COVID-19//

8 συνήθειες των πολύ παραγωγικών ανθρώπων που δουλεύουν από το σπίτι

Πώς να συνεχίσεις να είσαι εξίσου παραγωγικός - ακόμα κι όταν εργάζεσαι από το σπίτι.


Στα επόμενα 3 λεπτά θα μάθεις:

-Γιατί το πρωινό ξύπνημα είναι καλή ιδεά.
-Πώς να διαχωρίσεις επαγγελματική και προσωπική ζωή.


Αν δουλεύεις ήδη πολλά χρόνια εξ αποστάσεως σίγουρα αυτό που θα έχεις μάθει είναι ότι η τηλεργασία απαιτεί προγραμματισμό.

Η εργασία από το σπίτι είναι φανταστική… μέχρι ο γείτονάς σου να αρχίσει να κάνει ανακαίνιση στο σπίτι του. Η διαχείριση του χρόνου σου μπορεί να είναι υπερβολικά δύσκολη, αν δεν σχεδιάζεις τη μέρα σου νωρίτερα. 

Ο Leonardo Da Vinci κάποτε είπε: “Αφού είσαι μόνος σου, καθορίζεις εσύ το χρόνο σου.” Όταν δουλεύεις εξ αποστάσεως, είναι πιο πιθανό να προσπαθείς να καταπολεμήσεις την αναβλητικότητα και τους περισπασμούς. Αν παρασυρθείς από τους περισπασμούς σου, μπορείς να καταλήξεις να αφιερώνεις τον παραγωγικό σου χρόνο για να απαλλαγείς από την ενοχή, που οφείλεται σε αυτούς.

Με την άφιξη του COVID-19, πολλοί άνθρωποι ξαφνικά εργάζονται εξ αποστάσεως και συχνά σε στενή σχέση με μικρά παιδιά, συντρόφους και οικογένεια. Οπότε, πώς μπορείς να διατηρήσεις τη συγκέντρωσή σου ανεξάρτητα από το περιβάλλον σου; 

Ξεκίνα να δουλεύεις όσο πιο νωρίς γίνεται

Το πρωινό ξύπνημα είναι μια συνήθεια που μοιράζονται πολλοί επιτυχημένοι άνθρωποι. Σε μια δημοσκόπηση 20 στελεχών, το 90% ανέφερε ότι ξυπνούσε πριν τις 6 τις καθημερινές. Αυτό βγάζει νόημα από άποψη παραγωγικότητας – θα έχεις λιγότερους περισπασμούς και ένα ήρεμο περιβάλλον για να συγκεντρωθείς. 

Είτε το πιστεύεις, είτε όχι, ένας τρόπος για να δουλεύεις από το σπίτι αποτελεσματικά είναι να ξεκινήσεις με τα καθήκοντα στη λίστα σου, μόλις ξυπνήσεις. Το να αρχίσεις με τα καθήκοντά σου το πρωί, πριν η οικογένεια σου ξυπνήσει, είναι το κλειδί για να κάνεις πραγματική πρόοδο. Επίσης, σύμφωνα με μία έρευνα, το πρωινό ξύπνημα μπορεί να σε κάνει χαρούμενο. Μερικά στοιχεία υποδεικνύουν ότι η έκθεση στο πρωινό φως βελτιώνει τα συμπτώματα κατάθλιψης. 

Αφιέρωσε τα πρωινά στα πιο σημαντικά καθήκοντα

Ξεκίνα με τα πιο σημαντικά καθήκοντά σου με το που ξυπνήσεις το πρωί – μη σχεδιάζεις άλλο και ξεκίνα να δουλεύεις πραγματικά, όταν είσαι πιο ενεργός. Μην σπαταλάς όλη την πνευματική διαύγεια και ενέργεια στον προγραμματισμό για τις επόμενες 8 ώρες. Αν είσαι πρωινός τύπος, μπορείς να κάνεις πολλά τις πρώτες πρωινές ώρες, αρκεί να εστιάσεις στα σημαντικά καθήκοντα της ημέρας. 

Αν δεν είσαι πρωινός τύπος, δούλεψε όταν είσαι πιο παραγωγικός 

Όταν δουλεύεις εξ αποστάσεως, είναι σημαντικό να αναγνωρίζεις πότε είσαι πιο συγκεντρωμένος και ενεργητικός και να οργανώσεις τη δουλειά σου γύρω από αυτές τις ώρες. Η ενέργεια είναι ο πιο σημαντικός παράγοντας για να δουλεύουμε καλύτερα, όπου κι αν είμαστε. 

Για παράδειγμα, αν είσαι πρωινός τύπος και έχεις καλύτερη πνευματική διαύγεια, δημιουργικότητα και αποδοτικότητα από τις 9 έως τις 12 π.μ, αξιοποίησε αυτήν την ενέργεια για να ολοκληρώσεις τα καθήκοντά σου τότε. 

Αν είσαι βραδινός τύπος και χρειάζεσαι μερικές ώρες πριν ξεκινήσεις τη μέρα σου, αξιοποίησε τις απογευματινές και βραδινές ώρες. Αν είσαι αποδοτικός από τις 3 έως τις 11 μ.μ, οργάνωσε τη δουλειά σου αναλόγως και κάνε αυτές τις ώρες να αποδώσουν.

Το νόημα είναι ότι μπορείς να αυξήσεις την ενέργειά σου ακολουθώντας το σώμα σου, κι όχι πολεμώντας το και αναγκάζοντάς το να ταιριάξει με το ρολόι κάποιου άλλου, αντί για το δικό σου. Είναι καλύτερα να συγκεντρώνεις την ενέργειά σου σε ένα συγκεκριμένο χρονικό πλαίσιο, αντί να την κατανέμεις σε τυχαία χρονικά τμήματα. Για να επωφεληθείς στο έπακρο από τις πιο παραγωγικές σου ώρες, άφησε τα πιο δύσκολα καθήκοντα για όταν θα είσαι στην κατάλληλη πνευματική κατάσταση για αυτά.

Προετοιμάσου για ένα επιτυχημένο πρωινό εκ των προτέρων 

Ο σχεδιασμός της μέρας σου το προηγούμενο βράδυ θα σε βοηθήσει να μην σπαταλήσεις ώρες το πρωί και θα περιορίσει το στρες σου. Οι πρώτες σιωπηλές ώρες της ημέρας μπορεί να είναι η ιδανική ώρα για να εστιάσεις στην ουσιαστική δουλειά, χωρίς να σε διακόπτουν. Δοκίμασέ το απόψε. Αν είσαι ευχαριστημένος με τα αποτελέσματα, προσπάθησε να το τηρήσεις για μια εβδομάδα. Μετά από μια εβδομάδα, θα μπορείς να αποφασίσεις αν θες να προσθέσεις το βραδινό προγραμματισμό στη ζωή σου.

Είναι καλύτερα να συγκεντρώνεις την ενέργειά σου σε ένα συγκεκριμένο χρονικό πλαίσιο, αντί να την κατανέμεις σε τυχαία χρονικά τμήματα.

Δόμησε τη μέρα σου ως συνήθως

Όταν δουλεύεις από το σπίτι – διαχειρίζεσαι σχεδόν τα πάντα – το ημερολόγιο, τα project, τα καθήκοντα και τα διαλείμματα. Χωρίς μια σωστή δομή, μπορείς γρήγορα να χάσεις τη συγκέντρωσή σου να και να οδηγηθείς στο burnout.

Για να τηρήσεις το πρόγραμμά σου, χώρισε αυτά που θα κάνεις και πότε στη διάρκεια της ημέρας. Χρησιμοποίησε ένα ψηφιακό ημερολόγιο για να δημιουργήσεις προσωπικά event και υπενθυμίσεις που θα σου λένε πότε να ξεκινήσεις νέα καθήκοντα. Αν τα πρωινά είναι για γράψιμο στο γραφείο, ακολούθησε το ίδιο πρόγραμμα και στο σπίτι. 

“Προσπάθησε να διατηρήσεις κάποια ομοιότητα με την συνηθισμένη σου ρουτίνα,” αναφέρει ο Eric Lam, ένας ρεπόρτερ για το Bloomberg. “Δώσε στον εαυτό σου λίγο χρόνο πριν ξυπνήσεις, πιες έναν καφέ, πάρε πρωινό. Ειδικά αυτοί που δεν είναι πρωινοί τύποι.” 

Θα μπορούσες, επίσης, να ντυθείς και να υπενθυμίσεις στον εαυτό σου ότι είσαι σε διάθεση εργασίας. Αυτό σημαίνει άνετα ρούχα δουλειάς – όχι πυτζάμες. “Με κάνει να νιώθω ξύπνια, φρέσκια, αποτελεσματική και λιγότερο νωχελική,” υποστηρίζει η Kristine Servando, υποδιευθύντρια του διαδικτυακού Bloomberg Asia. “Είναι μέρος του πνευματικού τρικ για να οριοθετήσεις την επαγγελματική από την υπόλοιπη ζωή σου.” 

Και θυμήσου να κάνεις διαλείμματα, να ανανεώνεσαι και να ανακτάς τις δυνάμεις σου. Όταν ζεις σε ένα γραφείο, είναι εύκολο να δουλεύεις περισσότερο. Αποσυνδέσου όταν πρέπει και αντιστάσου στην παρόρμηση να επιστρέψεις στον υπολογιστή μετά το βραδινό φαγητό. 

Διαχώρισε τις ζώνες εργασίας από τις ζώνες χαλάρωσης 

Όταν δουλεύεις εξ αποστάσεως, είναι εύκολο να κουλουριαστείς στο κρεβάτι με το laptop και να προσποιηθείς ότι δουλεύεις. 

Για να αυξήσεις την αποτελεσματικότητά σου, δημιούργησε έναν ξεχωριστό χώρο για τη δουλειά. Αυτό θα προετοιμάσει τον εγκέφαλό σου για αυξημένη αποδοτικότητα – ο εγκέφαλός σου θα προγραμματιστεί να αντιμετωπίζει το γραφείο ως τον χώρο όπου η δουλειά πραγματοποιείται. 

Απομάκρυνε τους θορύβους για μεγαλύτερη συγκέντρωση 

Το πιο κοντινό σε μαγεία, όταν δουλεύεις εξ αποστάσεως είναι η τεχνολογία εξάλειψης ήχου. Η τηλεργασία μπορεί να σε εκθέσει σε ήχους που γίνονται ενοχλητικοί ή ανυπόφοροι με το πέρασμα του χρόνου: η κίνηση και οι ήχοι του δρόμου που μπαίνουν από τα παράθυρα, το τικ τακ του ρολογιού. Αν έχεις παιδιά, πιθανότατα θα παίζουν κοντά στο χώρο εργασίας σου. 

Τα ακουστικά εξάλειψης ήχου είναι τέλεια για την απομάκρυνση τέτοιων ήχων, σχεδόν εντελώς. Μπορούν επίσης να περιορίσουν το θόρυβο, αν βρίσκεσαι σε ένα χώρο στον οποίο δουλεύουν και άλλοι άνθρωποι. 

Σε συνδυασμό με μουσική, δουλεύουν ακόμα καλύτερα. Η απουσία άλλου ήχου βελτιώνει τη μουσική και μπορείς να δουλέψεις χωρίς περισπασμούς. 

Συνέχισε να κοινωνικοποιείσαι 

Η σύνδεση με άλλους ανθρώπους είναι πιο αναγκαία από ποτέ για να παραμείνεις υγιής, αποδοτικός, χαρούμενος και λογικός. Μπορείς να κάνεις εικονικά meeting, να τηλεφωνήσεις σε κάποιον ή να στείλεις ένα μήνυμα σε ένα φίλο. 

“Αν είσαι το είδος ανθρώπου που θα του λείψουν οι συνάδελφοί του όσο δουλεύεις από το σπίτι, δημιούργησε ευκαιρίες για κοινωνικοποίηση μέσα στη μέρα σου,” υποστηρίζει η Karen Eyre-White, coach αποδοτικότητας και ιδρύτρια του GoDo, η οποία προτείνει να τηλεφωνείς στους συναδέλφους σου, αντί να χρησιμοποιείς mail ή το Slack. 

Η σύγχρονη τεχνολογία έχει κάνει πολύ εύκολη την επικοινωνία μας. Χρησιμοποίησε εργαλεία, όπως το Skype, το Zoom, το Microsoft Teams, το Google Hangouts, το WhatsApp, το Facebook Workplace και το Trello για να διατηρήσεις την επαφή με φίλους και συναδέλφους στη δουλειά. Η θετική κοινωνική υποστήριξη μπορεί να βελτιώσει την ανθεκτικότητά μας, όταν βιώνουμε στρες. 

Η τηλεργασία μπορεί να είναι δύσκολη υπόθεση για πολλούς ανθρώπους. Το πώς επιλέγεις να αντιμετωπίσεις αυτήν την πρόκληση δεν θα καθορίσει μόνο την αποδοτικότητά σου – θα καθορίσει την ψυχική σου υγεία, ακόμα και την ευτυχία σου.

Διάβασε ακόμα:

Ο Thrive οδηγός για να δουλεύεις από το σπίτι

Πώς να δουλέψεις από το σπίτι με το σύντροφό σου χωρίς να διακινδυνέψεις τη συγκέντρωσή σου και τη σχέση σου

Ίσως σε ενδιαφέρει…

COVID-19//

Πώς να δουλέψεις από το σπίτι με το σύντροφό σου χωρίς να διακινδυνέψεις τη συγκέντρωσή σου και τη σχέση σου

ΕΥΕΞΙΑ//

Μικρά Βήματα Για Να Εξασφαλίσεις Την Ευεξία Σε Κάθε Τομέα Της Ζωής Σου

COVID-19//

7 τρόποι για να φροντίσεις τη σχέση σου στην περίοδο της πανδημίας

Εγγραφή στο Thrive Newsletter

Thrive Global
Μην επιτρέπεις ποτέ το μέλλον να σε προβληματίζει. Θα το αντιμετωπίσεις, αν πρέπει, με τα ίδια όπλα της λογικής που σε εξοπλίζουν σήμερα εναντίον του παρόντος.

- Μαρκος Αυρηλιος

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει πως θα έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία ως επισκέπτης. Όροι Χρήσης