ΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑ//

5+1 Tips Για Να Μην «Διώξεις» Τους Καλύτερους Υπαλλήλους Σου

Επειδή ο ανταγωνισμός πάντα καραδοκεί, φρόντισε να δώσεις τα κατάλληλα κίνητρα στην ομάδα σου.


Στα επόμενα 3 λεπτά θα μάθεις:

– Γιατί πρέπει να δείχνεις την εκτίμησή σου στην ομάδα σου.
– Πόσο σημαντικό είναι να ακούς τους υπαλλήλους σου.


Όλες οι εταιρείες, μικρές και μεγάλες, θέλουν πάντα να προσλαμβάνουν τους καλύτερους υπαλλήλους. Τι σημαίνει αυτό; Ότι δημιουργούν job descriptions, διαδικασίες αξιολόγησης, κ.λπ. με σκοπό να τα καταφέρουν. Πολλές επιχειρήσεις επίσης, «παίρνουν» τους υπαλλήλους που θεωρούν ως καλύτερους για τη θέση που θέλουν να καλύψουν από άλλες εταιρείες πιθανά ανταγωνιστικές, δελεάζοντάς τους με καλύτερες συνθήκες και προοπτικές.

Τι γίνεται όμως όταν το καταφέρουν; Πόσο πολύ προσπαθούν στη συνέχεια να κρατήσουν τον καλύτερο; Ή μήπως θεωρούν ότι από τη στιγμή που τον «απέκτησαν» δεν χρειάζεται να κάνουν κάτι άλλο; Ο ανταγωνισμός πάντα καραδοκεί, γιατί αυτόν που θεωρεί μία εταιρεία ως καλύτερο, γιατί έχει π.χ. τα προσόντα, τη θέληση, την εμπειρία και το προφίλ που επιθυμεί, σίγουρα θα τον ήθελε και κάποια άλλη εταιρεία για τους ίδιους λόγους, η οποία μπορεί να τον προσεγγίσει προσφέροντάς του τα κατάλληλα κίνητρα για να φύγει.

Το να διατηρεί μία επιχείρηση το προσωπικό της, είναι σίγουρα σημαντικό και για την ευημερία της και για την ανάπτυξή της, καθώς οι άνθρωποι με την πάροδο του χρόνου υιοθετούν τις αξίες της εταιρείας, γνωρίζουν σε βάθος τη δουλειά και μπορούν να την πάνε ένα βήμα παραπέρα.

Η έκφραση «ουδείς αναντικατάστατος» σε θέσεις όπου ο εργαζόμενος δίνει το στίγμα του μέσα από την προσωπικότητά του και την αντίληψή του, δεν ισχύει, καθώς κανείς δεν μπορεί να είναι ίδιος ούτε με τον προηγούμενο, ούτε με τον επόμενο.

Πώς όμως μπορείς να κρατήσεις τους «καλούς» για εσένα; Ακολουθούν 6 tips που μπορείς να ακολουθήσεις.

1.Καλή επικοινωνία

Η επικοινωνία ενός υπαλλήλου με τον Manager του είναι πάρα πολύ σημαντική, καθώς μπορεί να καθορίσει την ποιότητα της δουλειάς και των δύο και συνολικά να επηρεάσει το αποτέλεσμα. Σίγουρα είναι σημαντικό να υπάρχει άμεση επαφή με τον προϊστάμενο, όταν είναι εφικτό να γίνονται συναντήσεις από κοντά και να μην χάνεται χρόνος και ενέργεια σε ατελείωτα mail. Επίσης είναι σημαντικό αφού έχει καθοριστεί το πλαίσιο της εργασίας και τα projects που έχει αναλάβει ο υπάλληλος ο προϊστάμενος να του αφήνει το περιθώριο να «τρέξει» τη δουλειά του όπως αυτός ξέρει και να μην παρεμβαίνει συνεχώς ελέγχοντας, καθώς αυτό εκτός του ότι προσθέτει άγχος, καθυστερεί και την ολοκλήρωση των εργασιών.

2.Εκτίμηση της εργασίας

Είναι πολύ σημαντικό ο εργαζόμενος να νιώθει ότι η δουλειά του εκτιμάται και επιβραβεύεται. Αυτό του δίνει το κίνητρο να συνεχίσει με χαρά, να έχει ιδέες και να φέρνει αποτελέσματα. Η αίσθηση του ανικανοποίητου μπορεί να οδηγήσει σε τέλμα έναν εργαζόμενο που νιώθει ότι η εργασία του δεν έχει νόημα. Ακόμα και το «μπράβο» ή το «έκανες καλή δουλειά» μπορούν να κάνουν τη διαφορά.

3.Work life balance

Ναι η ισορροπία μεταξύ εργασίας και προσωπικής ζωής δεν είναι ένα trend της εποχής, αλλά είναι ανάγκη. Αν δείχνεις ότι δεν εκτιμάς τον χρόνο του άλλου, βάζοντάς του συνεχώς έξτρα δουλειά, την οποία δεν μπορεί να φέρει σε πέρας, ή κανονίζοντας συναντήσεις μετά το ωράριο εργασίας του, τότε μάλλον δεν σε απασχολεί και πολύ.

4.Άκουσε τους άλλους

Το να είναι κάποιος Manager δεν σημαίνει ότι πρέπει μόνο να δίνει οδηγίες και κατευθύνσεις, πρέπει παράλληλα να ακούει αυτό που έχουν να του πουν τα μέλη της ομάδας του, να ρωτάει, να προσπαθεί να κατανοήσει γιατί μπορεί να πηγαίνει κάτι λάθος και να βρίσκει λύσεις μαζί με τον εργαζόμενο και όχι για λογαριασμό του εργαζόμενου.

5.Δώσε κίνητρα στους υπαλλήλους σου

Σίγουρα όλοι βαριούνται όταν κάνουν συνεχώς το ίδιο πράγμα στη δουλειά, ιδιαίτερα οι «καλοί» που εσύ έχεις επιλέξει! Τι μπορείς να κάνεις για να μην πάνε κάπου αλλού που δεν θα βαριούνται; Δώσε τους κίνητρα! Μίλησε μαζί τους, για το τι θα ήθελαν να κάνουν ή να αναλάβουν και βρες τρόπο να το κάνεις πραγματικότητα.

6.Δώσε προαγωγή

And last but not least προαγωγή! Ναι αν θέλεις να παραμείνει ο «καλός» υπάλληλος πρέπει να σκεφτείς εκτός από το να δημιουργήσεις ένα φιλικό περιβάλλον εργασίας και να δώσεις ηθικά κίνητρα, να δώσεις και πιο «απτά» κίνητρα. Τι σημαίνει αυτό; Δώσε του αυτό που βλέπεις ότι θέλει. Είτε αυτό είναι άλλο αντικείμενο που συνοδεύεται και από αύξηση μισθού, είτε αυτό είναι να γίνει επικεφαλής ομάδας που πάλι θα συνοδεύεται από αύξηση μισθού ή και άλλα benefits.

Να θυμάσαι ότι κανείς δεν θέλει να αφήσει μία δουλειά στην οποία νιώθει χαρούμενος και ικανοποιημένος από το αντικείμενο της εργασίας του, βλέπει ότι η δουλειά του αναγνωρίζεται και ανταμείβεται και νιώθει ότι είναι σημαντικός γιατί προσφέρει.

Αρχική δημοσίευση από την Αγγελίνα Τσακίρη στο epixeiro.gr

Διάβασε ακόμα:

7+1 Λόγοι Για Να Προσλάβεις Έναν Σκακιστή

3 Κακές Συνήθειες Που Αποτρέπουν Την Αποτελεσματική Επικοινωνία

Ίσως σε ενδιαφέρει…

THRIVING BUSINESS//

Οδηγίες Για Managers: Πώς Θα Προστατέψεις Την Ομάδα Σου Από Το Burnout

ΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑ//

Τι Οδηγεί Τους Εργαζομένους Σε Παραίτηση

ΑΥΤΟΒΕΛΤΙΩΣΗ//

5 Φράσεις Που Πρέπει Να Λες Στα Παιδιά Σου Αν Θες Να Γίνουν Καλύτεροι Άνθρωποι

Εγγραφή στο Thrive Newsletter

Thrive Global
Μην επιτρέπεις ποτέ το μέλλον να σε προβληματίζει. Θα το αντιμετωπίσεις, αν πρέπει, με τα ίδια όπλα της λογικής που σε εξοπλίζουν σήμερα εναντίον του παρόντος.

- Μαρκος Αυρηλιος

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει πως θα έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία ως επισκέπτης. Όροι Χρήσης