COVID-19//

5 τρόποι να αποφύγεις τη μοναξιά και το burnout όταν δουλεύεις από το σπίτι

Είναι αλήθεια ότι η απόσταση μπορεί να σε επηρεάσει.

Halfpoint/ Shutterstock
Halfpoint/ Shutterstock

Στα επόμενα 3 λεπτά θα μάθεις:

-Πόσο σημαντικός είναι ο χώρος που εργάζεσαι στο σπίτι.
-Πώς να μην δουλεύεις περισσότερο.


Η τηλεργασία προσφέρει πολλά οφέλη σε πολλούς ανθρώπους-λιγότερη ώρα μετακίνησης, αυξημένη αποδοτικότητα και μεγαλύτερη ευκαιρία να εργάζονται αυτόνομα. Αλλά τα πλεονεκτήματα είναι η μία πλευρά του νομίσματος. “Η εργασία εξ αποστάσεως μπορεί να μας κάνει να αισθανθούμε απομονωμένοι, αγχωμένοι και μόνοι,” αναφέρει η Suzanne Gelb, Ph.D., ψυχολόγος και ειδικός συναισθηματικής ευεξίας. “Αυτό ισχύει ειδικά για τους ανθρώπους που εργάζονται μόνοι ή τους ελεύθερους επαγγελματίες.”  

Ακόμα, οι εργαζόμενοι εξ αποστάσεως στηρίζονται συνήθως στην τεχνολογία-αντί στην άμεση επικοινωνία- για να ανακουφίσουν την μοναξιά τους, αναφέρει η Gelb. “Είναι ένα προβληματικό υποκατάστατο για τις offline, πρόσωπο με πρόσωπο αλληλεπιδράσεις.” Και ενώ οι εργαζόμενοι συνηθίζουν να ευχαριστούν τις εταιρείες τους για την ευελιξία που τους παρέχουν, η ευγνωμοσύνη τους μπορεί να τους οδηγήσει σε burnout. Αυτό συμβαίνει γιατί αισθάνονται την ανάγκη να δουλέψουν περισσότερο και να καταβάλλουν περισσότερη προσπάθεια ως ένδειξη χρέους. 

Η εργασία εξ αποστάσεως μπορεί να μας κάνει να αισθανθούμε απομονωμένοι, αγχωμένοι και μόνοι.

Οπότε, πώς μπορείς να απολαμβάνεις τα οφέλη της τηλεργασίας, χωρίς να σε επηρεάζουν τα αρνητικά; Συνέχισε να διαβάσεις τις επιστημονικές συμβουλές που ακολουθούν:

Διακόσμησε και τακτοποίησε

Ένα μουντό περιβάλλον μπορεί να συμβάλλει στην μοναξιά σου, υποστηρίζει η Gelb. Οπότε, ακόμα κι αν δεν διεξάγονται meeting στο γραφείο του σπιτιού σου, είναι καλή ιδέα να αναρωτηθείς αν το περιβάλλον σου βοηθάει ή πλήττει την συναισθηματική κατάσταση κάθε μέρα. Αν υπάρχει περιθώριο βελτίωσης, ξεκίνα αφαιρώντας τα άχρηστα πράγματα, προτείνει η Gelb. “Στη συνέχεια, πρόσθεσε ομορφιά-είτε φυτά, ένα wallpaper στον υπολογιστή σου που σου προκαλεί χαρά, οικογενειακές φωτογραφίες ή quotes που σου δίνουν κίνητρο.” Οι οπτικές υπενθυμίσεις ότι δεν είσαι μόνος σου, ακόμα κι αν εργάζεσαι μόνος σου, μπορούν να ενισχύσουν την αίσθηση της επαφής.

Κοινωνικοποιήσου στο σπίτι

Όταν το σπίτι σου είναι το μέρος που μένεις και εργάζεσαι, μπορεί να αρχίσεις να το αντιμετωπίζεις σας πηγή άγχους και ανίας. Ένας τρόπος για να αλλάξεις την ενέργειά του είναι να φέρεις διασκέδαση, προτείνει η Gelb. “Στη συνέχεια κάνε σε όλους μια δύσκολη και βαθιά ερώτηση που πρέπει να σκεφτούν για να απαντήσουν.” Η Gelb τα αποκαλεί dinner party σκέψης και υποστηρίζει ότι καλλιεργούν ολοκληρωμένες σχέσεις και ουσιώδη επαφή στο τέλος της ημέρας. Είναι πολύ εύκολο να πέσεις στην παγίδα να μην μιλάς σε κανέναν πέρα από τον μανάβη και είναι σημαντικό να έχεις ουσιαστικές συζητήσεις με τους φίλους σου, προσθέτει η Gelb.

Βγες έξω 

Σήκω από το γραφείο σου ανά τακτά χρονικά διαστήματα και κάνε ένα διάλειμμα – κατά προτίμηση έξω. Αυτό είναι ιδιαίτερα σημαντικό αν εργάζεσαι στο σπίτι. “Η επαφή με τη φύση μπορεί να μειώσει το αίσθημα μοναξιάς και να ανανεώσει την ενέργειά σου,” αναφέρει η Gelb. Κι αν ο καιρός δε συνεργάζεται, απλά σήκω και ξεκίνα να κινείσαι μέσα στο σπίτι σου για λίγο. Η κίνηση είναι ένας καλός τρόπος να οξυγονώσεις το μυαλό σου και να προλάβεις αυτό το στάσιμο και μοναχικό αίσθημα όταν κάνουμε καθιστική ζωή. 

Έλεγχε τα συναισθήματά σου

Ακολουθεί μία απλή συνήθεια αυτοφροντίδας: μόλις κλείσεις το laptop σου κάθε μέρα, βγάλε ένα μολύβι κι ένα χαρτί για να ολοκληρώσεις και εμπράκτως την ημέρα σου με έναν έλεγχο συναισθημάτων, προτείνει η Gelb. “Κατάγραψε όλες τις καταστάσεις, όπου αισθάνθηκες ιδιαίτερα μόνος, λυπημένος ή αγχωμένος.” Ελέγχοντας τα συναισθήματά σου μπορείς να αποφύγεις την ακούσια απομόνωση και τον θυμό. Για παράδειγμα, αν συνειδητοποιήσεις ότι δεν είσαι καλά, ίσως βάλεις σε προτεραιότητα την επικοινωνία απόψε. 

Τήρησε το πρόγραμμά σου 

Μπορεί να είναι δύσκολο να εξασφαλίζεις ότι το στρες της δουλειάς δεν θα σε ακολουθήσει στο σπίτι, όταν δουλεύεις στο σπίτι. Γι’ αυτό είναι σημαντικό να υποδηλώσεις το τέλος του ωραρίου σου. Όταν έχεις ολοκληρώσει τα καθήκοντά σου, πάρε χρόνο για να αποφορτιστείς και κάνε κάτι που σου κάνει καλό, συστήνει η Gelb. “Η τεχνολογία είναι συναρπαστική, αλλά και η αποφόρτιση -χρόνος χωρίς συσκευές, χωρίς email και social media- είναι ουσιώδης! Αυτός ο χρόνος θα μπορούσε να περιλαμβάνει έναν γρήγορο διαλογισμό, λίγο stretching, ένα μπάνιο – οτιδήποτε. Η ιδέα είναι να αξιοποιήσεις το διάλειμμα από την τεχνολογία για να χαλαρώσεις πριν πέσεις για ύπνο και να ανακτήσεις τις δυνάμεις σου.” 

Διάβασε ακόμα:

Τα 7 κρυμμένα οφέλη της οργάνωσης

Ξανακοιτώντας το θέμα της τηλεργασίας, υπό το πρίσμα μιας πανδημίας

Ίσως σε ενδιαφέρει…

COVID-19//

8 συνήθειες των πολύ παραγωγικών ανθρώπων που δουλεύουν από το σπίτι

ΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑ//

Μήπως Δουλεύεις Πολλές Ώρες; Μάθε Γιατί Δεν Είσαι Παραγωγικός

ΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑ//

Κι όμως, αν δουλεύεις λιγότερο είσαι πιο αποδοτικός!

Εγγραφή στο Thrive Newsletter

Thrive Global
Μην επιτρέπεις ποτέ το μέλλον να σε προβληματίζει. Θα το αντιμετωπίσεις, αν πρέπει, με τα ίδια όπλα της λογικής που σε εξοπλίζουν σήμερα εναντίον του παρόντος.

- Μαρκος Αυρηλιος

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει πως θα έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία ως επισκέπτης. Όροι Χρήσης