ΑΥΤΟΒΕΛΤΙΩΣΗ//

Ενσυναίσθηση: Ο τρόπος για να διαφωνείς εποικοδομητικά στη δουλειά

Τα λόγια σου παίζουν ρόλο, αλλά ο τρόπος που τα εκφράζεις είναι εξίσου σημαντικός.


Στα επόμενα 3 λεπτά θα μάθεις:

-Σε ποια περίπτωση να μην εκφράσεις τις σκέψεις σου.
-Πώς να μην γίνει η διαφωνία καυγάς.


Θυμήσου την τελευταία φορά που είχες μια διαφωνία με έναν συνάδελφο. Η αλληλεπίδραση παρέμεινε φιλική ή ανέβηκε η θερμοκρασια; Καταλήξατε σε μία αποδοτική λύση ή σε τέλμα; Αυτές οι ερωτήσεις περιγράφουν τη διαφορά μεταξύ μιας διαφωνίας και ενός καυγά-2 είδη αντιπαράθεσης που έχουν ριζικά διαφορετικά αποτελέσματα στον εργασιακό χώρο, σύμφωνα με τις έρευνες

Σε μια διαφωνία, οι ιδέες και οι απόψεις διαφοροποιούνται συνεχώς για να απαντήσουν στις απόψεις του άλλου ατόμου, σύμφωνα με την Kristin Behfar, Ph.D., καθηγήτρια στρατηγικής ηγετικότητας και ηθικής στο Army War College των ΗΠΑ. Αλλά “μόλις οι άνθρωποι αρχίσουν να υπερασπίζονται την άποψή τους, αντί να ακούν ο ένας τον άλλον για να πάρουν ιδέες,” τότε είναι που η διαφωνία μετατρέπεται σε καυγά. Κι ενώ οι διαφωνίες οδηγούν στην ανάπτυξη και στην επίλυση προβλημάτων, οι καυγάδες αυξάνουν το στρες και βλάπτουν την εμπιστοσύνη μεταξύ των συναδέλφων, απομακρύνοντας την επίλυση του ζητήματος. 

Αν παρατηρείς ότι η διαφωνία σου παίρνει αρνητική τροπή, δοκίμασε τις παρακάτω συμβουλές ενσυναίσθησης για να αποφύγεις έναν καυγά και να χτίσεις πιο βαθιές και πιο αποδοτικές συνδέσεις με τους συνεργάτες σου. 

Να είσαι άμεσος-αλλά μην το παρακάνεις με την ένταση 

Για να αποφύγεις η διαφωνία σου να εξελιχθεί σε έναν καυγά, σκέψου τη συναισθηματική σου ένταση. Η χαμηλή ένταση αποδεικνύεται από ηρεμία, ευελιξία και διαλλακτικότητα ως προς τις διαφορετικές απόψεις, κάτι που μπορεί να βοηθήσει ιδιαίτερα στη συγκέντρωση στις υπό συζήτηση ιδέες και στην επίλυσή τους, με τρόπο που λειτουργεί για όλα τα εμπλεκόμενα μέρη. Αν παρατηρείς ότι αισθάνεσαι έντονα, αρνητικά συναισθήματα, η Behfar προτείνει να ενημερώσεις τους συναδέλφους σου. Το να είσαι άμεσος μαζί τους θα τους κάνει να μην πάρουν προσωπικά τη συμπεριφορά σου. Ένα φίλτρο ενσυναίσθησης είναι σημαντικό, όχι μόνο για να προσέξεις τα λόγια σου εκείνη τη στιγμή, αλλά για να διατηρήσεις τις σχέσεις που χρειάζεσαι για να λάμπεις πραγματικά στη δουλειά. 

Λύσε το πρόβλημα βήμα-βήμα

Οι έντονοι καυγάδες μπορεί να πάρουν προσωπική διάσταση πολύ γρήγορα, οπότε ένας εύκολος τρόπος να αποκλιμακωθεί ο καυγάς είναι να υιοθετήσεις μία στάση επίλυσης του προβλήματος και να ενθαρρύνεις τους συναδέλφους σου να εστιάσουν στα προβλήματα, κι όχι στους ανθρώπους, υποστηρίζει η Behfar. Ο κατακερματισμός του προβλήματος σε μικρότερα κομμάτια και στόχους μπορεί να σε βοηθήσει να οδηγηθείς σε ένα παραγωγικό αποτέλεσμα, που όλοι μπορούν να στηρίξουν.

Κατάλαβε πότε πρέπει να αφήσεις τα πράγματα να ηρεμήσουν 

Η ενσυναίσθηση μπορεί να γίνει ευκολότερη με την εξάσκηση, αλλά η δουλειά της Behfar αποκαλύπτει μία αξιοπρόσεκτη κατάσταση, στην οποία είναι καλύτερο να κρατάς το στόμα σου κλειστό για λίγο και να βάλεις φρένο. Όταν η ένταση είναι ήδη υψηλή, το να πεις ακριβώς αυτό που σκέφτεσαι, ίσως πυροδοτήσει ακόμα περισσότερο την κατάσταση. Οπότε, προτείνει να κρατήσεις τις σκέψεις, όταν τα πράγματα είναι τεταμένα και να επιστρέψεις στη συζήτηση, αφού οι τόνοι έχουν πέσει και η κατάσταση έχει εξομαλυνθεί.

Διάβασε ακόμα:

Εκφοβισμός στη δουλειά; Πώς να τον αναγνωρίσεις και να τον αντιμετωπίσεις

Βελτίωσε τη μνήμη σου με μια εναλλακτική μέθοδο

Ίσως σε ενδιαφέρει…

ΑΥΤΟΒΕΛΤΙΩΣΗ//

Πώς Να Μειώσεις Τους Καβγάδες Στη Σχέση

ΑΥΤΟΒΕΛΤΙΩΣΗ//

Μάθε Ποια Είναι Η Κινητήρια Δύναμη Σου

ΑΥΤΟΒΕΛΤΙΩΣΗ//

Φρόντισε Τον Εαυτό Σου Και Δες Τις Σχέσεις Σου Να Ανθίζουν

Εγγραφή στο Thrive Newsletter

Thrive Global
Μην επιτρέπεις ποτέ το μέλλον να σε προβληματίζει. Θα το αντιμετωπίσεις, αν πρέπει, με τα ίδια όπλα της λογικής που σε εξοπλίζουν σήμερα εναντίον του παρόντος.

- Μαρκος Αυρηλιος

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει πως θα έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία ως επισκέπτης. Όροι Χρήσης