THRIVING MIND//

3 θετικές σκέψεις για εσένα, που προετοιμάζεσαι για τις Πανελλαδικές Εξετάσεις.

Συμβουλές από την Ελληνική Εταιρεία Εφηβικής Ιατρικής.


Στο επόμενο 1 λεπτό θα μάθεις:

-Πώς σε συμβουλεύει να σκέφτεσαι η Πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Εφηβικής Ιατρικής αν δίνεις Πανελλήνιες.
-Σε ποιά Γραμμή Υποστήριξης να απευθυνθείς αν νιώθεις ότι «ζορίζεσαι».


Ξαφνικά σου λείπει. Που δεν πας σχολείο. Που δεν βλέπεις τους συμμαθητές και τους φίλους σου. Που δεν υπάρχει κανένας άμεσα διαθέσιμος καθηγητής ή προπονητής να σε οργανώσει με τις απαιτήσεις του και να λύσει άμεσα τις απορίες σου. Και μένοντας τόσες ώρες σπίτι, η πορεία προς τις Πανελλαδικές Εξετάσεις ίσως σου φαίνεται πιο μοναχική, και ως εκ τούτου δύσκολη. Ας ξεκαθαρίσουμε κάτι που σίγουρα ισχύει. Το όποιο δυσάρεστο συναίσθημα νιώθεις είναι φυσιολογικό και αποδεκτό. “Για αρχή ας κάνουμε τη σκέψη ότι κάθε επιπλέον δυσκολία μπορεί αρχικά να σε «ξεβολέψει». Ωστόσο, αν χειριστείς έξυπνα και με ψυχραιμία την κατάσταση, μπορεί να σου προσφέρει εμπειρία, δύναμη και ευκαιρίες για αλλαγές, που τελικά θα σε βοηθήσουν να προσαρμόζεσαι πιο εύκολα”, εξηγεί η Άρτεμις Τσίτσικα, Πρόεδρος της Ελληνικής Εταιρείας Εφηβικής Ιατρικής. Επιπλέον, προτείνει τις τρεις παρακάτω θετικές σκέψεις, οι οποίες μπορεί να αποδειχθούν βοηθητικές σε εσένα, τώρα που συμμετέχεις στις Πανελλαδικές: 

Θετική Σκέψη Νο1: Οι δυσκολίες έχουν πάντα μια θετική πλευρά 

Σκέψου ότι αναλαμβάνουμε δράση, όταν έρθουμε αντιμέτωποι με ένα πρόβλημα (π.χ. COVID-19), και τη μεγαλύτερη πρόοδο την κάνουμε τότε. Επίσης, υπάρχουν αντικειμενικά διευκολύνσεις, όπως περισσότερος χρόνος για διάβασμα και μείωση της εξεταστέας ύλης, λόγω της πανδημίας COVID-19.

Θετική Σκέψη Νο2 : Νιώσε ότι κάνεις το καλύτερο που μπορείς

Παίζει σημαντικό ρόλο πώς αντιλαμβάνεσαι την κατάσταση που συμβαίνει. Έχε θετική σκέψη, διατήρησε το κέφι σου και μια όμορφη καθημερινή ρουτίνα, καθώς κι ένα σωστά δομημένο πρόγραμμα. Το σίγουρο είναι ότι η κατάσταση αυτή θα ξεπεραστεί και μέσα από μια τέτοια εμπειρία μπορείς να σμιλέψεις τον χαρακτήρα σου και να αποκτήσεις ανθεκτικότητα. Σκέψου επίσης ότι κάνεις το καλύτερο που μπορείς – μια ειλικρινή προσπάθεια προς τον στόχο – και αυτό είναι αρκετό.

Θετική Σκέψη Νο3: «Ξαναπαίξε» στο μυαλό σου μια αγαπημένη στιγμή 

Σου προτείνουμε μια άσκηση χαλάρωσης που βοηθά πολύ. Σε ένα δωμάτιο με ησυχία, κάθισε σε οποιοδήποτε σημείο επιλέξεις, στηρίζοντας την πλάτη σου και άρχισε να αναπνέεις αργά και βαθιά, από τη μύτη, χαλαρώνοντας όλο το σώμα. Σκέψου ένα ήρεμο και πολύ όμορφο μέρος, όπως μία ηλιόλουστη παραλία το καλοκαίρι. Σκέψου ευτυχισμένες στιγμές ή επιτυχίες στο παρελθόν, που σου έδωσαν χαρά και διώξε κάθε αρνητικό συναίσθημα. 

Επικοινώνησε έξυπνα

Σε κάθε σου προβληματισμό μην απομονώνεσαι. Επιδίωξε να μοιράζεσαι τις σκέψεις και τους προβληματισμούς σου με ανθρώπους γύρω σου – γονείς, φίλους, καθηγητές. Μπορείς επίσης να συμμετέχεις στην πλατφόρμα we-knowhow.gr και να τηλεφωνήσεις στη Γραμμή ΜΕΥποστηρίζω 80011 80015 καθημερινά 9.00-15.00 χωρίς χρέωση.

Η Άρτεμις Κ. Τσίτσικα είναι Αναπληρώτρια Καθηγήτρια Παιδιατρικής – Εφηβικής Ιατρικής στην Ιατρική Σχολή Πανεπιστημίου Αθηνών και Επιστημονικός Υπεύθυνος Μονάδας Εφηβικής Υγείας στη Β΄ Παιδιατρική Κλινική Πανεπιστημίου Αθηνών Νοσοκομείο Παίδων «Π. & Α. Κυριακού». Είναι επίσης Πρόεδρος Ελληνικής Εταιρείας Εφηβικής Ιατρικής (Ε.Ε.Ε.Ι.) www.youth-med.gr και Διευθύντρια των Προγραμμάτων Μεταπτυχιακών Σπουδών της Ιατρικής Σχολής  ΕΚΠΑ «Στρατηγικές Ανάπτυξης Εφηβικής Υγείας» και «Στρατηγικές Αναπτυξιακής και Εφηβικής Υγείας» www.youth-msc.gr . Έχει τιμηθεί με είκοσι (20) επιστημονικά βραβεία και διακρίσεις. Είναι συγγραφέας επιστημονικών άρθρων και κεφαλαίων σε επιστημονικά συγγράμματα και προσκεκλημένη ομιλήτρια σε πολυάριθμα Ελληνικά και Διεθνή επιστημονικά συνέδρια.

Το ερευνητικό της έργο εστιάζει σε θέματα που αφορούν την ποιότητα ζωής των εφήβων στη χώρα μας. Υπήρξε συντονίστρια της Ευρωπαϊκής Έρευνας EUNEΤ ADB, η οποία διεξήχθη σε επτά (7) Ευρωπαϊκές χώρες και αφορούσε τις διαδικτυακές συμπεριφορές υψηλού κινδύνου, καθώς και επικεφαλής του Προγράμματος ΕΣΠΑ «Αριάδνη» www.youth-health.gr και άλλων προγραμμάτων που αφορούν την άθληση, τις διαταραχές πρόσληψης τροφής, τη σεξουαλική αγωγή, τους εμβολιασμούς κ.α., καθώς και Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων για την ψηφιακή παιδεία και τη χρήση τεχνολογίας, τη βία, τον εκφοβισμό και τη ρητορική του μίσους. Είναι Ιδρυτική Επιστημονική Υπεύθυνος της Μονάδας Εφηβικής Υγείας (Μ.Ε.Υ.), Β΄ Παιδιατρική Κλινική Παν/μίου Αθηνών, Νοσοκομείο Παίδων «Π. & Α. Κυριακού» από την έναρξη της λειτουργίας της (Νοέμβριος 2006) έως και σήμερα. Η δομή της ΜΕΥ έχει λάβει διάκριση από τον Παγκόσμιο Οργανισμό Υγείας ως βέλτιστη πρακτική και τηρεί τα standards για τις «φιλικές για νέους» υπηρεσίες του Π.Ο.Υ. (youth friendly). Έχει την επιστημονική επιστασία του Οργανισμού «Μαζί για την Εφηβική Υγεία» www.youth-life.gr  και είναι μέλος του Δ.Σ. και εκπρόσωπος της Ελλάδας στην Ευρωπαϊκή Συμμαχία της ENACSO (European NGO Alliance for Child Safety Online http://www.enacso.eu). 

Διάβασε ακόμα:

Έφηβοι σε καραντίνα

Γιατί δεν μπορούμε να κοιμηθούμε σωστά ενώ «Μένουμε Σπίτι»; O Δρ. Χαράραμπος Μερμίγκης απαντά

Ίσως σε ενδιαφέρει…

ΑΠΟΔΟΤΙΚΟΤΗΤΑ//

Γιατί Η Τελειομανία Βλάπτει Τη Δημιουργικότητά Σου

ΣΚΟΠΟΣ//

Βρες Τον Αυθεντικό Σου Εαυτό

ΑΥΤΟΒΕΛΤΙΩΣΗ//

Φρόντισε Τον Εαυτό Σου Και Δες Τις Σχέσεις Σου Να Ανθίζουν

Εγγραφή στο Thrive Newsletter

Thrive Global
Μην επιτρέπεις ποτέ το μέλλον να σε προβληματίζει. Θα το αντιμετωπίσεις, αν πρέπει, με τα ίδια όπλα της λογικής που σε εξοπλίζουν σήμερα εναντίον του παρόντος.

- Μαρκος Αυρηλιος

Ο ιστότοπος χρησιμοποιεί cookies για να διασφαλίσει πως θα έχετε την καλύτερη δυνατή εμπειρία ως επισκέπτης. Όροι Χρήσης