ΑΥΤΟΒΕΛΤΙΩΣΗ//

7 Θεραπευτικές Ασκήσεις Μέσω Της Γραφής

Πώς και γιατί πρέπει να πάρεις χαρτί και μολύβι.


Στα επόμενα 3 λεπτά θα μάθεις:

– Πώς το γράψιμο θα σε βοηθήσει να σε καταλάβεις καλύτερα.
– Γιατί είναι τόσο σημαντικό να καταγράφεις τα συναισθήματά σου.


Γνωρίζεις ότι η αποτύπωση και η έκφραση των συναισθημάτων μας μέσα από τον γραπτό λόγο, καθώς και η ίδια η διαδικασία της γραφής, αποτελούν μία μοναδική εμπειρία που σε φέρνει αντιμέτωπο τόσο με εμπειρίες του παρελθόντος, όσο και με την γνώση του εαυτού σου στο τώρα; Η γραφή είναι ένα πολύτιμο όπλο που μπορεί να σε βοηθήσει να φέρεις στην επιφάνεια τις πιο βαθιές σου σκέψεις και να μάθεις για εσένα σημαντικά πράγματα από αυτόν που σε γνωρίζει καλύτερα: τον εαυτό σου!

Έρευνες έχουν αποδείξει πως μέσω της καταγραφής των σκέψεων ή των συναισθημάτων σου μπορείς να μειώσεις τα επίπεδα του στρες, να αυξήσεις την αυτοεκτίμησή σου, να δημιουργήσεις ένα πιο ασφαλές σύστημα επικοινωνίας με τους γύρω σου και να καταπολεμήσεις έντονα συμπτώματα κατάθλιψης. Μήπως ήρθε η ώρα να πιάσεις και εσύ μολύβι και χαρτί και να το δοκιμάσεις;

Δες παρακάτω κάποιες ασκήσεις που θα μπορούσες να χρησιμοποιήσεις για να ανακαλύψεις τα σωματικά και ψυχικά οφέλη της γραφής.

Άσκηση #1: Σκέψου ένα ιδανικό μέρος που σε κάνει να νιώθεις ηρεμία

Στη συνέχεια άρχισε να καταγράφεις αναλυτικά πώς θα ήταν αυτό το μέρος. Τι βλέπεις σε αυτό το μέρος, τι ακούς, τι μυρίζεις, πώς σε κάνει να αισθάνεσαι. Αφού τα γράψεις όλα αυτά, κλείσε τα μάτια σου και οραματίσου ότι βρίσκεσαι εκεί. Χρησιμοποίησε την οπτικοποίηση αυτού του μέρους όταν θα υπάρχουν μέρες που νιώθεις στρες ή πίεση. Θα έχεις ήδη χτίσει μία δική σου προσωπική όαση ασφάλειας.

Άσκηση #2: Δημιούργησε θετική σχέση με το φαγητό

Το φαγητό και ο τρόπος που συνδέεσαι με αυτό αποκαλύπτει πολλά στοιχεία του συναισθηματικού σου κόσμου. Προσπάθησε να καταγράψεις τι ρόλο παίζει το φαγητό στη ζωή σου. Πόσο συχνά τρως και ποια συναισθήματα σε οδηγούν στο να καταναλώσεις περισσότερη ποσότητα; Ποιες είναι οι πραγματικές διατροφικές ανάγκες του σώματος σου; Αν απαντήσεις σε αυτά τα ερωτήματα, θα κατανοήσεις σημαντικές λεπτομέρειες για την διατροφική σου συμπεριφορά.

Άσκηση #3: Φτιάξε μία λίστα ευγνωμοσύνης

Συμπλήρωσε αυτή τη λίστα με πέντε πράγματα, για τα οποία αισθάνεσαι ευγνώμων. Μπορεί να αφορούν ανθρώπους που έχεις στη ζωή σου ως υποστηρικτικά συστήματα, καταστάσεις που έχεις ζήσει, εμπειρίες που έχεις συλλέξει, μέρη που έχεις επισκεφτεί. Η λίστα ευγνωμοσύνης είναι μοναδική για τον καθένα, άρα και για εσένα.

Άσκηση #4: Συνδέσου με τα πρόσωπα που αγαπάς

Γράψε ένα γράμμα αγάπης προς τους πολύτιμους ανθρώπους σου, προς αυτούς στους οποίους ίσως να μην έχεις καταφέρει να εκφράσεις όλα αυτά που αισθάνεσαι. Αν θέλεις αυτό το γράμμα μπορεί να περιλαμβάνει και αρνητικά συναισθήματα όπως πίεση, απογοήτευση, θυμό. Ακόμα και αν δεν καταφέρεις να δώσεις αυτό το γράμμα στο πρόσωπο για το οποίο το έγραψες, η διαδικασία και μόνο θα σε λυτρώσει από συναισθήματα που κουβαλάς χρόνια μέσα σου.

Άσκηση #5: Γνώρισε τον συναισθηματικό σου κόσμο

Κατάγραψε τα συναισθήματά σου τη δεδομένη στιγμή. Έπειτα εντόπισε ποιες σκέψεις ή πράξεις σου σε οδήγησαν στο να αισθάνεσαι έτσι. Μην ξεχνάς πως αυτό που σκέφτεσαι ή πράττεις, έχει άμεση σύνδεση με αυτό που νιώθεις. Εντόπισε ποιες σκέψεις σου είναι δυσλειτουργικές που σου επιφέρουν και τα πιο επώδυνα συναισθήματα. Κατάγραψε τρόπους, με τους οποίους θα μπορούσες να εξουδετερώσεις αυτές τις σκέψεις. Τέλος, ανακάλυψε ποιες σκέψεις μέσα στην ημέρα σε κάνουν να αισθάνεσαι πιο όμορφα. Η επίγνωση των βαθύτερων σκέψεων σου είναι πολλές φορές και το κλειδί για τα συναισθήματα που θέλεις να βιώνεις.

Άσκηση #6: Δώσε χώρο σε στιγμές χαράς

Κατάγραψε τρεις δραστηριότητες που σε πλημμυρίζουν με χαρά. Πότε ήταν η τελευταία φορά που ακολούθησες μία από αυτές τις δραστηριότητες; Πόσο συχνά τις επιλέγεις στην καθημερινότητά σου; Φτιάξε ένα εβδομαδιαίο ή μηνιαίο πλάνο και σιγουρέψου πως έχεις συμπεριλάβει τουλάχιστον μία από αυτές τις δραστηριότητες στη ζωή σου. Τα πράγματα που σου δίνουν χαρά, οφείλεις να μην τα θεωρείς δεδομένα.

Άσκηση #7: Εστίασε στο ποιος πραγματικά είσαι

Δημιούργησε δύο λίστες. Η μία λίστα θα αφορά στις δυνάμεις σου και η άλλη στις προσωπικές σου αξίες. Αφού συμπληρώσεις και τις δύο λίστες, αναλογίσου ποιες δυνάμεις χρειάζεσαι τη δεδομένη στιγμή στη ζωή σου. Μήπως χρειάστηκε να προδώσεις κάποια από τις προσωπικές σου αξίες τώρα ή στο παρελθόν, κάτι το οποίο μπορεί να σε οδήγησε σε εσωτερική σύγκρουση; Τέλος, υπάρχουν πράγματα που οφείλεις να μειώσεις ή να αυξήσεις στην καθημερινότητα σου για να σε οδηγούν σε αρμονία με το αξιακό σου σύστημα; Γνωρίζοντας τις αξίες σου, γνωρίζεις καλύτερα το ποιος πραγματικά είσαι.

‘Έρευνες έχουν αποδείξει πως μέσω της καταγραφής των σκέψεων ή των συναισθημάτων σου μπορείς να μειώσεις τα επίπεδα του στρες, να αυξήσεις την αυτοεκτίμησή σου, να δημιουργήσεις ένα πιο ασφαλές σύστημα επικοινωνίας με τους γύρω σου και να καταπολεμήσεις έντονα συμπτώματα κατάθλιψης.

Διάβασε ακόμα:

Οι 20 Ερωτήσεις Που Πρέπει Να Κάνεις Στον Εαυτό Σου Πριν Πάρεις Μια Σοβαρή Απόφαση

Ανακάλυψε Τη Δύναμη Των Ερωτήσεων

Ίσως σε ενδιαφέρει…

FUEL YOURSELF EVERYDAY//

Θέλεις Να Επιβιώνεις ‘Η Να Ευημερείς;

ΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑ//

8 Τρόποι Για Να Μην Χάσεις Το Κίνητρο Για Τη Δουλειά Σου

ΑΥΤΟΒΕΛΤΙΩΣΗ//

Τα 5 Καλά Της Μοναξιάς

Εγγραφή στο Thrive Newsletter

Thrive Global
Μην επιτρέπεις ποτέ το μέλλον να σε προβληματίζει. Θα το αντιμετωπίσεις, αν πρέπει, με τα ίδια όπλα της λογικής που σε εξοπλίζουν σήμερα εναντίον του παρόντος.

- Μαρκος Αυρηλιος

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει πως θα έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία ως επισκέπτης. Όροι Χρήσης