COVID-19//

Ασπασία Δημοπούλου: «Για να ευημερήσει μια επιχείρηση χρειάζεται την συνδρομή των εργασιακά ικανοποιημένων ανθρώπων της»

Η Human Resources Director της KPMG εξηγεί σε τι βαθμό ήταν έτοιμη η εταιρεία της για μία αλλαγή στον τρόπο λειτουργίας της.

Η πανδημία του κορονοϊού επηρέασε τον τρόπο λειτουργίας πολλών επιχειρήσεων. Σε τι βαθμό επηρέασε τη δική σας;     

Όπως απαιτήθηκε από όλες τις επιχειρήσεις στην Ελλάδα, αλλά και στον κόσμο, έπρεπε και εμείς να προσαρμοστούμε στα νέα δεδομένα άμεσα. Η ταχύτητα μάλιστα και η αμεσότητα ήταν απολύτως απαραίτητοι παράγοντες, για να συνεχίσουμε να εξυπηρετούμε τους πελάτες μας και τις ανάγκες τους και να διατηρήσουμε ταυτόχρονα την ασφάλεια και την υγεία του προσωπικού μας. 

Σε τι βαθμό ήταν έτοιμη η εταιρεία σας για κάτι τέτοιο; 

Εμείς, εκ της φύσεώς μας ως εταιρεία παροχής ελεγκτικών, φορολογικών και νομικών, και συμβουλευτικών υπηρεσιών, μπορούμε και λειτουργούμε άψογα, χωρίς να απαιτείται η φυσική παρουσία των ανθρώπων μας καθημερινά στα γραφεία μας. Γι’ αυτό και το προσωπικό μας είναι εφοδιασμένο από την πρώτη ημέρα εργασίας κοντά μας με τον απαραίτητο εξοπλισμό, ώστε να μπορεί να εργάζεται “remotely” στα γραφεία των πελατών μας.

Το γεγονός αυτό μας βοήθησε πολύ στην παρούσα συγκυρία, καθώς με την απαραίτητη επιπρόσθετη βοήθεια των ειδικών μας στην τεχνολογία, μπορέσαμε άμεσα, όλοι μας, να μετατρέψουμε τα σπίτια μας σε σταθμούς εργασίας. 

Σε τι βαθμό ήταν έτοιμη η Διεύθυνση Ανθρώπινου Δυναμικού;

Όπως σας ανέφερα και προηγουμένως, ο τρόπος λειτουργίας της εταιρείας μας και οι δομές μας είναι τέτοιες, ώστε η Διεύθυνση Προσωπικού να έχει προσαρμόσει και αυτή την λειτουργία της προς αυτή την κατεύθυνση. Άρα, στον βαθμό που αυτό ήταν μέρος της καθημερινότητάς μας, μπορούμε να πούμε ότι αποδειχθήκαμε έτοιμοι.

Όμως, ο βαθμός, η ένταση και η διάρκεια της απίστευτης αυτής κρίσης, ήταν μη αναμενόμενοι –ποιος άλλωστε μπορούσε να φανταστεί υγειονομική κρίση το 2020- και έτσι μένει να αποδείξουμε όπως όλοι, τις αντοχές μας ως τμήμα, έως το τέλος όλων αυτών.  

Αυτή η συγκυρία δοκιμάζει τα τμήματα ανθρωπίνου δυναμικού, όχι μόνο από απόψεως λειτουργίας, εξυπηρέτησης των ανθρώπων μας και συνέχειας των εργασιών, αλλά και από νομικής/εργασιακής απόψεως, έχοντας να λάβουμε υπ’ όψιν μας ένα σωρό νέα δεδομένα.

Πιστεύετε ότι αυξήθηκε το άγχος των υπαλλήλων σας; 

Έχω την αίσθηση πως έως σήμερα τουλάχιστον, όλοι μας στην KPMG αντιμετωπίζουμε με υπομονή και αισιοδοξία την δύσκολη αυτή συγκυρία. Επικοινωνούμε μεταξύ μας καθημερινά με όλα τα διαθέσιμα εργαλεία της τεχνολογίας και έτσι δεν νιώθουμε απομονωμένοι. Είναι σημαντικό να μπορείς όχι μόνο να μιλάς, αλλά να βλέπεις τον συνάδελφό σου! Η επικοινωνία μειώνει το άγχος! Παρόλα αυτά έχουμε προχωρήσει και σε ειδική συνεργασία με εξειδικευμένους επιστήμονες, έτσι ώστε οι άνθρωποί μας να έχουν 24/7 τηλεφωνική ψυχολογική υποστήριξη σε περίπτωση που νιώσουν την ανάγκη για κάτι τέτοιο.  

Σε τι βαθμό αυξήθηκε το δικό σας άγχος;

Προς το παρόν, διατηρώ την καλή μου διάθεση και παραμένω ψύχραιμη και αισιόδοξη, ελπίζοντας πως η επόμενη μέρα θα μας βρει υγιείς και έτοιμους να ξεκινήσουμε πάλι από το σημείο που σταματήσαμε. Αυτή η συγκυρία δοκιμάζει τα τμήματα ανθρωπίνου δυναμικού, όχι μόνο από απόψεως λειτουργίας, εξυπηρέτησης των ανθρώπων μας και συνέχειας των εργασιών, αλλά και από νομικής/εργασιακής απόψεως, έχοντας να λάβουμε υπ’ όψιν μας ένα σωρό νέα δεδομένα.

Νιώθετε ότι η πανδημία επέδρασε θετικά στην αναβάθμιση του ρόλου της Διεύθυνσης Ανθρώπινου Δυναμικού;

Δεν νιώθω κάτι τέτοιο, τουλάχιστον όχι με την τεχνική έννοια του όρου «αναβάθμιση». Σε τέτοιες δύσκολες για όλους μας στιγμές, το στοίχημα είναι ο καθένας μας, χρησιμοποιώντας την εξειδίκευσή του και τα μέσα που διαθέτει, να βοηθήσει και να συνδράμει προς την κατεύθυνση της ομαλής λειτουργίας της επιχείρησης και της εξυπηρέτησης των ανθρώπων της. Αυτή είναι η ουσιαστική συμβολή και του δικού μας ρόλου ως διεύθυνση ανθρώπινου δυναμικού.

Πιστεύετε ότι ο νέος τρόπος λειτουργίας – εργασίας εξ αποστάσεως – θα παραμείνει ή μετά το τέλος της πανδημίας θα επανέλθουμε στον προηγούμενο τρόπο εργασίας;

Όπως συμβαίνει με όλες τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουμε κατά καιρούς, ορισμένες από τις πρακτικές που θα δοκιμαστούν, ήρθαν για να μείνουν. Αυτό πιστεύω ότι θα γίνει και με την εξ αποστάσεως εργασία, η οποία, να σημειώσω, ότι σε πάρα πολλά μέρη του κόσμου και για πάρα πολλές επιχειρήσεις (και εμείς ανάμεσα σε αυτές) ήταν ήδη κομμάτι της εργασιακής πρακτικής. Το πιθανότερο ωστόσο, είναι να υπάρξει -όπου αυτό είναι εφικτό και ανάλογα με το αντικείμενο εργασίας- ένας συνδυασμός.

Επικοινωνούμε μεταξύ μας καθημερινά με όλα τα διαθέσιμα εργαλεία της τεχνολογίας και έτσι δεν νιώθουμε απομονωμένοι.

Θεωρείτε ότι απέκτησε μεγαλύτερη προτεραιότητα η μέριμνα για την ευεξία των εργαζομένων ως συνεπεία της πανδημίας;

Νομίζω πως προτεραιότητα για όλους υπήρξε πάντα η υγεία και η ευεξία των ανθρώπων μας. Η ιεράρχηση αυτή δεν χωρεί διαπραγμάτευση, καθώς η υγεία είναι το ύψιστο αγαθό. Αλλά και από επιχειρηματικής απόψεως, για να ευημερήσει και να αναπτυχθεί μια επιχείρηση χρειάζεται την συνδρομή των εργασιακά ικανοποιημένων ανθρώπων της. Η πανδημία αυτή, απλώς μας το έθεσε πιο εμφατικά.

Η εργασία εξ αποστάσεως πώς επηρέασε την επικοινωνία μεταξύ των μελών των ομάδων; Η εταιρεία σας διαθέτει εργαλεία ενδοεταιρικής επικοινωνίας; Πώς τα αξιοποιήσατε;

Αναφερόμενη και προηγουμένως στο θέμα της επικοινωνίας, νιώθω, και ως εργαζόμενος πως η απόσταση δεν επηρέασε στην εταιρεία μας την μεταξύ μας επικοινωνία. Όπως ήδη σας εξήγησα, από την μια η φύση της εταιρείας μας, η οποία έχει μάθει να λειτουργεί “remotely” και από την άλλη η εκμετάλλευση των δυνατοτήτων της σύγχρονης τεχνολογίας, μας δίνουν την δυνατότητα να εργαζόμαστε και να επικοινωνούμε όπως και πριν. Εργαλεία επικοινωνίας που έχουμε στην διάθεσή μας, μας επιτρέπουν να μιλήσουμε με πολλούς συναδέλφους μαζί, να τους δούμε, να ανταλλάξουμε σημειώσεις, παρουσιάσεις κ.λπ. ή ακόμη να κάνουμε και εκπαιδεύσεις.

Κατά την άποψή σας, η ενσυναίσθηση απέκτησε μεγαλύτερη σημασία τώρα;

Η ενσυναίσθηση, έχει πάντα ιδιαίτερη αξία για τις διοικητικές δομές μιας επιχείρησης, καθώς κατανοώντας την θέση και τις συμπεριφορές των ανθρώπων, γνωρίζεις και τους τρόπους διαχείρισης και την ποιότητα των αποφάσεων που πρέπει να πάρεις. Νομίζω, πως κανείς δεν μπορεί να δρα και να συμπεριφέρεται με τρόπο ανεξάρτητο από αυτόν που απαιτεί το κάθε περιβάλλον. Η δεδομένη συγκυρία, απλώς υπογραμμίζει με μεγαλύτερη ένταση την ανάγκη ευαισθητοποίησης προς αυτήν την κατεύθυνση.

Τί είδους μέτρα πήρε η εταιρεία σας για την υποστήριξη των εργαζομένων σας;

Από τις πρώτες κιόλας ημέρες που άρχισε να απασχολεί την ελληνική κοινωνία η εξάπλωση της πανδημίας, με συχνές ενημερώσεις προς όλους τους εργαζομένους μας, καλύψαμε τις ανησυχίες τους και δώσαμε απαντήσεις σε θέματα της καθημερινότητάς τους. Αντιμετωπίσαμε έτσι, άμεσα και σε συνεργασία με τον ιατρό εργασίας, τα θέματα υγιεινής των χώρων εργασίας, με τα απαιτούμενα και ενδεδειγμένα προϊόντα καθαριότητας και απολύμανσης, αλλά και με την αύξηση των ωρών εργασίας του προσωπικού καθαριότητας. Την ίδια στιγμή προμηθεύσαμε όλους τους χώρους εργασίας με ειδικά απολυμαντικά χεριών. Περαιτέρω, αποφασίσαμε να διακόψουμε τα επαγγελματικά ταξίδια και συμβουλεύσαμε τους ανθρώπους μας να απέχουν από τα ιδιωτικά τους. Στην περίπτωση μάλιστα του ιδιωτικού ταξιδιού στο εξωτερικό, υιοθετήσαμε άμεσα την τήρηση του 14ήμερου αυτοπεριορισμού. 

Ταυτοχρόνως, ακυρώσαμε όλες τις προγραμματισμένες εκδηλώσεις, συνέδρια και εκπαιδεύσεις, έτσι ώστε να αποφεύγεται η συγκέντρωση μεγάλου αριθμού ατόμων την ίδια στιγμή. Παράλληλα, δώσαμε την δυνατότητα στο σύνολο σχεδόν του προσωπικού μας να μπορεί να εργάζεται από το σπίτι, προσφέροντας της ίδιας ποιότητας υπηρεσίες στους πελάτες μας, χωρίς να χρειάζεται να προσέρχεται στα γραφεία μας. 

Τέλος και για να μπορούν οι άνθρωποί μας να αντιμετωπίσουν το τυχόν άγχος ή τις όποιες δυσκολίες που ενδέχεται να προκύψουν σε επαγγελματικό ή και σε προσωπικό/οικογενειακό επίπεδο, θέσαμε στην διάθεσή τους εικοσιτετράωρη τηλεφωνική γραμμή ψυχολογικής υποστήριξης, την οποία μπορούν να χρησιμοποιήσουν οι ίδιοι ή και οι οικείοι τους, όλες τις ημέρες της εβδομάδας.

Πιστεύετε ότι έχετε περιθώρια να λάβετε κι άλλα μέτρα για την υποστήριξη των εργαζομένων σας στις δύσκολες αυτές συνθήκες;

Εκτιμώντας συνεχώς την κατάσταση, όπως άλλωστε γίνεται και σε εθνικό επίπεδο, βρισκόμαστε σε καθημερινή επικοινωνία με όλους τους τομείς διοίκησης της εταιρείας μας, όπως επίσης και σε συνεχή επαφή με το προσωπικό μας, ώστε να αποτιμούμε τα υφιστάμενα μέτρα και να εξετάζουμε τις εναλλακτικές. Με τον ίδιο τρόπο άλλωστε και συνεκτιμώντας πάντα όλα τα δεδομένα, ατενίζουμε την επόμενη μέρα.

Η Ασπασία Δημοπούλου διαθέτει πάνω από είκοσι έξι χρόνια εμπειρίας στο χώρο της Διοίκησης Ανθρώπινου Δυναμικού. Εργάζεται στην KPMG περισσότερα από είκοσι χρόνια και ο ρόλος της περιλαμβάνει τις αρμοδιότητες της στελέχωσης, της αξιολόγησης της απόδοσης, της εκπαίδευσης και γενικότερα της διαχείρισης του δυναμικού της εταιρείας. Διαθέτει πτυχίο Νομικής, της Νομικής Σχολής του Δημοκρίτειου Πανεπιστημίου Θράκης, Μεταπτυχιακό κύκλο σπουδών στον Τομέα Διεθνών και Ευρωπαϊκών Σπουδών του Τμήματος Πολιτικών Επιστημών του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και είναι μέλος του Δικηγορικού Συλλόγου Αθηνών.

Διάβασε ακόμα:

Ανάλια Κόκκορη: «Όταν οι άνθρωποι ευημερούν, ευημερεί και η επιχείρηση στην οποία εργάζονται»

Ο δεκάλογος του Manager στην εργασία από το σπίτι

Ίσως σε ενδιαφέρει…

bty
COVID-19//

Ιωσήφ Ερρέρα: «Προβήκαμε σε άμεσες κινήσεις που στόχο είχαν τόσο να αυξήσουν την ασφάλεια των συναδέλφων και των πελατών μας»

COVID-19//

Ρόζα Ταπίνη: «Κύριο μέλημά μας είναι οι άνθρωποί μας να είναι καλά, υγιείς και ασφαλείς»

ΕΥΕΞΙΑ//

Ποιες Είναι Οι 3 Κύριες Πηγές Άγχους Στο Χώρο Εργασίας

Εγγραφή στο Thrive Newsletter

Thrive Global
Μην επιτρέπεις ποτέ το μέλλον να σε προβληματίζει. Θα το αντιμετωπίσεις, αν πρέπει, με τα ίδια όπλα της λογικής που σε εξοπλίζουν σήμερα εναντίον του παρόντος.

- Μαρκος Αυρηλιος

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει πως θα έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία ως επισκέπτης. Όροι Χρήσης