ΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑ//

7 Επαγγελματικές Συνήθειες Που Πρέπει Να Αποκτήσεις Μέχρι τα 30

Μάθε πώς διαφέρει η δεκαετία των 20 από την δεκαετία των 30 επαγγελματικά.


Στα επόμενα 3 λεπτά θα μάθεις

-Γιατί πρέπει να είσαι ευθύς στις συνομιλίες σου.
-Πώς ο ύπνος σε θωρακίζει πνευματικά.


Οι περισσότεροι άνθρωποι, που διανύουν τη δεκαετία των 20, χρειάζεται αρχικά να ξεκαθαρίσουν ποιοι είναι επαγγελματικά, να πάρουν ρίσκα, να κάνουν λάθη και να υπομείνουν όλη τη σύγχυση που ενέχει το να είσαι πρωτάρης σε έναν χώρο εργασίας. Αντίθετα, η δεκαετία των 30 είναι η στιγμή για να απαιτήσεις πράγματα και να αποκτήσεις εργασιακή ασφάλεια. “Συνήθως, η δεκαετία των 30 χαρακτηρίζεται από μεγαλύτερη εργασιακή σταθερότητα, ενώ η δεκαετία των 20 απαιτεί ξεκαθάρισμα της κατάστασης και διερεύνηση των επιλογών”, υποστηρίζει η Rebecca Greenbaum, Ph.D., καθηγήτρια στο Rutgers University School of Management and Labor Relations. 

Φυσικά, δεν υπάρχει κάποιος μαγικός διακόπτης που γυρνάει όταν γίνεσαι 30. Για να βιώσεις αυτή τη σταθερότητα, υπάρχουν ορισμένες δεξιότητες που ίσως θες να προσθέσεις στο βιογραφικό σου και μερικές επαγγελματικές συνήθειες που θες ίσως να εντάξεις στην καθημερινότητά σου. 

Γίνε ειδικός στην προτεραιοποίηση

Φυσικά, το να έχεις τον έλεγχο της λίστας με τις υποχρεώσεις σου είναι σημαντικό σε κάθε ηλικία, αλλά γίνεται ακόμα σημαντικότερο όταν πλησιάζεις τα 30. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα όταν έχεις ρόλο manager, που σημαίνει ότι θα πρέπει να βοηθάς και την ομάδα σου να βάζει προτεραιότητες. Επίσης, μην ξεχνάς ότι αν δεν βάζεις προτεραιότητες και προσπαθείς να προλάβεις τελευταία στιγμή, σίγουρα δεν θα έχεις το χρόνο να συλλάβεις την επόμενη μεγάλη ιδέα. Για να καλλιεργήσεις τις δεξιότητες της προτεραιοποίησης, η Greenbaum συστήνει να διαβάσεις το Deep Work από την Cal Newport. Μία από τις συμβουλές που δίνει η συγγραφέας είναι να δώσεις στον εαυτό σου ένα αυστηρό χρονικό περιθώριο εργασίας. Αυτό διατηρεί τη συγκέντρωσή σου και σε βοηθά να προλάβεις το burnout, γιατί αν ξέρεις ότι δουλεύεις 9 με 5, για παράδειγμα, μπορείς να είσαι αποδοτικός για ένα συγκεκριμένο χρονικό διάστημα. Ουσιαστικά, όσο πιο αυστηρούς κανόνες βάζεις στον εαυτό σου, τόσο λιγότερο χώρο και χρόνο έχεις για να σκρολάρεις στα social media. 

Ενίσχυσε την ανθεκτικότητά σου

Είναι γεγονός: όσο περισσότερα χρόνια ζεις, τόσα περισσότερα πράγματα έχεις αντιμετωπίσει. Αλλά αυτή η γνώση, που οφείλεται στη συσσώρευση εμποδίων, δεν χρειάζεται να σου προκαλεί κατάθλιψη. Η αλήθεια είναι πως οτιδήποτε βιώνεις είναι μια ευκαιρία να αναπτύξεις μεγαλύτερη ανθεκτικότητα, που αποτελεί αναπόσπαστο κομμάτι ευημερίας. Οι άνθρωποι, που δείχνουν ανθεκτικότητα στη δουλειά, διαχειρίζονται καλύτερα το στρες και ξεπερνούν τα εμπόδια. Το κλειδί είναι να επιτρέπεις στον εαυτό σου να έχει αισθήματα και στη συνέχεια να ακολουθήσει μία συγκεκριμένη στρατηγική που θα οδηγήσει στην επιτυχία. Μία άλλη συμβουλή είναι να δείχνεις ευγνωμοσύνη. Στις δύσκολες στιγμές, το να θυμάσαι ό,τι είναι καλό στη ζωή σου μπορεί να σε βοηθήσει να μην σκέφτεσαι τα αρνητικά. 

Βρες χρόνο για μεσημεριανό

Αν ανήκεις στο 37% των millennials που αισθάνονται ότι δεν μπορούν να πάρουν μεσημεριανό χωρίς να στιγματιστούν από τους συναδέλφους τους, είναι σίγουρο ότι θες να αποβάλεις αυτή τη σκέψη όταν φτάσεις τα 30. Το να παραλείψεις ένα διάλειμμα για μεσημεριανό κάνει κακό τόσο στο μυαλό, όσο και στο σώμα σου. Η ώρα του μεσημεριανού είναι ένα ιδανικό, φυσικό διάλειμμα μέσα στη μέρα για να συγκεντρώσεις τις σκέψεις σου, να αφήσεις τις ιδέες να εξελιχθούν, να απαλλαγείς από το στρες και να είσαι πλήρως παρών. Προσπάθησε να απελευθερώνεις αυτό το χρονικό διάστημα κάθε μέρα στην ατζέντα σου και να το κάνεις συνήθεια. 

Μην αναστατώνεσαι αν δεν ολοκλήρωσες μια δουλειά 

Καθώς οι άνθρωποι αλλάζουν δεκαετία, είναι πιο πιθανό να έρθουν αντιμέτωποι με νέες απαιτήσεις, όπως η μητρότητα, εξηγεί η Greenbaum και αυτοί οι νέοι παράγοντες που δεν λάμβανες υπόψη στα 20, απαιτούν να θέσεις νέα όρια και να συνδυάσεις τη δουλειά και την προσωπική σου ζωή με τρόπο που να εξυπηρετεί και τις δύο εξίσου. Αυτό ίσως σημαίνει ότι πρέπει να βάλεις ένα τέλος στη μέρα σου-ακόμα κι αν δεν έχεις ολοκληρώσει όλα σου τα καθήκοντα-για να βρεις χρόνο και για άλλα πράγματα πέρα από τη δουλειά σου. Επιπλέον, όταν έχεις χρόνο για να επαναφορτίσεις τις μπαταρίες σου και να μοιραστείς εμπειρίες με ανθρώπους που σου είναι σημαντικοί, θα επιστρέψεις την επόμενη μέρα στη δουλειά έτοιμος να αξιοποιήσεις κάθε ευκαιρία. 

Πάρε τον ύπνο στα σοβαρά 

Το να κοιμάσαι επαρκώς είναι προτεραιότητα ανεξάρτητα από την ηλικία σου, αλλά με το πέρασμα του χρόνου, οι συνέπειες της έλλειψης ύπνου γίνονται χειρότερες. Μεταξύ αυτών συγκαταλέγονται η μειωμένη αποδοτικότητα και η ελλιπής ενσυναίσθηση απέναντι στους άλλους. Η Inna Khazan, Ph.D., μέλος του διδακτικού προσωπικού στο Harvard Medical School,  υποστηρίζει ότι όταν δεν κοιμόμαστε αρκετά, είναι πιο πιθανό να μην μπορούμε να διαχειριστούμε τα συναισθήματά μας, με αποτέλεσμα να είμαστε αγχωμένοι και ευερέθιστοι. Αυτό αποτελεί σημαντικό ζήτημα για τους ανθρώπους που διανύουν τα 30, καθώς εργάζονται με άλλους ή είναι επικεφαλής ομάδας. Αν δυσκολεύεσαι να κάνεις τον ύπνο προτεραιότητα, άφησε το κινητό σου έξω από την κρεβατοκάμαρα τουλάχιστον 30 λεπτά πριν πέσεις για ύπνο. Η αποσύνδεση από τον ψηφιακό κόσμο θα σε βοηθήσει να κοιμάσαι καλύτερα, να ανακτάς τις δυνάμεις σου σε βάθος και να ενισχύεις τη δημιουργικότητά σου. 

Προσπάθησε να είσαι ευθύς

Η εξοικείωση με την άμεση, πρόσωπο με πρόσωπο επικοινωνία είναι προσόν. Κια μόλις φτάσεις τα 30, σίγουρα δεν θες να κρύβεσαι πίσω από την οθόνη στη δουλειά σου, ακόμα κι αν θες να αποφύγεις συζητήσεις που είναι δυνητικά άβολες και δύσκολες. Μία άμεση συνομιλία είναι 34 φορές πιθανότερο να έχει θετική αντίδραση από ό,τι μία επικοινωνία με email, σύμφωνα με μία έρευνα που δημοσιεύτηκε στο Journal of Experimental Social Psychology, καθώς ο συνομιλητής σου δεν θα μπορεί να παρερμηνεύσει τα λόγια σου όταν σε κοιτά στα μάτια, καθώς του μιλάς. 

Θυμήσου τα βασικά 

Καθώς μεγαλώνουμε, τείνουμε να ξεχνάμε μερικούς βασικούς κανόνες επαγγελματισμού. Να κοιτάμε τους άλλους στα μάτια, να είμαστε στην ώρα μας, να κάνουμε μια δυνατή χειραψία. Πάνω σε αυτό το θέμα, σύμφωνα με τη Liz Kaplow, CEO της Kaplow Communications, αυτοί είναι οι βασικοί κανόνες, αλλά τους προσπερνάμε. Αν τους σκέφτεσαι κατά τη διάρκεια της μέρας σου, όλες οι αλληλεπιδράσεις σου θα γίνονται συνολικά καλύτερες.

Διάβασε ακόμα:

Πώς Το Κινητό Σου Βλάπτει Τον Ύπνο Σου

Να Γυμναστείς Ή Να Μην Γυμναστείς; Μάθε Πότε (Δεν) Πρέπει Να Παραλείψεις Μία Προπόνηση

Ίσως σε ενδιαφέρει…

ΑΥΤΟΒΕΛΤΙΩΣΗ//

Τι Να Κάνεις Στα 20 Για Να Μην Το Μετανιώσεις Στα 40

ΑΥΤΟΒΕΛΤΙΩΣΗ//

Πώς Να Πουλήσεις Τον Εαυτό Σου Σε 30 Δευτερόλεπτα!

ΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑ//

Πώς Να Διαχειριστείς Τους Ανθρώπους Που Σε Διακόπτουν Στη Δουλειά

Εγγραφή στο Thrive Newsletter

Thrive Global
Μην επιτρέπεις ποτέ το μέλλον να σε προβληματίζει. Θα το αντιμετωπίσεις, αν πρέπει, με τα ίδια όπλα της λογικής που σε εξοπλίζουν σήμερα εναντίον του παρόντος.

- Μαρκος Αυρηλιος

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει πως θα έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία ως επισκέπτης. Όροι Χρήσης