σκέψεις τους. 

Τι να αποφύγεις στις πράσινες βόλτες σου, αν θες πραγματικά να χαλαρώσεις

Όπως εξηγεί η Dr. Hunter, αν στόχος κάποιου είναι να αποφορτιστεί από το στρες, θα πρέπει κατά τη διάρκεια της επαφής του με τη φύση να αποφύγει την αερόβια άσκηση. Φυσικά, υπάρχουν πολλοί που επιλέγουν ένα πάρκο για τη γυμναστική τους κι αυτό δεν είναι καθόλου κακό. Απλά σε αυτή την περίπτωση εξασφαλίζεται περισσότερο η ευεργετική για το σώμα τόνωση και αναζωογόνηση και λιγότερο η ψυχική ηρεμία. 

Αν στόχος σου επομένως είναι η μείωση του στρες, θα πρέπει να αποφύγεις να συνδυάσεις την επαφή με τη φύση με τη γυμναστική. Εκτός αν πρόκειται για ένα χαλαρό περπάτημα.

Ποια είναι η καλύτερη ώρα για μια πράσινη βόλτα;

Οποιαδήποτε ώρα σου επιτρέπει να έρθεις σε επαφή με το φυσικό φως. Το φως της ημέρας είναι γνωστό ότι βελτιώνει τη διάθεση, ενώ είναι σημαντικό στο οπτικό σου πεδίο να αντιλαμβάνεσαι το πράσινο χρώμα της φύσης, που είναι γνωστό ότι έχει ευεργετική και αποφορτιστική επίδραση στον εγκέφαλο. Πράγμα που δεν είναι εφικτό κατά τις βραδινές ώρες.

Αν θες επομένως λιγότερο στρες στη ζωή σου κι ένα πραγματικό διάλειμμα αποφόρτισης, φρόντισε να εντάξεις στην εβδομάδα σου περισσότερη επαφή με τη φύση κατά τη διάρκεια της ημέρας. 

Και πόσο συχνά;

Σύμφωνα με τις πρόσφατες συστάσεις των γιατρών στη Σκωτία οι βόλτες στη φύση συστήνονται για τη βελτίωση της κατάθλιψης, τη μείωση του άγχους και της υψηλής αρτηριακής πίεσης αλλά και για διάφορα άλλα προβλήματα 4 φορές την εβοδμάδα.

Εσύ, αυτό που χρειάζεται να θυμάσαι, ωστόσο, είναι ότι και η επαφή με τη φύση ακόμα και μια ή δυο φορές την εβδομάδα μπορεί να έχει ευεργετική επίδραση.

Διάβασε ακόμα:

 Οι Λόγοι Που Θα Σε Κάνουν Να Γίνεις Οπαδός Του «Έξω»

Κι Όμως Έχεις Στρες!

Ίσως σε ενδιαφέρει…

ΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑ//

5 Στρατηγικές Για Να Παραμείνεις Συγκεντρωμένος

ΕΥΕΞΙΑ//

«Nature pills»: Το καλύτερο φάρμακο κατά του άγχους είναι δωρεάν.

ΕΥΕΞΙΑ//

Έχεις στρες; Δοκίμασε το βελονισμό

Εγγραφή στο Thrive Newsletter

Thrive Global
Μην επιτρέπεις ποτέ το μέλλον να σε προβληματίζει. Θα το αντιμετωπίσεις, αν πρέπει, με τα ίδια όπλα της λογικής που σε εξοπλίζουν σήμερα εναντίον του παρόντος.

- Μαρκος Αυρηλιος

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει πως θα έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία ως επισκέπτης. Όροι Χρήσης